.

Beantwoord

Waarom kan ik geen sms verzenden?


Als ik een sms wil versturen verschijnt de melding:  Kan bericht niet verzenden. Bericht wordt verzonden als de service weer beschikbaar is. Als ik toch het bericht verstuur komt het niet aan bij ontvanger. Wat is dit en waarom is dit? Btw: ik heb een Samsung Core, mijn beltegoed is €19, het nummer van de SMS- centrale klopt, berichtenbox kan niet vol zijn want ik heb nog maar een paar smsjes verstuurd en het andere verhaal over controleren op het Menu bij Berichten van het Type, protocol of formaat  kan ik niet vinden.  😕
icon

Beste antwoord door Alex 22 June 2014, 12:59

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi coroet,

Welkom op het forum 🙂. Goed om te lezen dat je zelf al het e.e.a. hebt gecontroleerd. Als ik je berichtje lees, lijkt het alsof de telefoon geen netwerk heeft op het moment van verzenden. Hier heb je vast al naar gekeken, maar ik ben toch benieuwd of je op het moment van verzenden verbinding hebt met ons netwerk. Kan je dat even laten weten?

Ik zie op in ons systeem dat het wel gelukt is om sms berichten te verzenden. Ervaar je dit naar 1 of meerdere nummers? Tot slot wil ik je ook nog even vragen wat er gebeurt als je de simkaart in een andere telefoon stopt.

Kan je even laten weten wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
Dank voor je antwoord. De melding komt de ene keer wel en een andere keer niet. Ik heb inderdaad ondertussen wel smsjes verstuurd, maar evenzogoed kwam de melding net weer. Vervolgens kan ik even later wel sms-en. Beide keren op dezelfde plek binnen het bereik van wifi. Misschien moet de smsdienst eerst op gang komen (koffie)?? :)

Groeten, coroet.
Sorry, was in de war met mijn Wifi....:p   Je bedoeld dat ik moet kijken hoeveel verbindings streepjes op mijn telefoon staan als die melding komt? Zal er een volgende keer eens op letten en het laten weten.

Groeten, coroet. 
Reputatie 5
Badge +11
Je bedoeld dat ik moet kijken hoeveel verbindings streepjes op mijn telefoon staan als die melding komt?

Precies 😉 Houd ons op de hoogte!
Badge
Vandaag met Pasen kan ik ook geen SMS-berichten versturen en ontvangen (ging gisteren wel goed en heb voldoende belminuten om dat te kunnen doen).
Het lijkt erop dat er problemen zijn met de sms-server.
KPN had zelf geen problemen en verwees me terug naar Simyo, omdat deze een eigen sms-provider schijnt te hebben.
Helaas is Simyo tijdens de feestdagen niet bereikbaar. Niet echt professioneel dan.
Aangezien ik voor mijn werk sms-berichten moet kunnen ontvangen om in te kunnen loggen, kan ik nu dus niet werken....
Controleer even of het nummer van de sms centrale nog klopt: +31653131313

KPN/Simyo gebruiken dezelfde. Kijk op de site van KPN even er een storing gemeld / bekend is. De reden dat KPN je naar Simyo verwijst is logisch omdat KPN je provider niet is.

Simyo is overigens bereikbaar van 9 tot 15 tijdens de Pasen..
Badge
Hoi Ray, Ik heb Simyo gebeld om 14:35 op het nummer 1200 en ik kreeg de melding dat ik alleen op kantooruren kon bellen. Dus dat schoot niet op.
Uiteraard klopt dat nummer van de sms centrale. Ik maak dagelijks gebruik van sms. Kan me niet voorstellen dat ze die tijdens de Pasen gaan aanpassen.

Maar het werkt gelukkig nu weer....
Excuses, had erbij moeten zeggen via Twitter, fb of hier.

Top dat het weer werkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mauricel,

Wat stom dat je geen sms'jes kon versturen of ontvangen! Wel goed dat het nu weer werkt. Heb je enig idee wat de oplossing bleek te zijn? Of was het plotseling gewoon weer in orde? Ik ben benieuwd!

We zijn verder op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:00 - 20:00 op 0800 - 8007 of 1200. In het weekend en op feestdagen kun je ons alleen bereiken via e-mail, het Forum, Facebook of Twitter.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Vandaag wederom problemen gehad met het versturen en ontvangen van SMS. Nu meteen 1200 gebeld.
Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dan mijn SIM-kaart af en toe problemen geeft op mijn telefoon.

Ik heb mijn SIM-kaart in oude telefoon gestopt en toen kon ik weer gewoon SMS-en. Daarna mijn SIM-kaart in mijn huidige telefoon gestopt en toen deed ie het weer.
Ik krijg nu een nieuwe SIM-kaart opgestuurd in de hoop dat het opgelost is. Vind het een vreemd verhaal.
Zou mooi zijn als ik twee losse SIM-kaarten zou kunnen gebruiken, mocht de ene het niet goed doen. Anders moet ik elke keer weer mijn SIM-kaart uit het ene toestel halen en in de ander stoppen. Dat is ook niet werkbaar.

Met bellen heb ik nooit problemen en sinds een paar maanden gaat het sms-en niet meer goed.
Voortaan maar een reserve-telefoon meenemen, mocht ik weer sms-problemen hebben...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi mauricel,

Jeetje, wat vervelend dat je wederom problemen hebt met het versturen en ontvangen van sms'jes.

Goed van je dat je gelijk naar onze klantenservice hebt gebeld en dat er een nieuwe simkaart is opgestuurd. De vervangende simkaart zal er binnen twee werkdagen zijn. Hou je post dus goed in de gaten! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar
Badge
Nieuwe sim-kaart heb ik ontvangen (snel hoor!). Sim-kaart ziet precies hetzelfde uit als degene die ik nu gebruik, dus vraag me af of dit gaat helpen (de afgelopen dagen trouwens geen problemen gehad met sms-en).
Weet iemand hoe ik de data van mijn ene sim-kaart naar de andere sim-kaart kan overzetten?
Het zou mooi zijn als ik met beide sim-kaarten kan werken, maar dat wel niet kunnen/mogen.

Ik wacht eerst maar even af of ik weer problemen krijg met sms-en voordat ik veel werk moet gaan stoppen om mijn nieuwe sim-kaart te activeren en alle data overgezet te krijgen.
Reputatie 7
Nee, duo-sims ondersteunt Simyo niet.

Hoe je data kunt overzetten van de ene telefoon naar een andere telefoon is niet zo heel erg mogelijk.

In het geval van een iPhone kun je je data in de cloud (iCloud) opslaan om deze dan met je nieuwe iPhone weer op te halen. Ook kun je via iTunes een backup maken. Dit is praktischer in het geval van omvangrijke data.

In het geval van Android werkt dit in principe net zo. Je hangt de telefoon aan de computer en slaat je data daar even op of je doet het via de servers van Google.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mauricel,

Ik ben blij om te horen dat jij je nieuwe simkaart zo vlug hebt ontvangen!

Ondanks dat de nieuwe simkaart precies lijkt op je huidige, kan dit het probleem voor je verhelpen. Mogelijk is je huidige simkaart defect, waardoor uitgaand sms'jes versturen vaak niet wilt lukken.

Begrijp ik het goed dat jij dezelfde telefoon blijft gebruiken? In dit geval kun je het beste de gegevens van je huidige simkaart overzetten op je telefoon. Op deze manier weet je zeker dat je geen gegevens kwijt raakt bij het overzetten van je simkaart. Voor meer informatie hoe jij je gegevens kunt overzetten, kun je de handleiding van je telefoon raadplegen. Het is namelijk per telefoon verschillend!

Ik zie dat RicoK inmiddels heeft uitgelegd dat wij duo simkaarten niet ondersteunen. Dit klopt! Je kunt je telefoonnummer maar op één actieve simkaart in gebruik nemen. Het is niet mogelijk om meerdere simkaarten met jouw telefoonnummer te koppelen.

Als je extra hulp wilt bij het activeren van je simkaart, dan kun je ons dit gerust laten weten. 🙂

Hartelijke groet,
Asma

Reageer