.

Beantwoord

Tarieven Vanuit Nederland smsen naar verschillende zones.

  • 28 April 2013
  • 6 reacties
  • 895 Bekeken

Badge
Hallo,

Wanneer geleden nu eigenlijk de tarieven voor het smsen vanuit Nederland naar de verschillende zones?
Geldt dit bij het smsen naar een buitenlands nummer, of gelden deze tarieven ook als ik naar een Nederlands nummer in het buitenland sms?
icon

Beste antwoord door Alex 1 May 2013, 14:55

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Die tarieven gelden als jij naar buitenlandse nummers SMS/belt.
Als jij een SMS stuurt naar een nederlands nummer in het buitenland, dan betaalt de eigenaar van dat nummer de kosten om vanuit nederland naar zijn toestel te komen. Daarom kost het ontvangen van een gesprek ook geld als jij zelf in het buitenland bent!
Badge
Dus als ik vanuit Nederland een sms stuur naar een  Nederlands nummer in het buitenland valt die gewoon in mijn bundel?
Reputatie 7
Badge +9
@Rick2398 Inderdaad, de ontvanger betaalt in dit geval.
In het algemeen weet men niet waar de ontvanger zich bevindt, dus het zou ook vreemd zijn als je ineens kosten zou krijgen voor het sturen van een SMS naar een NL nummer. (Indien je bundel op is betaal je uiteraard wel).
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Rick2398,

Zoals Groentjuh en franswon al aangeven betaal je alleen het buitenland sms tarief wanneer het om een buitenlands telefoonnummer gaat.

Overigens kost het de ontvanger niets om een sms bericht te ontvangen. Wel als hij/zij gebeld wordt.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Alex,

Ik weet niet of het nu nog zo is (poosje niet geweest daar) maar vroeger moest ik in de USA wel degelijk betalen voor ontvangen SMS en telefoongesprekken (op Amerikaanse SIM-kaart).
Voor bellen is het denk ik nog steeds zo, daarom kunnen Voipbuster etc. 'gratis' telefoontjes naar de USA-mobiel aanbieden, de ontvanger betaalt.
Reputatie 5
Badge +10
Oh ok. Met een Simyo simkaart hoef je in ieder geval geen kosten te betalen om een sms te ontvangen in het buitenland.

Reageer