.

Beantwoord

Waarom gaan sommige gesprekken direct naar voicemail?

  • 26 June 2013
  • 6 reacties
  • 2483 Bekeken

Beste,

Ik heb sinds enkele weken het probleem dat sommige van mijn gesprekken automatisch naar voicemail gaan.
Ik krijg dan enkel een sms dat ik geen gemiste oproep heb maar ben er zeker van dat mijn telefoon nooit gerinkeld heeft. Ook weet ik dat ik in een gebied ben met normale aansluiting (thuis). Niet alle gesprekken hebben dit probleem - ik zou zeggen 1 op de 10, meestal als ze vanuit het buitenland lijken te komen.

Enig idee wat hier misgaat? Het is best lastig aangezien ik soms belangrijke gesprekken mis!

Groeten,
Stefaan
icon

Beste antwoord door Charlene 27 June 2013, 10:51

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +8
Beste,

Ik heb sinds enkele weken het probleem dat sommige van mijn gesprekken automatisch naar voicemail gaan.
Ik krijg dan enkel een sms dat ik geen gemiste oproep heb maar ben er zeker van dat mijn telefoon nooit gerinkeld heeft. Ook weet ik dat ik in een gebied ben met normale aansluiting (thuis). Niet alle gesprekken hebben dit probleem - ik zou zeggen 1 op de 10, meestal als ze vanuit het buitenland lijken te komen.

Enig idee wat hier misgaat? Het is best lastig aangezien ik soms belangrijke gesprekken mis!

Groeten,
Stefaan


Hoi stefdhol,

Dat klinkt inderdaad niet handig. Dit is sinds een aantal weken zo? Verder is je bereik dus volgens jou wel goed? Tijdens de andere gesprekken krijg je wel een goede kwaliteit?
Wat je voor mij even mag proberen is je toestel helemaal uitschakelen, de batterij er ook even uit als dat kan, en dan na een minuut of 5 weer helemaal aanzetten. De simkaart kan zich dan even opnieuw aanmelden op het netwerk.

Graag hoor ik het van je,

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Stefdhol,

Ik heb ook even contact gehad met netwerkservices, om na te gaan of er een blokkade op je aansluiting zit. Dat is gelukkig niet het geval. De persoon die ik sprak vertelde dat je op je toestel een blokkade kunt hebben voor inkomende gesprekken uit het buitenland.
Dit zou ergens bij de oproepinstellingen staan.

Wat voor toestel gebruik je op het moment?

Groetjes,
Charlene

Ook bij mij gaan geregeld ( belangrijke) gesprekken naar de voicemail ZONDER dat de telefoon overgaat. Hij staat niet op stille modus en als ik hem daarna check door hem met een andere telefoon te bellen, gaat-ie gewoon over. Het zijn geen buitenlandse gesprekken. Heel erg vervelend. Het is sinds een aantal weken. Helemaal uit en weer aan zetten werkt niet en de batterij eruit halen is me te link. Het is een Xiaomi Redmi.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi FloraW,

 

Welkom op het Simyo Forum! Jeetje wat ontzettend balen dat je hierdoor vaker (belangrijke) gesprekken mist! Dat is zeker niet de bedoeling. 

 

Het kan verschillende oorzaken hebben waarom de oproepen direct worden doorgeschakeld naar de voicemail. Het kan bijvoorbeeld liggen aan slecht of geen bereik. Heb je dit probleem op meerdere locaties of alleen thuis? Ook kan de oorzaak van het probleem zijn dat je de niet storen functie op de telefoon nog aan hebt staan. Ook kan het zo zijn dat er een bepaalde doorschakeling aan staat, deze kun je uitzetten door de code ##21# te bellen. Wat je als laatste nog kunt checken is of de nummers die direct worden doorgeschakeld in de telefoon niet per ongeluk op geblokkeerd staan in de contacten. Als het anonieme nummers zijn kunnen de oproepen ook worden geblokkeerd door een bepaalde instelling in de telefoon, deze kun je dan uitschakelen.

 

Ik hoor graag van je of een van deze tips je geholpen heeft of niet. 

 

Nog een heel fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Dank voor e suggesties, maar ik heb alles geprobeerd, maar niets werkte/was de oorzaak. Het is niet de locatie, niet storen staat niet aan, er zijn geen nummers geblokkeerd,  er staat geen doorschakeling aan,  meermaals helemaal uit en weer aangezet, etc. Het is volledig willekeurig, hetzelfde nummer werkt de ene keer wel, de andere keer niet Ik heb uiteindelijk klantenservice gebeld en die hebben de chip gereset. Nu maar hopen dat dat helpt

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi FloraW,

 

Laat je weten of het heeft gewerkt?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer