.

Beantwoord

Waarom heb ik altijd slechte ontvangst?

  • 4 December 2020
  • 5 reacties
  • 455 Bekeken

Badge

Goedemiddag Simyo,

 

Ik ben al erg lang klant bij Simyo en altijd zeer tevreden geweest. Echter heb ik nu al zeker zo'n 5 maanden last van een erg slechte telefoon ontvangst, niet alleen thuis maar ook buiten en onderweg. Als ik gebeld word, door wie dan ook, dan versta ik die persoon bijna niet, zo zachtjes hoor je die persoon. Ook vallen er steeds woorden weg waardoor ik niet goed kan horen wat diegene zegt. Zodoende krijg je miscommunicaties en kunnen er naar aanleiding daarvan strubbelingen ontstaan. Dit is heel vervelend en toch niet de bedoeling lijkt me, Aan de andere kant is de ontvangst altijd goed waardoor het bij Simyo lijkt alsof er niets aan de hand is.

 

Ik heb deze week al 3x naar Simyo gebeld over mijn slechte telefoon ontvangst, eergisteren, gisteren en vandaag. Ik zou vandaag 04-12-2020 om 11.00 uur terug gebeld worden door ene mevrouw Jade, maar er werd niet gebeld waarna ik zelf een aantal uren later voor de 3e keer moest bellen. Ik had volgens de dame die ik vandaag aan de lijn kreeg mijn smartphone niet op 4G staan. Ik heb dit gecheckt maar mijn telefoon staat wel op 4G en heeft daar de hele afgelopen tijd steeds op gestaan. Er is niets opgelost helaas, de ontvangst is nog steeds even belabberd (al maandenlang). Nadat ik de nieuwe nano simkaart in mijn smartphone deed heb ik last van het wegvallen van woorden van degene waar ik een gesprek mee heb en ook is de ontvangst zeer zachtjes terwijl ik mijn smartphone op het allerluidste signaal heb staan. Wat kan er in hemelsnaam aan de hand zijn? Misschien is de nano simkaart niet goed? Dit vraag ik omdat de problemen zijn begonnen toen de nano simkaart in mijn toestel kwam. Graag ontvang ik nu wel een goede oplossing want anders moet ik helaas overwegen om mijn abonnement bij Simyo op te zeggen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tineke

 

icon

Beste antwoord door Bas 5 December 2020, 14:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Een moderator zal z.s.m..uw contact gegevens verwijderen. Het is niet toegestaan om deze omwille de privacy hier te plaatsen. Simyo kan dit zien aan de hand van uw gebruikersnaam. 

U kunt dit overigens zelf doen tot een uur na plaatsing. 

Fijn weekend🙂

Reputatie 7
Badge +6

Hallo Tineke
Indien je de mogelijkheid hebt wat gebeurt er als je je simkaart in een andere goed werkende smartphone doet, en een andere simkaart in jouw toestel?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Tineke, 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al maandenlang niet goed gebruik kunt maken van onze diensten. Maar dat gaan we voor je oplossen!

Je geeft aan dat je deze problemen niet op één locatie hebt maar overal. Dat doet mij (en waarschijnlijk ook Ron H hierboven) vermoeden dat het aan je simkaart of toestel ligt. Om uit te sluiten wat de boosdoener is, moet je even een andere simkaart in je eigen toestel stoppen en je eigen simkaart in een ander toestel. Op die manier kunnen we achterhalen wat de oorzaak van je slechte bereik is.

Kun je ons laten weten wat er uit deze kruistest komt? 😊

Groetjes, 
Bas

PS: zoals hierboven ook al is aangegeven hebben we je persoonlijke gegevens uit je eerste bericht verwijderd. Die kunnen wij moderators namelijk gewoon inzien en daarnaast is het niet aan te raden om je adres en telefoonnummer op een openbare website te plaatsen 😉

Badge

Goedemiddag Simyo,

 

Inmiddels heb ik mijn Simyo simkaart in een andere goed werkende smartphone gedaan en de resultaten daarvan zijn goed. In die andere smartphone is de ontvangst een heel stuk beter en duidelijker en ook vallen daar geen woorden weg. Een andere simkaart in mijn eigen Sony Experia XA1 lukt helaas niet omdat ik een nano simkaart van Simyo heb. De andere smartphones hebben allemaal een grotere simkaart en deze passen niet in mijn toestel. Maar omdat mijn Simyo simkaart wel een goede ontvangst heeft in een andere smartphone lijkt het mij dat het probleem niet aan de nano simkaart van Simyo ligt. 

In verband met bovenstaande bevindingen heb ik vanochtend met Belsimpel contact opgenomen, hier heb ik mijn Sony Experia XA1 2 jaar geleden gekocht. Ik heb het probleem voorgelegd en zij zeiden dat ik alles kon terugzetten naar fabrieksinstellingen (wel eerst een back-up maken), dit zou misschien kunnen helpen. Ook zou het kunnen helpen om de APN instellingen handmatig aan te passen. Belsimpel heeft mij een mail met links toegestuurd welke stappen je hiervoor moet volgen

Omdat terugzetten naar fabrieksinstellingen voor mij een laatste oplossing is heb ik eerst geprobeerd om de APN instellingen handmatig aan te passen. Ik hoop dat dit gaat helpen maar ik weet het niet zeker, dit zal ik de komende tijd in de gaten moeten houden als ik gebeld word door mensen die allemaal op andere afstanden wonen.

Bovenstaande wilde ik jullie even laten weten, het is dus nu even afwachten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tineke

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tineke,

 

Goed dat je contact hebt opgenomen met belsimpel, ik zal mee duimen dat het met deze andere instellingen allemaal weer goed werkt.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer