.

Beantwoord

Waarom komen sms'jes later binnen?

  • 12 August 2018
  • 11 reacties
  • 2006 Bekeken

Hallo, hoe kan het toch dat een SMS soms laat binnen komt. Afgelopen weken is ons dat meerdere malen overkomen. Dan sturen we elkaar een sms(Allemaal Simyo gebruikers) en dan komt hij gewoon een half uur of later pas aan. Het is erg vervelend als je iemand even "snel"wilt berichten zonder te bellen. Wie kan ons hierbij helpen?
icon

Beste antwoord door Els 13 August 2018, 15:13

Bekijk originele reactie

11 reacties

Zie je wel dat het verzenden van een sms snel gaat?
ja hij geeft snel aan dat hij verzonden is. alleen komt dan niet aan bij de ontvanger,
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Yuri,

Wat onhandig dat die sms'jes zo laat binnenkomen! Natuurlijk wil je iemand gewoon direct op de hoogte kunnen stellen.

Om uit te zoeken waar het precies aan kan liggen, heb ik wat meer informatie nodig. Gaat het hierbij om sms'jes die vanaf jouw telefoon zijn gestuurd naar anderen, of ook van anderen naar jou? Je geeft aan allemaal bij Simyo te zitten, betekent dit dat alleen sms'jes naar Simyo-nummers later binnenkomen?

@ Friesian, goede vraag! Bedankt voor het meedenken. 🙂

Groetjes,
Els
Hoi @Els

Even nog een vraag voor jou. Wanneer @yuri een sms stuurt met ingesteld een ontvangstbevestiging kunnen jullie daarmee nagaan waar het misgaat?

Groetjes,
Friesian
Reputatie 6
Badge +5
Hi Friesian,

Nou ja, dan kunnen we in ieder geval zien of er verschil zit tussen het tijdstip van daadwerkelijk ontvangen en bevestiging. Ik vind het een goede suggestie! Bedankt :)

Groetjes,
Niels
hoi frisian
mag ik vragen hoe ik dit instellen kan?
probleem is natuurlijk dat het niet altijd zo is dat ze vertraagd aankomen, maar ja misschien het proberen waard.
Hoi yuri

** mag ik vragen hoe ik dit instellen kan? **
Nou, voor deze ene keer zal ik het door de vingers zien, ben in een gulle bui. 😉😁

Zoals het werkt op mijn Nokia 5, ik verw8 dat op hoofdlijnen telefoons hetzelfde werken.

Berichten-app
Instellingen (bovenin 3 puntjes)
Geavanceerd

En dan
Ontvangstbevestiging voor sms ontvangen.....
Een melding ontvangen wanneer een sms wordt ontvangen.

Schuifje naar rechts.
bedankt. ben benieuwd wat er gebeurd. hou jullie op de hoogte
Reputatie 6
Badge +4
Hoi yuri,

Hopelijk werkt het nu beter dankzij de tips van Friesian! :)

Laat je het weten zodra je daar meer over weet?

Friesian superbedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Thomas
we wachten het af. zeker omdat het niet elke keer zo is.
ik laat het weten, wat er dan uit de ontvangstbevestiging komt, en waar hij dan blijft hangen
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Yuri,

Goed dat je het gaat testen! Je kunt overigens ook een ontvangstbevestiging aanzetten door *0# voor je tekst in je sms'je te zetten. Bijvoorbeeld zo:

*0# Hoi Piet, hoe gaat het met je?

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt!

Groetjes,
Els

Reageer