.

Beantwoord

Waarom doet bellen via WiFi het niet?

  • 17 September 2021
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

Mijn nummer is deze week omgezet van prepaid naar sim only. Volgens de website zou bij sim only ook bellen over wifi moeten werken… Heb hier in Rotterdam maar één streep ontvangst met KPN. Dus wil ik gebruik maken van bellen over wifi. Ik krijg het met verschillende toestellen Samsung niet werken op mijn nummer. Misschien is de dienst niet aangezet na het omzetten? Als er een echte KPN sim in de toestellen gaat, dan werkt bellen via wifi wel via KPN. Dus heeft iemand van Simyo zin, om hier eens naar te kijken? 

icon

Beste antwoord door DannyK 18 September 2021, 08:22

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi DannyK,

Welkom op Simyo Forum! Wat vreemd dat het bellen via Wifi niet werkt. Het lijkt inderdaad niet aan je toestel te liggen gezien een andere simkaart wel werkt.

Er zijn verschillende instellingen die invloed hebben op deze functie. Denk hierbij aan bellen via 4G, je IP adres en het algemene bereik. Aan de hand van https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-85/hoe-kan-het-dat-bellen-via-wifi-niet-werkt-43960 dit artikel vind je wellicht wat oorzaken en oplossing. Als je er daarna nog niet uitkomt, stuur mij dan even een privé bericht en dan kunnen we even samen naar de aansluiting kijken. 

Badge

Heb dat artikel al doorlopen. Ik weet genoeg. Laat mijn nummer wel weer terugzetten naar prepaid. Oftewel de opdracht annuleren binnen 14 dagen. Voel met dit antwoord niet een echte klantenbinding...

Reputatie 3
Badge

Hoe oud is jouwSIM kaart? Toen ik nog bij KPN zat kreeg ik op een gegeven moment een nieuwe SIM kaart omdat mijn toenmalige SIM kaart te oud was om WiFi calling te ondersteunen. De functie kon op de oude kaart niet geactiveerd worden.

Ik neem aan dat je bij de switch van Prepaid naar SIM only geen nieuwe kaart heb gekregen.

 

Badge

Hoi @Hsd de sim is van december 2020. Dus moet volgens mij gewoon te gebruiken zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent, zoals mijn collega ook aangaf kun je haar ook een privébericht sturen dan kan ze meekijken naar de aansluiting.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer