.

Beantwoord

Waarom heb ik geen geluid op mijn Samsung S4?

  • 14 June 2016
  • 5 reacties
  • 4543 Bekeken

Sinds een aantal weken heb ik het volgende probleem:

Als ik iemand bel met mijn Samsung Galaxy S4, krijg ik hierbij geen audio te horen. Ook kan de persoon die ik bel mij niet horen. Ik hoor de mobiel ook niet overgaan. Als iemand mij belt, hoort de persoon aan de andere kant van de lijn mij ook niet. Soms hoort die persoon zelfs een hoge piep...

Toen ik een paar dagen geleden de telefoon opnam (in de hoop dat de audio het weer deed), kon ik opeens de persoon die mij belde horen en die persoon mij ook. Om te testen of de audio het echt weer deed, heb ik opgehangen en een paar tellen later de persoon teruggebeld. Er was weer sprake van hetzelfde probleem...

Met Whatsapp kan ik wel bellen zonder enige mankementen, dus aan de speakers van de telefoon ligt het niet.
Aan het bereik ligt het ook niet. Op meerdere locaties (door heel Nederland) heb ik geen gehoor bij bellen.

Ik heb op meerdere forums gezocht naar DE oplossing en deze heb ik niet gevonden. Wel heb ik gelezen dat het probleem bij meerdere Android gebruikers aanwezig is.
Op de forums stond onder andere als oplossing om de telefoon terug te zetten in de fabrieksinstellingen. Na enige research is deze oplossing vaak niet werkend, en zowel, dan voor korte duur. Dit ben ik in eerste instantie dus ook niet van plan.
Andere oplossingen als batterij en simkaart er uit halen en opnieuw erin zetten hebben niet geholpen.
Het vervangen van het moederbord was bij meerdere personen op lange termijn niet de oplossing om het probleem te verhelpen. Deze oplossing laat ik dus ook even in het laatje liggen..

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag en het allerliefste natuurlijk dat het probleem verholpen kan worden.
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Sean 14 June 2016, 15:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ikweethetniet,

Welkom op het Simyo forum.

Wat een lastig probleem. Hoewel het er sterk op lijkt dat er iets mis is met je telefoon, wil ik je adviseren een keer te bellen met een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kun je uitsluiten dat het probleem door de simkaart of het netwerk wordt veroorzaakt.

Mocht inderdaad blijken dat je telefoon stuk is, dan wil ik je adviseren contact op te nemen met de leverancier van het toestel.

Ik hoor graag de uitkomst van je!

Groetjes,
Sean
Beste lezers,
Ook ik zit met hetzelfde probleem. Nieuwe simkaart, geen resultaat. Op internet geen oplossing gevonden. Wel helpt bij mij opnieuw opstarten. Het blijkt dat dit een veel voorkomend probleem is. Bijzonder hierbij is dat is geen oplossing heb gevonden. Dus als iemand een oplossing weet voor dit probleem, dan zou ik enorm geholpen zijn.
Vriendelijke groet, Peter. (Samsung Galaxy S4)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Peter!

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat jij kampt met hetzelfde probleem als hierboven omschreven! Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je je simkaart in een andere telefoon stopt? Werkt het dan wel goed, of nog steeds niet? Zeker omdat je een andere simkaart hebt, lijkt de kans me heel klein dat dit probleem bij de simkaart ligt. Met zo'n test komen we daar achter! Wil je dan ook een andere simkaart in je telefoon proberen? Houdt het probleem dan aan?

Laat je het me weten zodra je dit hebt gedaan? 🙂 Dan kunnen we verder!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

De oude simkaart werkte op een andere telefoon. Ook de nieuwe simkaart werkt op andere telefoons. Ik heb hetzelfde probleem nog steeds. De periode dat het verschijnsel zich voordoet is wat moeilijk te bepalen daar ik zelden mobiel gebeld word en ik ook zelf weinig mobiel bel.
Toch bijzonder dat men zelfs na intensief speuren op internet geen oplossing kan vinden voor deze veel voorkomende kwaal.

Vriendelijk groet,
Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hi Peter!

Wat stom dat dit probleem zo aanhoudt! Begrijp ik goed uit je bericht dat je simkaart wel gewoon werkt in andere telefoons? Dan klinkt het alsof dit echt een toestel-specifiek probleem is. Ik raad je aan om naar een telefoonwinkel te gaan, want dan kunnen ze ook kijken wat er gebeurt als een andere simkaart in je Samsung Galaxy S4 zit. Werkt het dan wel? Of ook niet?

Groetjes,
Jihane

Reageer