.

Vraag

Waarom kan specifiek nummer kan mij niet bellen?

  • 19 October 2022
  • 41 reacties
  • 426 Bekeken

Hoi,

Ik heb een probleem dat als 1 specifiek nummer (een vast nummer, niet anoniem) mij probeert te bellen zij mij niet kunnen bereiken, Bij mij gaat dan de telefoon ook niet over, maar ik krijg wel 4 of 5 meldingen tegelijkertijd van een gemiste oproep.

De andere kant geeft aan een in gesprek toon te krijgen.

Ik heb mijn telefoon (Android) al eens gereset, en het nummer is voor zover ik kan zien niet geblokkeerd. Maar het probleem blijft bestaan.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?


41 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wat mij betreft ga je niet verder. Het is voor mij onmogelijk om hierbij te helpen: ik wil het ziekenhuis niet lastig vallen met een hele serie testen. Op het KPN forum ben ik het issue ook tegengekomen, en ook daar was Volte de boosdoener, maar ook geen diepere verklaring.

Dank voor de update en de moeite. Maandag hoop ik te kunnen testen met de settings die @Amy heeft laten doen.

Daarna bepaal ik wat ik ga doen: leven met het issue, of een nieuw toestel (maar dan bij Simyo of de KPN webshop). Beperkt de keuze maar dat moet dan maar.

Bedankt voor de update, ook voor mij hoef je ook niet verder te onderzoeken, want ook ik kan niet de doctor blijven vragen.

Voor mij is het probleem nu ‘opgelost’ door het uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +7

Voor degenen die meer willen weten over Volte: hierbij een stukje achtergrond

https://tweakers.net/reviews/9422/het-probleem-met-volte-en-waarom-we-nog-niet-zonder-2g-en-3g-kunnen.html

Reputatie 7
Badge +7

inmiddels heb ik een nieuw toestel, gekocht in de KPN webwinkel.

Maar het ziekenhuis kan me nog steeds niet bereiken: Voicemail. Ik heb nu maar Volte uitgezet, want dat kan wel op mijn nieuwe toestel.

Iemand nog suggesties waf te doen?

Reputatie 7
Badge +6

Bij die andere twee topics was het ook heel onwaarschijnlijk maar wel de oplossing.

Is er bij jou een nieuwe simkaart geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +7

Nee, nog niet. Maar lijkt me wel een goed idee.

@Amy: kun je dat regelen? Net als bij de vorige test gaat het niet om het nummer waaronder ik het Forum gebruik maar mijn andere nummer.

Mijn gegevens staan in eerdere gesprekken die we hebben gevoerd.

Reputatie 7
Badge +6

Geen garantie😆😉

wel het proberen waard denk ik

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wimj12,

Dat kan ik zeker voor je regelen! Ik stuur je nog even een bevestiging in ons privé gesprek 😊.

Groetjes, 
Amy

Reputatie 7
Badge +7

De kaart is ontvangen en zit in mijn toestal. Het duurt alleen even voordat ik weer in het ziekenhuis ben en kan testen.

Reputatie 7
Badge +7

En ik snap er steeds minder van. Ik heb mijn oude telefoon een factory reset gegeven er een sim van Simpel in gedaan. Nu zijn de Volte en VoWifi opties wel beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +7

@wimj12 Dat is inderdaad bijzonder. Krijg je deze optie nu ook als je de simkaart van Simyo in het toestel test? 

Reputatie 7
Badge +7

Dat zal ik nog eens gaan testen.

Reputatie 7
Badge +7

Om niet steeds van Sim te hoeven wisselen heb ik voor de nokia 7.1 een Simyo prepaid sim gekocht.

Resultaat: Bij de Simyo Sim zijn de volte settings niet aanwezig. Bij de Simpel Sim wel.

Het lijkt dus een combinatie van Simyo en Nokia 7.1 die voor ellende zorgt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wimj12,  

Bedankt voor je bericht. Ik heb dit voorbeeld even voorgelegd bij onze technische dienst. Zodra ik meer weet zal ik je een update geven. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wimj12

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de technische dienst. Het klopt inderdaad dat dit type Nokia in combinatie met een Simyo simkaart ervoor zorgt dat je deze instellingen niet krijgt. Dit heeft te maken met de specifieke software die op het toestel draait. Het spijt me dat ik niet meer voor je kan betekenen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Jammer allemaal. Maar bedankt voor alle moeite.

Reageer