.

Beantwoord

voicemailbericht ontvangen zonder gemiste oproep. Wat is er aan de hand?

  • 28 December 2020
  • 5 reacties
  • 3985 Bekeken

Vandaag iets geks meegemaakt. Ik kreeg een bericht op mijn telefoon dat er een voicemailbericht was ingesproken. Ik had echter geen gemiste oproepen. Ik heb voicemail gebeld en een computerstem zei dat ik vandaag door hen (?) gebeld ben op nummer 06(mijn nummer) en dat mijn nummer mogelijk niet in het bel-me-niet register staat (is wel zo). Als ik niet meer gebeld wilde worden door hen of helemaal niet meer gebeld wilde worden (?) dan moest ik aan de lijn blijven. Ik heb opgehangen omdat ik het niet vertrouwde. Ik vermoed dat als ik was blijven hangen dat ik dan doorgeschakeld zou zijn naar een peperduur betaalnummer. Een poging tot fraude dus.

-Hoe komt iemand bij mijn voicemail terecht zonder dat mijn telefoon een gemiste oproep registreert?

-Peperduur doorschakelen is mijn beste gok. Kan iemand nog iets anders bedenken?

-Ervaringen, suggesties, opmerkingen, wie? Hoor het graag

icon

Beste antwoord door Daisy 30 December 2020, 11:02

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Calcoff,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Wat een gekke situatie! Het enige wat ik kan bedenken is dat je het toestel op niet storen had staan of eventueel uit had staan. Ik zie gelukkig verder geen kosten, maar ik weet niet precies wat het is geweest. Wellicht was het inderdaad een poging tot fraude maar daar kan ik niks over bevestigen. Ik hoop dat het niet meer voor komt!

 

Groetjes,

Daisy

Het gebeurt steeds vaker, ik ben niet gebeld maar heb toch een voicemail bericht.

Natuurlijk klopt dit niet, maar is het niet mogelijk om zoiets te blokkeren zodat je er geen last van hebt?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @twinshoe,

Bedankt voor je bericht. Wat een vreemde situatie, dit hoort inderdaad niet. Je geeft aan dat dit vaker gebeurt, kun je mij vertellen hoe vaak dit voorkomt? Heb je op dat moment jouw telefoon uit staan of op niet storen?

Wellicht helpt het ook om jouw voicemail opnieuw in te stellen. Om je voicemail eerst uit te zetten, bel je 12339 of je sms't 'UIT' naar 1233 en om je voicemail vervolgens aan te zetten, bel je 12331 of je sms't 'AAN' naar 1233.

Graag hoor ik of dit heeft geholpen!

Groetjes,
Seren

Het gebeurt ongeveer 1x per maand, soms een paar keer achter elkaar, dan weer een tijd niet. Het rare is dat er op gemiste gesprekken helemaal niet wordt aangegeven dat ik een binnenkomend gesprek heb gemist. Het toestel staat gewoon aan, ik krijg andere gesprekjes gewoon binnen, die staan ook geregistreerd als zijnde binnenkomend gesprek. Maar de vreemde voicemails staan nergens aangegeven,  alleen een bericht dat ik een voicemail heb. Ik dekete alkes steeds maar meteen want ik vertrouw het niet.

Ik zal de voicemail opnieuw instellen en dan afwachten of ze wegblijven. 

Maar als meer mensen hier lwst van hebben?.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @twinshoe,

Dat is wel regelmatig inderdaad. Ik heb een beetje rondgevraagd en dit is niet iets wat recent of vaak voorkomt.

Laat je mij weten of je na het opnieuw instellen van jouw voicemail nog steeds last hebt van dit probleem? Dan kijken we even verder naar vervolg stappen. 

Groetjes,
Seren

Reageer