.

Beantwoord

Waarom kan ik niet altijd gewoon SMS'en?

  • 1 August 2016
  • 1 reactie
  • 358 Bekeken

Beste Simyo,

Ik kan alleen berichten versturen en ontvangen als beide (ontvanger en gebruiker) wifi op hun telefoon hebben uitgeschakeld (sms) of als we beide wifi hebben ingeschakeld en iMessage ingeschakeld. Ik wil juist kunnen sms-en wanneer er geen wifi in de buurt is maar kan dit dus alleen wanneer de ontvanger ook geen wifi heeft.
Het lijkt me niet de bedoelingen om iedereen die ik een bericht wil sturen en die een iPhone heeft te vragen of ze iMessage uit willen zetten.
Ik had eerst een abonnement bij T-mobile met dezelfde telefoons (resp. iPhone 4 & 5).

Is er een oplossing voor dit probleem. Wanneer ik op het forum kijk zie ik het onderwerp voorbij komen maar ik zie alleen nog geen oplossing.

groeten,

Jitka
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2016, 14:39

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jitka,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er iets mis lijkt te gaan met het SMS'en! Als ik het goed begrijp, is het probleem dat je geen normale (groene) SMS'jes kunt versturen naar een partij die wél een internetverbinding (en iMessage) heeft. Dat is niet de bedoeling! Je hoort gewoon te kunnen SMS'en, ook als de ander iMessage aan heeft staan.

Dit is gemakkelijk op te lossen! Als je je telefoon ontgrendeld hebt, ga je naar Instellingen > Berichten. Daar vind je de optie 'Stuur als SMS'. Staat 'ie uit? Ik vermoed van wel! Als je deze optie aan zet, dan zorgt je toestel ervoor dat als jij geen internetverbinding hebt (en de ander wellicht wel), je bericht als SMS verzonden wordt. Simpel zat!

Ook kun je dit handmatig sturen. Zodra je een berichtje verstuurd hebt, hou je 'm vast. Hij is dan nog blauw, maar na twee seconden verschijnt de tekst 'Verzenden als tekstbericht' erboven. Als je hierop tikt, dan wordt je berichtje groen. Tadaa! Een SMS is geboren! 🙂

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane

Reageer