.

Beantwoord

waarom kan ik een inkomend gesprek "privé" niet opnemen?

  • 25 March 2020
  • 17 reacties
  • 1727 Bekeken

Badge

Indien ik gebeld wordt door een privenummer kan ik niet opnemen. Enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik beschik over een Huawei P smart 2019 model POT-LX1.

B.v.d.

Henk

icon

Beste antwoord door RicoK 25 March 2020, 12:30

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7

@Henk K Check deze pagina en scroll dan naar Android: https://www.simyo.nl/blog/telefoonnummers-blokkeren-zo-doe-je-dat/

 

Zo blokkeer je een onbekend telefoonnummer op een Android-smartphone

Hieronder lees en zie je hoe je onbekende telefoonnummers op een Samsung-smartphone blokkeert.

  • Open de ‘Telefoon’-app.
  • Druk rechtsboven op de drie puntjes.
  • Druk op ‘Instellingen’.
  • Druk op ‘Nummers blokkeren’.
  • Schuif de slider naast ‘Onbekende bellers blokkeren’ naar rechts.

 

Ik vermoed dat de schuif voor onbekende bellers naar rechts staat.

 

Reputatie 7
Badge +6

He Henk K,

 

Super balen dat dit niet lukt. Ik raad je aan de link van RicoK door te nemen, thanks!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Beste Rico, Daisy,

Ik loop feitelijk al vast na het openen van “instellingen”. Ik krijg dan en menu met kop Algemeen een kop simkaart 1;  een kop simkaart 2 en een kop overig . Onder simkaart 1 (met mijn tel nr,) kan ik kiezen voor: “oproep doorschakelen” en voor ‘meer”. Kies ik "meer” dan krijg ik weer een menu met keuze “vaste nummers” “voicemail” “oproep blokkeren” “wachtwoord voor oproepblokkering wijzigen” en “servicenummers. Dan weet ik even niet meer hoe ik verder moet. Hopelijk kunt u me verder helpen.

b.v.d. Henk

Reputatie 7

Kies ik "meer” dan krijg ik weer een menu met keuze “vaste nummers” “voicemail” “oproep blokkeren” “wachtwoord voor oproepblokkering wijzigen” en “servicenummers. Dan weet ik even niet meer hoe ik verder moet. Hopelijk kunt u me verder helpen.

 

@Henk K Volgens mij, en dan moet ik dit mij even voorstellen, want ik ben al een geruime tijd geen Android gebruiker meer, moet je dit kunnen instellen bij ‘oproep blokkeren’ (en is wellicht de werkwijze die Simyo heeft neer gezet gebaseerd op een oude Android versie en heeft Google met de latere versies de benaming veranderd).

 

Maar wellicht kan @Ray , waarvan ik weet dat hij een recente Android gebruiker is, hier meer over vertellen.

Vertel eens precies wat je in je scherm ziet als je gebeld wordt door een onbekend nummer. Zie je niks dan kan dat inderdaad er op duiden dat je deze hebt geblokkeerd.

 

NB: Ik heb zelf stock Android en geen schil van Huawei / Samsung. Instellingen kunnen er daarom anders uitzien.

Badge

Dank je Rico voor de doorverwijzing.

Beste Ray

Ik krijg in beeld dat een mij onbekend nummer mij belt. Indien ik probeer aan te nemen lukt me dat niet en reageert de telefoon er niet op. Indien ik met mijn eigen vaste telefoon naar mijn mobiel bel dan kan ik wel opnemen. Als een mobielnummer mij belt dan kan ik ook gewoon opnemen. Mijn probleem met het onbekende nummer is dat ik denk dat het een zorginstelling betreft die mij probeert te bereiken. Omdat ik het onbekende nummer niet terug kan bellen kan ik een belangrijke boodschap missen.. Ik hoop dat je wat voor mij betekenen kan. Mvg. Henk

Hoi @Henk K 

Kun je onderstaand doornemen?

U kunt contacten aan de zwarte lijst toevoegen om te voorkomen dat u wordt lastiggevallen of spam-oproepen ontvangt.

Open H4sIAAAAAAAAAC2Oyw6CMBBF_6VbH-kTWldiXGBIjInszUAL1mAhUELU-O-WyGIWJ-fmzv2gcTB9_uoM2iGC1ki3k1uQBaxsY87wnLGy9a1snYfSD9vO1Yu9gL8HS4UkkcRSacG4FgCKFQXngCkDSVQV0oV9n3SIpsneNRvXYBwprGIaVNkb8LZ1uZ1fESFFOMwjptgaDbZ24Md-HhEfyINNNMv9KrviY_yvXQanCfr-ALNzbx3RAAAA.pngContacten, tik op het contact dat u aan de zwarte lijst wilt toevoegen en tik vervolgens op H4sIAAAAAAAAAC2Oyw6CMBBF_6VrNC2lQ-tKFkbcGGNIXJpCHzSBQnho1PjvlshiFifn5s79oHnUQ_HqNdohgiKkuqdfkQY0rtFn2S5onL232s_b3tvVXORUBxOXBgSA0sKopBIJ55SqGAiTDKAEHtKle59UiObZ3jcb32AMAos0DqoatJxc5wu3vCGMs3A4AZqSCI3OejnNwzKA6dsxtY-iPlTttXOPf-06Ns_Q9wft3KI3zQAAAA%3D%3D.png > Aan zwarte lijst toevoegen. Uw apparaat zal alle oproepen en berichten van contacten op de zwarte lijst blokkeren.

Contacten op de zwarte lijst bekijken: Open H4sIAAAAAAAAAC2OPQ-CMBRF_0tn1Fb6AU4SE4OLOrCbBy21CRTSlhg0_ndLZLjDyT15737Q5JWr5lGhAyIoQXJ42RXTiK3p1BX6BVujH372QfU9WNDKbUerV-UO4RmVWuSNYJwpWVMKEkOayVaJWjScECpptGvzvsiolsXRdhvbYcxznIt9rBqnIJjBVmb5R1jGYjDllGQJ8kZbCJNbltzIUO0m54jx_HROx__ZdXVZoO8PliF_jdYAAAA%3D.pngTelefoon​beheer, ga naar Geblokkeerd > H4sIAAAAAAAAAC2OPQ-CMBRF_0tnNC2F0jrJYIKLQQOzKfTDJlhIW2LQ-N8tkeENJ-fmvvsBs5euWSYJDgCBBIjxZTfEEZUZ5IU_V1RG370MwVjt95PVm615eERLOkYQZVClqMsk7XmBocJUsDTvpUAwpjvzPosYrcqjHXZ2gJAwyIo0qt5JHsxoG7O-QjnN48GM4IwmwBtteZjdOsIF0tL6huoTXq60nf-12-CqBN8fISOITNEAAAA%3D.png en tik vervolgens op Zwarte lijst om de zwarte lijst weer te geven.

Een contact van de zwarte lijst verwijderen: Open H4sIAAAAAAAAAC2Oyw6CMBBF_6VbH-kTWldiXGBIjInszUAL1mAhUELU-O-WyGIWJ-fmzv2gcTB9_uoM2iGC1ki3k1uQBaxsY87wnLGy9a1snYfSD9vO1Yu9gL8HS4UkkcRSacG4FgCKFQXngCkDSVQV0oV9n3SIpsneNRvXYBwprGIaVNkb8LZ1uZ1fESFFOMwjptgaDbZ24Md-HhEfyINNNMv9KrviY_yvXQanCfr-ALNzbx3RAAAA.pngContacten, tik op het contact dat u van de zwarte lijst wilt verwijderen en ga vervolgens naar H4sIAAAAAAAAAC2Oyw6CMBBF_6VrNC2lQ-tKFkbcGGNIXJpCHzSBQnho1PjvlshiFifn5s79oHnUQ_HqNdohgiKkuqdfkQY0rtFn2S5onL232s_b3tvVXORUBxOXBgSA0sKopBIJ55SqGAiTDKAEHtKle59UiObZ3jcb32AMAos0DqoatJxc5wu3vCGMs3A4AZqSCI3OejnNwzKA6dsxtY-iPlTttXOPf-06Ns_Q9wft3KI3zQAAAA%3D%3D.png > Verwijderen van zwarte lijst.

 

 

Badge

Beste Ray,

 

Ik kom er nog niet uit! Indien ik je instructies volg, dan krijg ik na het openen van “contacten” en het openen van  “instellingen” een menu met “Accounts”, “Contacten beheren” en “weergaveopties” . Ik zie geen optie “zwarte lijst bekijken".

Indien ik de 2e instructie “telefoonbeheer”van je opvolg dan zie ik geen optie “zwarte lijst”maar kan ik kiezen  voor opties “opschonen”; “dataverbruik geblokkeerd”; “batterij”; “ dropzone” en “virusscan".

.Via geblokkeerd kan ik voor “regels oproep blokkeren” kiezen waarna ik weer de keuzemogelijkheden heb  " alle inkomende oproepen blokkeren ( deze optie staat niet ingeschakeld); “ onbekende nummers blokkeren ( deze optie staat niet ingeschakeld) en privé-/ onbekende nummers blokkeren ( deze optie staat niet ingeschakeld)

Vooralsnog heb ik de oplossing nog niet voorhanden. Graag je reactie!

 

B.v.d. Henk

Klopt het dat je 2 simkaarten gebruikt? 

Verwijder de simkaart waarmee je niet belt en probeer bovenstaande nog eens. Krijg het idee namelijk dat je in de instellingen zit van de 2e simkaart. 

 

Badge

Dag Ray, ik heb 1 simkaart dus dat kan het niet zijn. Hoe kan ik zien of ik in de goede instelling zit en hoe kan ik eventueel naar de goede instelling toe?

Reputatie 7

Jee @Henk K nu wordt het wel steeds uitdagender hoor…. ;) Maar wij zullen proberen je te helpen.

Zat bij jouw telefoon een handleiding? Omdat tegenwoordig naast een snelstartgidsje veelal geen handleiding/manual meer wordt meegeleverd heb ik even gegoogled en het volgende gevonden:

Badge

Beste Ray,

Ik begrijp dat de complexiteit groot  kan zijn. Ik als amateurtje heb er helemaal geen kaas van gegeten. De handleiding 98 pagina's had ik al gedownload. Ik ben er ook druk mee doende maar ook dan blijkt het best complex te zijn. De telefoon gedraagt zich smarter dan ik ben op dit vlak.

Maar hoe dan ook dank ik jullie voor jullie gemeenschappelijke inzet en hulp. Dat doen jullie erg goed.

Mijn speurtocht gaat verder!

m.v.g. Henk

Reputatie 7

@Henk K Als we niet aan huis waren gekluisterd zou ik zeggen, stap even naar een vriend, bekende of buurman/-vrouw, zodat je er even samen naar kan kijken. Hulp of afstand is sowieso een extra uitdaging ;)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Henk k,

 

Ik hoop dat je met de handleiding inderdaad een stuk verder komt. Thanks Rico K en Ray voor het helpen.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Beste Rico

Corona neemt ons stevig in de greep,dus inderdaad is even bij vrienden binnenlopen er op dit moment niet bij. Daarmee vergeleken is de smart phone maar een dingetje.

We gaan verder met de zoektocht naar de oplossing van het probleem en daar komen we uiteindelijk wel uit.

Bedankt nogmaals voor de ondersteuning.

 

M.v.g. Henk

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Henk,

 

Het zijn inderdaad rare tijden op het moment… Hopelijk kun je een oplossing vinden. Veel succes! 

 

Groetjes,

Tessanne

Wat ik mij afvraag is of je dit altijd hebt gehad (met dit toestel)? Je zou eventueel je toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet, mocht je dat besluiten, niet om een back-up te maken van je bestanden, apps en bijvoorbeeld Whatsapp gesprekken. 

Reageer