.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik?


Mijn telefoon geeft aan dat ik geen service heb, de WiFi doet het wel, maar bellen of 4G internet niet. Ik heb mijn telefoon al een aantal keer opnieuw aan en uit gezet, maar het blijft uit staan. Wat kan ik nog meer doen? Ik instellingen kon ik ook niks vinden.

Groetjes Anne-Linde 

icon

Beste antwoord door Bas 24 July 2021, 20:13

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7

Dag @Anne-Linde, de volgende vragen poppen bij mij op:

  • Heb je wel ooit Service gehad ofwel heb je wel eerder gebruik kunnen maken van je SIM-kaart?
  • Ben je misschien nu in een van de enkele gebieden (in Nederland) waar gewoon domweg geen dekking is?
  • Ben je misschien een nieuwe klant en moet je je SIM-kaart nog activeren?
Reputatie 6
Badge +6

Hoi Anne-Linde,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je geen bereik hebt! Heb je onze simkaart al een keer in een ander toestel geplaatst om te kijken of ‘ie het dan wel doet? En een andere simkaart in je eigen toestel? Op die manier kunnen we achterhalen of het probleem wordt veroorzaakt door het toestel, de simkaart of het netwerk. 

Ik heb voor de zekerheid ook even je simkaart een reset gegeven op het netwerk. Als je je toestel tien minuten uitzet en daarna weer aanzet, dan zou het probleem ook opgelost kunnen zijn!

Kun je ons laten weten of de kruistest iets oplevert en/of de reset heeft geholpen? 

Groetjes,
Bas

Reputatie 7

@Bas Twee tegelijk geposte reacties…… Als ik had kunnen zien, dat jij al aan het typen was, had ik mij de tijd en moeite kunnen besparen….

Je hebt jouw reactie (al..) als antwoord bestempeld. Is het misschien niet beter om eerste de bevestiging van @Anne-Linde af te wachten, dat alles het weer doet?

Reputatie 6
Badge +6

@RicoK zie mijn reactie in het topic dat je gister hebt aangemaakt 😉

Mijn telefoon geeft aan dat ik geen service heb, de WiFi doet het wel, maar bellen of 4G internet niet. Ik heb mijn telefoon al een aantal keer opnieuw aan en uit gezet, maar het blijft uit staan. Wat kan ik nog meer doen? Ik instellingen kon ik ook niks vinden.

Groetjes Anne-Linde 

Bedankt voor de reacties! 
Sorry dat ik zo laat reageer, dit komt omdat ik nog steeds niet mijn simkaart heb verwisseld (ik heb geen pinnetje tot mijn beschikking om de Sim eruit te halen).

@Bas 

De reset heeft niet gewerkt, en de kruis test moet ik dus nog proberen.

@RicoK 

Ik heb deze simkaart al een aantal jaar, en verder nooit problemen gehad (ik hoef hem ook niet te activeren dus).

Het zou inderdaad ook aan de omgeving kunnen liggen, alleen heeft de rest van mijn gezin wel service (zelfde abonnement etc.) 

 

Reputatie 7

@Anne-Linde Dat is jammer om te horen.

Waar ik nu aan denk, aangezien je aangeeft, dat je je simkaart al weer een aantal jaren hebt, is dat je simkaart gewoon op/versleten is. Een simkaart heeft namelijk geen eeuwig leven en is aan slijtage onderhevig door het gebruik ervan.

Wat je dan nu nog moet doen, zoals @Bas aangeeft om dit te bepalen of uit te sluiten is een ‘kruistest’. Stop daartoe jouw simkaart in een andere telefoon en stop een andere simkaart in jouw telefoon. Als je dan met de andere telefoon ook niet kunt bellen dan ligt het aan de simkaart of netwerk. Als dit wel kan en je kunt met jouw telefoon met de andere simkaart erin ook niet bellen dan is het je telefoon die defect is geraakt.

@RicoK 

Dank voor het meedenken! 
Zodra het kan probeer ik zo snel mogelijk de kruis test! En anders koop ik inderdaad een nieuwe simkaart :) 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Anne-Linde, 

 

We zijn benieuwd naar de uitkomst! 

 

Inderdaad bedankt RicoK voor het meedenken! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne

Ik heb de kruis test geprobeerd. Mijn simkaart had wel service in een andere telefoon, maar mijn telefoon had geen service met een andere simkaart. Ligt het dus aan mijn telefoon? Wat zou ik nu nog kunnen proberen? 
 

Groeten Anne-Linde 

Reputatie 7

Dag @Anne-Linde, bedankt voor je terugkoppeling. Dit is wel vervelend te vernemen.

Dan hebben we nu nog wat meer informatie nodig, zoals het merk en model van je telefoon en de versie van het besturingssysteem.

Overigens, het is toch geen toestel waar nog een simlock op zit?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Anne-Linde,

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen die Rico hierboven stelt!

Wat ik me daarnaast ook afvraag: heeft onze simkaart het in het verleden wel gedaan in dit toestel?

Het feit dat meerdere simkaarten het niet doen in je toestel wijst er op dit moment wel op dat dit aan je toestel ligt.

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

@RicoK ik heb een IPhone 7, ios 14.7.1
het is geen toestel waar simlock op zit

 

@Bas ik heb nog nooit problemen gehad met mijn simkaart, of mijn telefoon, hij deed het dus altijd 

 

groeten Anne-Linde  

Reputatie 7
Badge +6

Hi Anne-Linde, 

 

Zoals Bas al eerder heeft aangegeven lijk het er op dat het probleem zich echt bij de telefoon afspeelt. De laatste tip die ik je kan meegeven is om de netwerkinstellingen te herstellen in de iPhone. Dit doe je door de volgende stappen te volgen, ga naar Instellingen > Algemeen > Herstellen > Herstel netwerkinstellingen. Als dit uiteindelijk ook niet werkt, raad ik je aan om naar een telefoonwinkeltje te gaan of contact op de nemen met Apple support.

 

Laat je nog weten of het is gelukt? 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Hoi @Tessanne 

Ik heb het geprobeerd, alleen heeft het helaas niet gewerkt. Ik zal contact opnemen met hen.

Bedankt voor de tips! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Anne-linde,

 

Bedankt voor de terugkoppeling! Succes!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer