.

Beantwoord

Waarom is mijn verbinding slecht in huis?

  • 12 November 2018
  • 7 reacties
  • 279 Bekeken

Badge
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn telefoonverbinding.

Hij is gewoon slecht. Er valt bijna geen normaal gesprek te voeren.

Ik heb het probleem alleen thuis...
icon

Beste antwoord door Kevin 13 November 2018, 11:02

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Hoe is je dekking thuis? 'Hoeveel van de streepjes heb je"?

Wat ook wel eens wil helpen is je telefoon even helemaal uit- en weer aanzetten, zodat de simkaart opnieuw op het netwerk kan worden aangemeld. Heb je dit al eens geprobeerd?
Badge
Hallo,

Ik heb twee, héél soms drie streepjes, ik wordt er niet goed van.

Iedereen die ik bel, of als ik gebeld wordt klaagt dat ik slecht te verstaan ben of wegval.

Het was een tijd geleden gewoon goed, dus ik snap niet wat er veranderd is.

En ik heb mijn telefoon al ik weet niet hoeveel keer helemaal uit gezet, dat helpt dus niet.
Reputatie 7
Wat je dan even zou moeten proberen, althans ik hoop dat je hiertoe gelegenheid hebt, is je simkaart in een ander toestel stoppen om zo te zien of het aan het toestel ligt of aan de simkaart en dus het netwerk.
Badge
Als ik eerder goede verbinding had, dan ligt het niet aan mijn toestel denk ik.

Buiten de deur is alles oké, dus moet het aan het netwerk liggen.
Reputatie 7
Ik heb je wat handreikingen gedaan die een moderator ook zal/zou vragen. Laten we dan even afwachten totdat een moderator dit oppakt.
Badge
Prima, bedankt voor je moeite.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen Tinus,

Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig is! In principe heb je aan 2 (of 3) streepjes bereik meer dan genoeg. Zelfs met één streepje hoeft de verbinding niet slecht te zijn. Het probleem kan aan meerdere zaken liggen. Wanneer je alleen in huis een slechte verbinding hebt, ligt dit vaak aan de goede isolatie van je woning. Zeker in nieuwe woningen kan dit het geval zijn. Heb je bijvoorbeeld een betere verbinding bij het raam of wanneer je naar buiten loopt? Als dit het geval is dan zou je eens kunnen proberen te bellen via wifi. bijvoorbeeld met Whatsapp werkt dit tegenwoordig erg goed! Dit kan natuurlijk niet met ieder telefoontje maar misschien is het een handige oplossing voor bekenden die je vaker belt?

Ook ben ik benieuwd of het adres op Mijn Simyo nog klopt? Dit adres ligt namelijk precies op de grens met een goede 4G verbinding. Je kunt dat op deze pagina zelf ook terugzien. Je zou eens kunnen proberen om de netwerkmodus in je toestel aan te passen naar 3G. Dit is namelijk wel een goede verbinding op deze locatie!

Zoals RicoK al aangaf, is het ook verstandig om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen. We kunnen dan namelijk met zekerheid uitsluiten dat het een probleem van je toestel is. Voor verder onderzoek is dit dus wel belangrijk!

Ik hoor graag van je wat hier de uitkomst van is!

@RicoK, bedankt voor het antwoorden!

Groetjes,

Kevin

Reageer