.

Beantwoord

Waarom is er een gesprek van ruim een uur in rekening gebracht?

  • 22 February 2017
  • 22 reacties
  • 1061 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Dikke pech hier.
Gister heb ik mijn man in de huiskamer even gebeld om te testen of zijn telefoongeluid aan stond.
Niet dus, stond alleen op trillen en daarna, na ingreep weer op rinkelen.
Ik heb het telefoongesprek(alleen maar de bel over laten gaan) meteen afgebroken en dus beëindigd.
Mijn man (ook klant van Simyo, door hem ben ik bij jullie terecht gekomen) heeft vergeten zijn telefoongesprek te beëindigen dus zijn toestel heeft ruim 1 uur en 12 minuten op tafel zijn best gedaan om mijn belbiundels op te maken..

Uitkomst: mijn belbundel is helemaal leeg gegaan en nog 12 minuten boete er bij.
Ruim 1 uur en 12 minuten heeft het toestel van mijn man open gestaan en dat terwijl ik had opgehangen.

Hoe kan het dan, zonder gesprek en alleen maar laten overgaan, dat mijn belbundel voor februari helemaal leeg is.
Iets doms gedaan? Zal best wel.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad met mijn prepaid voorheen.

Ik hoor het graag,
groeten Frida
icon

Beste antwoord door Caspar 23 February 2017, 11:04

Bekijk originele reactie

22 reacties

Hallo Frida,

Als er geen verbinding is geweest, behalve het overgaan, zitten daar geen kosten aan verbonden. Dat u buiten de bundel bent geraakt zal dus niet daardoor komen. Ook is het bij mobiele telefoons zo dat als de ene kant de verbinding en dus het gesprek verbreekt, dat de teller dan stopt om het zo maar even te noemen.

Voorbeeldje: Gisteren belde ik met de planner van mijn werk. Na ons gesprek wilde ik ophangen maar zij was sneller dan ik. Dus ik zag in mijn scherm dan de verbinding stopte en dan de teller (duur van gesprek) ook stopte.

Maar als ik terug lees, schrijft u 2 verschillende dingen.

Namelijk;
Mijn man (ook klant van Simyo, door hem ben ik bij jullie terecht gekomen) heeft vergeten zijn telefoongesprek te beëindigen dus zijn toestel heeft ruim 1 uur en 12 minuten op tafel zijn best gedaan om mijn belbiundels op te maken..


En;
Hoe kan het dan, zonder gesprek en alleen maar laten overgaan , dat mijn belbundel voor februari helemaal leeg is.


Dus de vraag is nu: Is er wel of geen verbinding geweest, oftewel is er door uw man opgenomen ?
Reputatie 6
Badge +4
HI Ray,

Mijn man heeft natuurlijk wel opgenomen helaas, terwijl dat niet de bedoeling was, alleen maar telefoon over laten gaan.
Ik heb mijn telefoongesprek (rinkelen) beëindigd op mijn toestel en er heeft geen gesprek plaatsgevonden en dus uitgezet.
Mijn man heeft zijn mobiele telefoon per ongeluk ruim 1 uur en 12 minuten aan laten staan tot dat hij het ontdekte.

En mijn belbundels stonden gister op 72 en daar is dus alles aan opgegaan door deze miskleun plus nog eens 12 minuten buiten mijn belbundels. Ik sta nu op 0. (ik heb 100 belminuten abonnement)

Wat ik vreemd vind, alhoewel mijn verbinding met hem was verbroken ik de rekening krijg voor dis zinloze gesprek zonder stemmen.
Als ik het zo lees is de verbinding dus helemaal niet verbroken. Want als u schrijft te hebben opgehangen, nadat uw man toch per ongeluk opnam, word de verbinding dus verbroken vanaf uw kant en hoeft uw man verder niks meer te doen. Dus de enige conclusie die ik er uit kan trekken is dat helemaal niet is opgehangen. En dat maakt het dan extra zuur omdat u van mening bent dat u dat juist wel heb gedaan.


Ik heb mijn telefoongesprek (rinkelen) beëindigd op mijn toestel en er heeft geen gesprek plaatsgevonden en dus uitgezet.


Maar er is dus wel verbinding geweest, maar in uw beleving korter dan nu werkelijk blijkt.
Reputatie 6
Badge +4
Zoals ik zelf al dacht Ray, dikke pech en dus is er iets mis gegaan bij mij.
Ik heb dit nog nooit gehad, ik heb een duidelijke toets met GESPREK beëindigen"
en die bij mijn weten ingedrukt zoals ik altijd doe.

Dure les voor mij en nog steeds vreemd.
Maar bedankt Ray voor het meedenken en ontrafelen van het mysterie.
Maar ik denk wel bij mezelf grrrr.
Tipje van mij;

Willen jullie nog eens testen of het geluid aan staat? Gebruik dan de volume knop. Kost niks 😃
Reputatie 6
Badge +4
Ja juist, hele goede tip Ray ha ha ha ha:D
Zal het nooit meer vergeten . 😳
Frida, zou je eens bij beide telefoons alvast kunnen kijken naar het logboek. Uitgaande gesprekken, gemiste gesprekken en ontvangen gesprekken. Wanneer daar bij jullie telefoonnummers een gespreksduur staat bij uitgaand, ontvangen op beide telefoons dan is er een verbinding geweest. Ennuhhh, wat betreft grrrr. Denk maar zo, vervelend maar er zijn ergere dingen in het leven. :)

Tip van mij, indien mogelijk bel elkaar via Wi-Fi met WhatsApp bijvoorbeeld.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Friesian,
Op mijn Nokia Lumia 530 kan ik wel zien wie ik gebeld heb maar zie geen gespreksduur helaas.
Bij mijn man, IPhone is wel precies te zien van ons "niet praten" gesprek.......

En inderdaad ik weet het hoor van Whatsapp, doe ik heel vaak maar nu even vergeten en gewoon de telefoon over laten gaan....met alle gevolgen van dien.


Thanks
groetjes Frida
Nog ff een vraag van mij. :)
Waar o waar ben jij en de ......zee op die heul errug skône foto?
Reputatie 6
Badge +4
Dankjewel voor je compliment Friesian.
De zee, oneindig mooi en vooral in Zeeland.
In de winter, voorjaar en herfst.
Burgh-Haamstede, Domburg, Oost Kapelle enzovoort.........

Leuk clipje, van heel vroeger....
Frida, kijk eens naar je profielfoto, nu alleen een foto negatief. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Dat is geen negatief Friesian, ik heb de foto bewerkt en is ook aan zee.
Ik wil niet helemaal bekend op de foto, privacy gevoelig.
Jouw hoofd is weliswaar een mooi Fries paard maar ook niet echt Friesian.
Ik denk na over een andere zee foto 🆒
Okee, ik snap het helemaal. 🆒 Ik dacht; is er iets fout gegaan? Toch maar goed dat het een vraag was ! :8 Paerdjuh weet dat er een profielfoto bestaat maar niet een profielnegatief. 😉
Reputatie 6
Badge +4
Friesan, jij vindt het zeker niet handig om je profielfoto hier op dit forum regelmatig te
veranderen? Vanwege herkenning naam/profielfoto.
Stel je voor dat jouw Fries Paard ineens een renpaard zou worden;)
Dus heb ik mijn profielfoto weer teruggezet, aan zee en iets anders bewerkt..

Ondertussen ben ik al lang mijn stommiteit vergeten, waar ik deze topic mee begon,
dat ik mijn belbundels er door heen gejaagd heb doordat ik niet op druktoets
"beëindig besprek" drukte.

Mooie avond toegewenst,
Frida
Reputatie 7
Badge +9
Wat is Zeeland toch mooi Frida! Ik woon in het mooie Middelburg...... en mijn profielfoto is mijn, lieve, dwergpapegaai 🙂
Friesan, jij vindt het zeker niet handig om je profielfoto hier op dit forum regelmatig te
veranderen? Vanwege herkenning naam/profielfoto.

Klopt ja, Friesian doet zoiets -nooit - echt waar. :P;)

Stel je voor dat jouw Fries Paard ineens een renpaard zou worden;)

Daar zeg je zoiets....:)


Je hebt gewoon een keer pech, net als in je topic titel, Frida, kan iedereen gebeuren. :)
Jij ook een fijne avond !
Reputatie 6
Badge +4
Hi Franswon
Prachtige provincie Zeeland, en Middelburg een mooie historische stad.
Ik woon zelf niet in Zeeland niet maar ik ga er regelmatig naar toe, uitwaaien.
Lief hoor jouw dwergpapegaai en die foto wil je ook niet veranderen, begrijp het helemaal.

En Friesian, lachen hoor jouw renpaard.
Hou jij het toch maar bij die mooie zwarte Fries.

Lachen zo en see you allebei,:$
Frida
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frida,

Ik zie dat je een andere profielfoto hebt gekozen. Super leuk zeg!

Wat vervelend dat je zoveel belminuten hebt opgemaakt aan een volume test. Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie een gesprek van 1 uur en 16 minuten. Dit betekent inderdaad dat er van beide kanten niet is opgehangen. Dat is een erg dure les. Gelukkig heb je nog niet veel buitenbundelkosten gemaakt en is het al bijna het einde van de maand.

Helaas kan je geen belminuten bijkopen, maar je zou kunnen overwegen om de rest van de maand via internet (WhatsApp) te bellen. Ik heb je daarom 1000 MB gegeven voor deze maand, voor het geval dat je het zou willen proberen. Als je deze wilt gebruiken zul je eerst je internet moeten aanzetten op je Mijn Simyo. Als je dit doet, vergeet dan niet om de optie weer uit te zetten wanneer de bundel op is zodat je geen buitenbundelkosten maakt.

@Friesian ik ging echt helemaal stuk om dat GIFje.

@Ray Friesian en franswon bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Caspar


@Friesian ik ging echt helemaal stuk om dat GIFje.

;)

@Frida, nog even een tip van mij. Installeer een data verbruiksmeter app. Bijvoorbeeld Onavo Count of 3G watchdog.
Die kun je zelf instellen, en werkt niet met vertraging. En Let zeer goed op voor de 80 en 100% sms als je die krijgt als waarschuwing.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Caspar,
Die profielfoto dat weet wat 😉 dank voor je compliment
Dat is een mooi aanbod, 1000 MB voor deze maand.
Omdat de maand al ver om is maak ik er geen gebruik van.
Stel dat ik internet vergeet uit te zetten op mijn Simyo :S.
En ik kan via mijn eigen provider internetten en verder buitenshuis
via wifi de Whatsapp gebruiken.
Veel geleerd hier op het forum en ja die misser met verbinding niet verbreken :?
Zand erover.

Thanks,
Groeten van Frida 🆒

Hi Friesan,
Dat is ook weer een goede tip, een verbruiksmeter.
Alleen de waarschuwing voor 80 en 100% sms begrijp ik niet.
Maar ik ga op onderzoek uit.
Thanks
en groetjes Frida 🆒
Reputatie 6
Badge +4
Hi Caspar,
Heb toch even "stiekem gekeken" naar die 1000 MB aanbieding die jij mij deed.
Internet op AAN gezet
Dan de aanbieding (waarbij ballonnen de lucht in gingen)
Klikte door en dit is wat ik te zien kreeg:

Hé, hier gaat wat mis …
De pagina laadt niet, probeer het later nog eens.
Kijk op ons Forum of op Twitter of dit probleem al gemeld is.
Error code: 1.1


Inmiddels heb ik mijn internet weer UIT gezet.

Ik hoor het wel,
groetjes Frida
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frida,

Leuk dat je er toch naar gekeken hebt, maar wel jammer dat je een foutmelding kreeg.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat de 1000 MB nog niet geactiveerd zijn. Goed van je om je internet nog even uit te laten.

Ik kan het helaas niet vanaf hier voor je activeren. Probeer eens je cookies te verwijderen en opnieuw in te loggen en opnieuw het cadeautje uit te pakken. Gaat het dan helemaal goed?

Groetjes,
Caspar

Reageer