Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom ben ik steeds niet bereikbaar?


Badge
Hallo,

Waarom ben ik steeds niet bereikbaar.
Ik kan niet gebeld worden, tegoed is nog 3,63, krijg geen sms binnen.
Ik kan zelf niet bellen en ook geen sms versturen.
Grrrr. Steeds weer.
Ik heb hem al een paar keer aan en uit gezet, maar niks helpt.
Wat nu?
Ik heb hier al vaker een vraag over gesteld.
Waarom heb je een mobiel????? Juist.... om te bellen.....
icon

Beste antwoord door Caspar 15 maart 2017, 15:00

Hoi ElineS,



Wat vervelend dat je soms geen bereik hebt.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. Hierdoor worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe zelf even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.



Hou verder even in de gaten waar je wel, en waar je geen bereik hebt. Het kan namelijk zijn dat het locatie gebonden is.



Ik hoor graag van je!



@franswon bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi ElineS,

Vervelend dat het probleem terug blijf komen.

Ik neem aan dat je de suggestie uit dit topic https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-krijg-de-melding-niet-ingelogd-netwerk-35668 hebt opgevolgd.

Het kan aan de simkaart liggen, heb je al een kruisproef geprobeerd? Dit is een test waar jouw simkaart in een andere, simlockvrije, mobiel wordt geplaatst en die andere in die van jou.

Deze test wijst uit of het aan de simkaart of het toestel ligt.

Laat je even weten of je deze test hebt gedaan en wat de uitkomst is?
Badge
De suggestie uit het topic weet ik niet te vinden. Ik kijk bij Mobiele netwerken, en dan staat er netwerk operators. Als ik dan klik op netwerken zoeken, dan komen er na lang, lang, lang wachten 3 namen te staan.
NL KPN
T-Mobile NL
vodafone NL
Als ik dan klik op NL KPN dan staat er geregistreerd op netwerk.
Als ik dan probeer met de vaste telefoon naar mijn mobiel te bellen, dan lukt dat niet. Dit nummer is niet bereikbaar.
En daarna heb ik hem opnieuw opgestart. Nu zegt hij: geselecteerde netwerk NL KPN is niet beschikbaar.....
Badge
En.... nou ja, voor nu lijkt hij het weer te doen....! Bedankt weer! Hoop dat hij het nu blijft doen. Blijft dat altijd vanzelf staan nu, of moet ik dat steeds opnieuw instellen als ik hem uit heb gehad?
Reputatie 7
Badge +9
Heb je dat alleen binnen of ook buiten ElineS?
Badge
Als ik op school of onderweg ben en ik wil naar huis bellen dan lukte dat niet. Nu heb ik even buiten gebeld en doet hij het wel. Ik wacht maar af hoe lang het duurt. Want vorige keer deed hij het ook weer een poos. Maar ik hoop dat het nu opgelost is.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ElineS,

Wat vervelend dat je soms geen bereik hebt.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. Hierdoor worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe zelf even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Hou verder even in de gaten waar je wel, en waar je geen bereik hebt. Het kan namelijk zijn dat het locatie gebonden is.

Ik hoor graag van je!

@franswon bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik heb hem uitgezet en weer aan en nu zegt hij weer Geen Netwerk. Moet ik dan steeds weer opnieuw dat netwerk selecteren als hij uit geweest is?
En het was wel altijd zo dat als hij het niet meer deed, dat dat zowel binnen als buiten is.
Dus ook als ik thuis ben.
Maar het is dan ineens zo dat ik niet meer bereikbaar ben. Dat zie je nergens aan of zo, maar ineens kon ik dan niet meer bellen of gebeld worden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi ElineS,

Het kan aan je simkaart liggen, heb je de mogelijkheid om een kruistest te doen? Dit is jouw simkaart in een andere simlockvrije telefoon en die andere simkaart in die van jou.
Met deze test kunnen we zien of het aan jouw toestel ligt of aan de simkaart.

Laat je even weten hoe de resultaten van die test zijn?
Badge
Helaas kan ik die test niet doen op dit momoent. ik heb nog niemand gevonden. ik blijf zoeken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi ElineS,

Wanneer jij je telefoon uit- en aan hebt gezet, kun je weer handmatig op zoek naar een netwerk. Op deze manier zoekt je telefoon naar de meeste sterke verbinding in de buurt.

Ik zou je graag willen vragen om een kruistest uit te voeren, zoals Franswon heeft aangeraden. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit niet direct kunt uitvoeren. Wanneer je iemand hebt gevonden met wie je van telefoon kunt wisselen, zou dat heel fijn zijn! ☺

Laat je ons weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma
Badge
Nog steeds geen kruisproef kunnen doen, maar ik weet nu wel dat als ik naar buiten ga dat het dan mis gaat.
Ik had mijn mobiel zaterdag meegenomen en nu was ik ineens niet meer bereikbaar. Ik weet niet of jullie dat op kunnen lossen? Als ik dus thuis blijf dan doet hij het nog. Neem ik hem mee, dan gaat het mis.
Nu doet hij het ook niet meer, ook al selecteer ik het netwerk.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ElineS,

Het is een beetje lastig voor ons om te bepalen waar het probleem precies ligt. Juist omdat je nog geen kruistest hebt kunnen uitvoeren. Wat vind je ervan als wij jou een nieuwe simkaart opsturen om het hier eens mee te proberen. Zo kunnen we in ieder geval zien of het ligt aan jouw simkaart of niet. Als je hiermee akkoord gaat, zal ik er voor deze keer 1 gratis opsturen voor je. Laat je het weten?

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo, dat vindt ik goed, hoor!
Maar hou ik dan wel mijn eigen telefoonnummer?

Groet,

Eline
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Eline,

Je houdt gewoon je nummer hoor, controleer wel voor alle zekerheid op Mijn Simyo of je adresgegevens nog kloppen!
Badge
Dank je wel! Die kloppen nog hoor.

Eline
Badge
Er staat nog wel beltegoed op, hoe werkt dat? Komt dat op de nieuwe?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ElineS,

Super! 😃 Ik ga er meteen eentje jouw kant op sturen. Een vervangende simkaart kun je zien als een fietsband vervangen. De fiets blijft precies hetzelfde; het stuur, het zadel, etc. Alleen het wiel is anders. Zo gaat dat ook met een vervangende simkaart. Je telefoonnummer, beltegoed, etc. blijven precies hetzelfde, behalve dat je een ander kaartje hebt. Zodra het kaartje bij jou op de mat ligt (over 2 werkdagen ongeveer) kun je 'm online activeren. Dat doe je door dan in te loggen op Mijn Simyo en te surfen naar Instellingen > Simkaart. Je vult dan het nieuwe simkaartnummer in (wat je op je nieuwe simkaart terugvindt) en voilà: de nieuwe simkaart is actief!

Ik heb er vertrouwen in 😃 Laat je ons weten of je er zo uit komt?

@ Franswon, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo, na 3 maanden zijn we toch aan het proberen om de simkaart te activeren. Het is hier een poosje blijven liggen door gezinsomstandigheden. Maar helaas werkt het nog steeds niet. Geen netwerk beschikbaar zegt hij. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen.Wat moet ik nu doen?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Eline,

Dankjewel voor je terugkoppeling. Wat jammer dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je je simkaart gisteren hebt geactiveerd. Heb je deze simkaart ook in je toestel geplaatst?

Ik heb een reset uitgevoerd op deze simkaart. Dat betekent dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Wil je ook op je toestel via Instellingen > Aanbieder, KPN of Simyo selecteren? Als het goed is, zou je toestel dat automatisch al moeten doen. Maar een duwtje in de juiste richting kan geen kwaad.

Als dat ook niet werkt, wil je dan die simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Intussen doet hij het. Hopelijk is het nu opgelost!
Badge +7
Hoi Eline S,

Wat fijn dat weer werkt, laten we hopen dat het zo blijft. Alvast een fijn weekend :D

Groetjes,
Samantha

Reageer