.

Beantwoord

Waarom kan ik niet smsen vanuit Indonesië?

  • 11 February 2019
  • 8 reacties
  • 444 Bekeken

Waarom kan ik niet smsen vanuit Indonesië?
icon

Beste antwoord door Kevin 11 February 2019, 15:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Kun je misschien je vraag verduidelijken?

Waarom kan het niet? Krijg je een foutmelding? Staan je buitenland opties aan op je Mijn Simyo?

Mag ik je tevens adviseren een lokaal simkaartje te gebruiken? Via Simyo kunnen de kosten enorm oplopen.

Indonesië zit in zone 3 en hier lees je wat de tarieven zijn.
Ha Ray, buitenland opties staan aan. Krijg de melding:
Kan bericht niet versturen naar 1200!
Grt Roos
Zekerheidsvraagje,

Als je smst dan begint het nummer met +316?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Simroos,

Welkom op het Simyo forum!

Wat lekker dat je in Indonesië bent! 😀 Ik heb even je aansluiting bekeken en ik zie eind januari wel een welkomstbericht en zelfs wat internetgebruik in Indonesië. Het lijkt erop dat je toen dus wel een netwerk had. Zie je in je toestel dat je nu nog steeds verbonden bent met een netwerk?

Ook geef je aan in je tweede bericht dat je geen sms kunt versturen naar 1200. Krijg je deze melding wanneer je een normale sms stuurt naar een normaal 06-nummer? Of probeer je ook echt een sms te sturen naar 1200? Sowieso is het zoals Ray al aangaf de bedoeling dat je alleen kunt bellen of sms'en naar nummers die beginnen met +316 in plaats van 06. Zonder landnummer kan het buitenlandse netwerk namelijk niet weten naar welk land dit verzonden moet worden.

Houd je me op de hoogte?

Dankjewel voor het antwoorden Ray!

Groetjes,

Kevin
Ha Kevin, het is een beetje lastig nu. Netwerk: Telkomsel. Ik probeerde vanuit Ambon, de Molukken een sms te versturen naar een +316 nummer en kreeg de melding: kan bericht niet verzenden aan 1200.

Nu bevind ik mij (sinds zondag) op Banda, een ander eiland. Netwerk: Telkomsel. Krijg nu de melding: geen netwerkverbinding. Geen signaal gevonden voor mobiele netwerken. Oké begrijp nu dat ik niet kan smsen.

Maar vanuit Ambon begrijp ik het niet.
Het heeft nu geen zin om hier op door te gaan, ik meld me weer als er een netwerkverbinding is.

Grt, Roos
Reputatie 7
Badge +9
Ik doe een wilde gok, maar:
Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313

Hoe doe je dat?
Dat kan hopelijk de toestelhulp je vertellen onder het kopje "SMS-centrale instellen" onder jouw toestel.
Dankje Groentjuh, dit had ik al gedaan.

Grt, Roos
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Simroos,

Ik durf niet te zeggen hoe het netwerk is in Indonesië, dit zal waarschijnlijk iets minder betrouwbaar zijn dan in Nederland. Op beide eilanden ben je nu verbonden met Telkomsel maar op dit moment heb je geen verbinding. Zou je eens handmatig naar andere netwerken willen zoeken?

Netwerken die naast Telkomsel zouden moeten werken:
  • Hutschison3G
  • XL Indonesia (Excelcom)
  • Axis (PT. Natrindo Telepon Seluler)
  • M8
  • PT Indosat
Hopelijk krijg je dan wel verbinding!

Ook ben ik benieuwd of je op Ambon wel zeker wist dat je verbinding had. Kon je bijvoorbeeld wel bellen en alleen niet sms'en?

Groetjes,

Kevin

Reageer