.

Vraag

Waarom heb ik geen toegang tot Eufy camera/deurbel-beelden met mobiele data op eigen toestel?

  • 1 February 2023
  • 5 reacties
  • 2480 Bekeken

Beste forum-leden,

 

Sinds enkele maanden heb ik een slimme deurbel en ook een camera van merk Eufy (Anker). Er zit een ‘Homebase’ bij welke videobeelden kan opslaan.

Zowel de toegang tot de live camerabeelden als de opgeslagen video’s op de Homebase gaan prima op eigen Wifi+gastnetwerk, maar niet op mobiele data.

Het volgende heb ik gedaan:

  • Router reset en nieuw netwerk aangemaakt
  • Verbinding gemaakt met andere telefoon en andere simkaart/proivider via mobiel internet: werkt (dus router laat externe verbinding toe/door)
  • IPv4 / IPv6 instellingen alle combinaties geprobeerd, helaas.
  • Eigen Simyo simkaart in ander toestel: werkt wel (instellingen van KPN Mobiel internet met verschil dat authenticatie op ‘PAP’ stond)
  • Geprobeerd om mijn authenticatie ook op PAP te zetten, dan werkt mobiel internet niet op mijn eigen toestel.

Het lijkt erop dat de APN-instellingen iets blokkeren. Mogelijk een toestel-probleem, of kan Simyo iets omzetten op mijn abonnement/aansluiting waardoor ik via de KPN-instellingen (en niet Simyo) verbinding kan maken?

 

Toestel: Fairphone 3  OS: Android 11

 

Bedankt!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sjoemie230,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Helaas geven wij geen garantie over de werking van onze simkaarten in een ander apparaat dan een mobiele telefoon. Wel heb ik even meegekeken op de aansluiting en zie ik dat de simkaart actief is en de internet instellingen goed staan. Als ik het goed heb, begrijp ik uit jou bericht dat de simkaart wel werkt in de Fairphone 3. Het probleem bevindt zich daarom niet in de simkaart. 

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd 😊.

Groetjes,
Amy 

Hoi Amy,

 

Bedankt voor je reactie. Het 'toestel' wat ik bedoelde is een andere Android telefoon.

Concrete vraag; kan Simyo de authenticatie van mijn mobiele data aanpassen en/of iemand met verstand van APN / ipv4 versus ipv6 packets ernaar kijken? Het gaat om de compatibiliteit tussen router en mobiele data (ipv4 of 6) denk ik; welke versie gebruikt Simyo? Als ze niet overeenkomen wordt data 'afgekapt' waardoor verbinding niet mogelijk is.

Dank!

Niels

@Sjoemie230 

 

Zolang je mobiel internet hebt op je telefoon ligt het probleem niet bij Simyo maar ergens bij Eufy of de rechten van eufy in je toestel. De KPN APN instellingen zijn ook werkzaam bij Simyo omdat Simyo gebruik maakt van het KPN netwerk. 

 

Voor de zekerheid kun je hier de juiste APN instellingen aanmaken. Ik deel dus die van KPN. Simyo heeft namelijk hun pagina aangepast en toont geen Fairphone meer. 

 

Ik lees net op de Ziggo community een soortgelijk probleem. 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/ik-heb-een-eufy-2k-deurbel-maar-zonder-wifi-kan-ik-niet-live/m-p/1133083#M195131

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sjoemie230,

Bedankt voor je reactie. Dit kan helaas niet aangepast worden, het spijt me. Ik zie dat @Ray (bedankt voor je reacties!) nog 2 pagina's heeft gedeeld met je. Hopelijk krijg je hierdoor meer duidelijkheid 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer