.

Beantwoord

Waarom kan ik vaak niet gebeld worden op mijn eSIM terwijl mijn fysieke simkaart op hetzelfde netwerk is aangesloten?

  • 3 February 2021
  • 5 reacties
  • 337 Bekeken

Kan iemand verklaren waarom ik bij provider a en provider b (Simyo via e-Sim) verschil heb in de ontvangst sterkte. Beide providers werken via KPN netwerk en het vervelende is dat ik vaak te horen krijg dat ik via B niet ben te bereiken.

icon

Beste antwoord door Daisy 4 February 2021, 11:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Debiele telefoon, 

Welkom op ons forum! 😊

Wat gek dat je zowel met je fysieke simkaart als met je eSIM gebruikmaakt van het netwerk van KPN en dat je met je eSIM vaak niet bereikbaar bent. 

Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat je niet gebeld kan worden op je eSIM als je al in gesprek bent op je fysieke simkaart. Maar of dat het geval is, kunnen wij niet zeggen. Weet jij wel of dat de situatie is, of ben je ook niet bereikbaar op het moment dat je helemaal niet met het toestel belt? 

Ik hoor het graag van je! 😃

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, dank voor de snelle reactie. Ik ben niet  in gesprek oid. Telefoon ligt gewoon op tafel. Doe er niets mee. 

Heb er even een screen printje bijgestaan. In dit  geval heeft Simyo een iets beter netwerk van KPN dan de andere provider. Ik krijg alleen veel signalen dat ik via mijn Simyo nummer niet te bereiken ben. Mijn telefoon ligt in de regel op de tafel. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Debiele telefoon,

 

Bedankt voor je reactie en screenshot! 

 

Ik heb een reset op je simkaart uitgevoerd, zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Kun jij jouw toestel 15 minuten uitschakelen wanneer je dit leest om de reset af te ronden? Ik hoop dat dat helpt!

Laat je het weten?

 

Groetjes,

Daisy

 

Hallo Daisy,

het lijkt erop dat er wel iets gebeurd is. Simyo heeft nu een betere ontvangst dan de andere provider (ook KPN netwerk) Ik ben benieuwd of ik de aankomende tijd nog signalen krijg over het feit dat ik niet te bereiken ben via mijn Simyo nummer.

Dank voor de actie👍🏻

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Debiele telefoon,

 

Dat klinkt al veelbelovend! Breng je ons op de hoogte wanneer het toch niet blijkt te werken en je niet te bereiken bent? 

 

Fijn weekend alvast! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer