.

Beantwoord

Waarom kan mijn gesprekspartner mij niet horen?


Badge
Hallo, mijn partner heeft een probleem met zijn Nokia 113.
Hij heeft net als ik een Simyo Pre-paid abo. Als hij wordt gebeld,
is hij meteen "In Gesprek" en hoort niet wat de andere kant van de
lijn zegt. Alle instellingen nagelopen, staan allemaal goed.

Gaan we geldkloppen Simyo?! Kost klauwen vol geld en bovendien
Mijn partner is hartpatiënt en afhankelijk van gebeld kunnen worden ivm evt reanimatie.

Los het op.
icon

Beste antwoord door Ray 4 May 2018, 16:17

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hallo, mijn partner heeft een probleem met zijn Nokia 113.
Hij heeft net als ik een Simyo Pre-paid abo. Als hij wordt gebeld,
is hij meteen "In Gesprek" en hoort niet wat de andere kant van de
lijn zegt. Alle instellingen nagelopen, staan allemaal goed.

Gaan we geldkloppen Simyo?! Kost klauwen vol geld en bovendien
Mijn partner is hartpatiënt en afhankelijk van gebeld kunnen worden ivm evt reanimatie.

Los het op.


Hallo,

Ik ben net als u klant. Ik kan begrijpen dat het belangrijk is om bereikbaar te blijven. De reactie "Gaan we geldkloppen" vind ik eerlijk gezegd ook niet gepast. Als je gebeld word kost dat immers geen geld. Ook hoeft het probleem niet per definitie bij Simyo te liggen.

Maar goed, om u te helpen kan ik de volgende adviezen meegeven. Check allereerst het saldo voor de zekerheid.

1. Zet de telefoon uit, verwijder de simkaart en indien mogelijk de batterij. Wacht 10 minuten, plaats alles terug en zet de telefoon weer aan. Test hierna of het verholpen is.

2. Is optie 1 niet gelukt probeer het dan eens als de simkaart in een ander toestel zit. Dit heeft een kruistest en zo kom je erachter waar het probleem zich voordoet.

We vernemen graag.
Badge
Wij hebben het opgelost. Zoals geadviseerd kruistest gedaan. Nokia 113 interne speaker heeft het begeven. Ander toestel gekocht. €11,-
Maar dat test gebel kost wel... want je moet opnemen om een gesprek te voeren. 😞
Goed om te vernemen dat het probleem is opgelost. Het lag dus niet aan Simyo maar aan het toestel. Om te testen zijn er kosten gemaakt. Daar kan ik helaas weinig aan veranderen.

Een moderator (medewerker Simyo) zal dit topic nog oppakken.
Reputatie 7
Badge +6
Jammer dat je direct al op zo een toon begint, blijkt het ook nog eens aan je eigen toestel te liggen.
En daarna vrolijk beginnen over test kosten.

Petje af voor je nette reacties Ray!
Badge
Misschien eens handig om een kostenloze gespreks-test-functie in te voeren... "Bel dit nummer #12345# en je kunt testen of je mobiel helemaal werkt zoals het moet."
Reputatie 7
Badge +9
Introductie gratis bellen.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Lupus,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier je vraag stelt, ik kan me goed voorstellen dat je in jullie situatie graag bereikbaar blijft.

Inmiddels zie ik dat je na de tip van Ray een andere telefoon hebt gebruikt om te testen. Jammer om te vernemen dat de speaker van je telefoon kapot blijkt te zijn, natuurlijk zit je niet te wachten op zulke onvoorziene kosten. Heb je de mogelijkheid om de telefoon nog te laten repareren, of is je garantie inmiddels verlopen bij de leverancier?

Natuurlijk snap ik dat je baalt van de kosten die gemaakt worden als je iemand wilt bellen om te testen of het werkt. Helaas kunnen we er niet voor zorgen dat dit soort gesprekken gratis worden. Om een telefoonverbinding te kunnen maken, moet er gebruik worden gemaakt van een netwerk en dit brengt de kosten met zich mee. Omdat we de inhoud van je telefoongesprekken niet registreren wegens privacyredenen, kunnen we testgesprekken niet onderscheiden van gewone gesprekken. Mocht je in de toekomst weer met dit probleem te maken hebben, dan kunnen wij je natuurlijk ook even bellen om te testen of het werkt. Je kunt ons naast het Forum in het weekend ook bereiken via Facebook, Twitter LiveChat en WhatsApp, dan wordt je snel geholpen door een van mijn collega's die je eventueel kunnen bellen om te testen of alles weer werkt. Meer over onze servicekanalen lees je hier.

Hebben jullie beiden een Simyo Prepaid-aansluiting en bellen jullie vaker met elkaar? Dan is de Onderling Bellenbundel misschien een leuke optie. Voor € 2,50 krijg je 100 minuten die je kunt gebruiken voor gesprekken naar andere Simyo-nummers. Meer over deze bundel lees je hier.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray, bedankt voor je goede tip! Zo wist Lupos te achterhalen wat het probleem was.

@ Ron H en Franswon, bedankt voor jullie reactie! Franswon, wat bedoel je precies met introductie gratis bellen?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Els, sorry las het niet helemaal goed vannacht, daarna weer in slaap gevallen en kon het niet meer corrigeren.
Badge
Ik bedoelde een diagnostische functie gestuurd door de centrale zo van bel dit nummer. Vervolgens krijg je een stem aan de lijn waarop je moet antwoorden of naar luisteren. Lukt dit niet, dan kan er iets met je mobiel zijn maar het kan ook een ander, bijvoorbeeld netwerkprobleem zijn.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi!

@ Franswon, Ah dat kan gebeuren. Geeft niks! Heb je wel lekker geslapen?

@ Lupus, Bedankt voor je uitleg! Zo'n functie zou inderdaad heel handig zijn. Het ontwikkelen en opzetten van zo'n dienst zou eigenlijk niet opwegen tegen het aantal klanten dat naar verwachting gebruik zal maken van deze dienst. Mocht je in de toekomst weer problemen krijgen met bellen of gebeld worden, dan kun je ons natuurlijk even vragen om contact met je op te nemen. Uiteraard kun je, om je speaker te testen, ook gratis zelf naar onze klantenservice bellen. 🙂

Groetjes,
Els

Reageer