.

Beantwoord

Waarom ben ik niet aangemeld op het netwerk?

  • 27 November 2016
  • 12 reacties
  • 367 Bekeken

Hallo,
Ik heb een nieuwe Samsung S5 mini en daarmee kan ik niet bellen en sms-en, ik krijg de melding 'niet aangemeld bij netwerk'. Het is een simlockvrij toestel. Hoe kan dit opgelost worden?
Groeten
icon

Beste antwoord door Sean 28 November 2016, 17:36

Bekijk originele reactie

12 reacties

Ik heb gezocht op dit onderwerp in het forum en heb oa het toestel 10 minuten uitgehad, batterij er uit, de simkaart in een ander toestel gedaan en dan kan ik wel bellen. Heb gekeken onder Instellingen ed Namen toegangspunten of KPN Internet aangevinkt staat: ja.
S5 ziet simkaart wel, vraagt gewoon om pincode.
Reputatie 5
Badge +6
Hey arweg,

Je zegt dus dat de mini geen pincode vraagt, daardoor kan/wil hij dus ook geen verbinding maken met het netwerk.

Je kan proberen eerst op de S5 de pincode eraf te halen, en daarna in de mini kijken of hij het dan wel doet.
Dit kan door Instellingen>beveiliging>simvergrendeling instellen en dan verwijderen.

Groet Paul.
Hallo Paul, dank voor je reaktie, maar nee, de S5 mini vraagt juist wel een pincode, dus het ziet de simkaart wel en ik kan de code gewoon intoetsen.
Ik heb ondertussen een andere simkaart geprobeerd (niet van Simyo) en daarmee kan ik wel bellen ed.
Dus zou het aan de simkaart van Simyo moeten liggen.
Ik las ook ergens op het forum dat de simkaart van Simyo te dun zouden zijn?
Als jouw Simyo simkaart het wel doet in een andere telefoon maar niet in je S5 mini, dan kan dit 2 dingen betekenen.

Je S5 mini werkt niet goed of de simkaartsleuf is te ruim en dan heb je inderdaad. een dikkere simkaart nodig. Dit komt overigens het meeste voor bij toestellen van Samsung, de de simkaarten zijn niet te dun.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Arweg,

Welkom op het Simyo forum.

Wat lastig dat je niet kunt bellen en sms'en. Goed dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd. Het lijkt erop dat de simkaart en telefoon beide werken, maar helaas niet in combinatie met elkaar.

Het zou inderdaad kunnen dat je een dikkere simkaart nodig hebt. Ik zie dat je ook een e-mail naar onze klantenservice hebt gestuurd en er is inmiddels een nieuwe simkaart onderweg.

Laat je ons weten of deze wel naar behoren werkt?

Groetjes,
Sean

@Raytje en PaulH, hartelijk dank voor jullie hulp!
Ja! Top klantenservice.. Ik heb een nieuwe simkaart van Simyo ontvangen en deze doet het!:)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi arweg,

Bedankt voor het compliment. Goed om te horen dat de simkaart het doet. Ik zal het doorgeven aan mijn collega Sean :)

Groetjes,
Caspar
Hoi,

Ik had een nieuwe Samsung S5 mini (4G!) gekocht. Daar connecte mijn prepaid kaart van Simyo niet met het netwerk (wel handmatig).
Voor de S5 Mini had ik een Samsung S3. In de Samsung S3 (3G!) werkte mijn prepaid kaart wel naar behoren. Het netwerk werd in de Samsung S3 wel automatisch gevonden en in de Samsung S5 Mini dus niet.

Rarara...
Bij mij was de oplossing de volgende:
Het schijnt dat bij de S5 Mini soms het 4G netwerk niet (automatisch) goed herkent wordt, en daarom krijg je dus helemaal geen connect met KPN (Simyo) netwerk.
Ik heb "als proef" onder netwerk instelling in de S5 Mini "alleen 3G" gekozen. En dus NIET de standaard instelling "automatisch 4G/3G/2G".

Vervolgens heb ik het toestel opnieuw opgestart en nu vindt hij het netwerk (3G) wel direct.

Ik heb dan wel geen 4G netwerk maar 3G voldoet aan al mijn eisen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Interessant Ingmar65 maar bij prepaid kun je helemaal geen 4g gebruiken laat staan selecteren, noch bij Simyo noch via je telefoon.
Interessant Ingmar65 maar bij prepaid kun je helemaal geen 4g gebruiken laat staan selecteren, noch bij Simyo noch via je telefoon.

Hoi Friesian,
Ik zeg ook niet dat ik 4G gebruik met mijn prepaid kaart. Ik zeg alleen dat mijn telefoon niet automatisch het KPN (Simyo) netwerk detecteert in de modus "Automatisch 4G/3G/2G". Zoals gezegd, probeer de opte "alleen 3G" i.p.v. "automatisch 4G/3G/2G". Zo is bij mij het probleem verholpen, en daar draait het uiteindelijk om. That's all.
😛
Dat is juist het interessante eraan. Je telefoon zou eigenlijk niet dat probleem moeten vertonen. Maar dat het bij jou helpt is Terra toppie! 😛
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ingmar65,

Wat leuk dat jij je oplossing met ons deelt!

Het is goed om te weten dat het handmatig selecteren van het 3G netwerk bij jou een oplossing heeft geboden. Mocht één van onze klanten hetzelfde probleem ervaren, dan kunnen wij dit ook meegeven als tip. Bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer