.

Vraag

Tarief bellen 085 nummer

  • 21 May 2012
  • 6 reacties
  • 3976 Bekeken

Badge
Waarom hanteert Simyo-Prepaid nog steeds, i.t.t. veel andere providers, een tarief van 30 ct per minuut voor bellen naar 085 nummers?

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Brammert,

Een 085 nummer valt onder een service nummers. Dit valt bij Simyo buiten de bundel. Het tarief voor bellen buiten de bundel is 30 cent.

Groetjes,

Alex
Badge
Mijns inziens is het zo dat Simyo het 085-nummer indeelt bij de servicenummers terwijl het dat niet is. Het is immers een niet regiogebonden netnummer. Ik meende een tendens te bespeuren dat steeds meer providers het 085-nummer belasten als andere netnummers. De vraag is dus eigenlijk: Waarom doet Simyo dat niet. Het is toch ook niet zo dat het bellen naar 085-nummers voor providers duurder is?
Reputatie 7
Badge +9
085 zijn practisch hetzelfde als 088 nummers. Laten we eens het internet afgaan en kijken wat we daar tegenkomen!

Zie hier: Tarieven lijst KPN BelBasis

Ik citeer onder "Bellen naar speciale nummers":
085 - geografisch onafhankelijk nummer, bellen over internet

De kosten zijn gelijk met de regel kosten bij de volgende regel onder "KPN BelBasis":
Bellen naar Nederlandse vaste nummers.

Maarja dat is natuurlijk appels met peren vergelijken! Jullie bieden mobiele telefonie aan en geen vaste telefonie.

Gelukkig staat er in bijvoorbeeld de tarieven lijst van Mobiele telefonie - Flexibel Tarief de volgende regel:
085 nummers regulier tarief (telt mee binnen de bundel)

Maarja... Dat zijn de regels bij KPN. Simyo is geen KPN. Misschien moeten we andere bronnen aanspreken! Zoals misschien dat gebeuren in Den Haag die een website heeft die ehm RIJKSOVERHEID.NL...

Om maar niet gelijk WETTEN te proberen te citeren (Die zijn natuurlijk alleen leesbaar voor juristen en ?Rechters?...) link ik maar naar: deze pagina. Citaat: "Het tarief voor het bellen naar 085-nummers is vergelijkbaar met het tarief voor bellen naar andere vaste nummers." Nou, kennelijk is dat bij dit bedrijf niet zo. Er worden nog niet EXTRA kosten in rekening gebracht boven op het feit dat het buiten de bundel valt!

Wat ik zo raar vind is dat 088 wel binnen de bundel valt en 085 niet. Die nummer zijn bijna hetzelfde!
Reputatie 7
Badge +9
Wel jammer dat de helf van mijn links wegvallen met deze rot berichten post dinges.

http://www.kpn.com/web/file?uuid=3f313643-fe52-4414-b02b-c6f8a963adf5&owner=3114a969-fa01-4b71-8421-8cda6d9505e0
http://www.kpn.com/web/file?uuid=a9844530-0b73-44d8-b29b-f1c8bddd2247&owner=cc221fb2-6b65-4ed2-a67e-1f6309f2617d
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/vraag-en-antwoord/zijn-netnummers-regiogebonden.html
Belachelijk dat Simyo een 085 nummer als servicenummer ziet. Ik heb zakelijk en prive op beide adressen een 085 nummer en dat is dus echt geen servicenummer, maar een gewoon telefoonnummer die ik regelmatig gebruik en wordt gebeld.

dit is voor mij dus een reden om Simyo binnenkort weer op te zeggen.

met vriendelijke groet,

Bert, een verontwaardigde -binnenkort weer ex- klant van Simyo
Badge
De OPTA gaat het oplossen! Per 1 juli 2013 treedt er een nieuwe regel in werking waardoor er een einde komt aan extra kosten voor het mobiel bellen naar 088, 0900 en andere niet-geografische nummers. Mobiele providers mogen dan niet méér in rekening brengen bij de consument voor het bellen naar niet-geografische nummers dan naar geografische nummers. Dit betekent bijvoorbeeld dat mobiel bellen naar een 088-nummer net zoveel gaat kosten als naar een 020-nummer.

Reageer