.

Beantwoord

Storing of slechte netwerk dekking?

  • 6 February 2013
  • 9 reacties
  • 1187 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,

Pas een paar dagen ben ik gebruiker van een Simyo-abo met bellen en internet. Daarvan moet ik hoofdzakelijk in Nijmegen in het Radboud ziekenhuis gebruik maken. Vandaag en gisteren kan ik daar niet bellen, noch internetten, terwijl andere mensen dat wel kunnen met o.m. Tele2.

's Avonds in Wagenigen kan ik dit wel doen. Hoe kan dat?

Elke hulp is wenselijk. Wie helpt?

groet, PimW
icon

Beste antwoord door Alex 8 February 2013, 11:12

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat KPN op de locatie welke jij aangeeft geen dekking heeft. Check voor de zekerheid even de dekkingskaart op kpn.com. Tele2 maakt gebruik van netwerk T-Mobile en het lijkt mij stug dat T-Mobile ergens dekking heeft en KPN niet. Het is namelijk altijd andersom 😉 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Pimw,

Het zou kunnen dat KPN geen goede dekking heeft. Ik kan dat via de technische dienst controleren. Kan je daarom de postcode van de plaats doorgeven waar je dit ervaart?

De tip van KPNfreak is btw ook een goede.

Groetjes,

Alex
Badge
Sinds vandaag Simyo in gebruik genomen, voorheen T-mobile, en merk nu al slechte 3G ontvangst met mijn IPhone4 toestel. Een postcode check via KPN dekkingsgraad (http://www.coveragechecker.nl/) 3G geeft aan dat ik hier (postcode 3440) goed ontvangst zou moeten krijgen. Voor T-Mobile had ik op deze locatie goed ontvangst met 3G en nu ineens niet terwijl ik juist bij KPN aangesloten ben?

Kan iemand mij uitleggen hoe dit mogelijk is?
Badge
Het lijkt erop dat het probleem (3G ontvangst) opgelost is. Ik heb tussendoor de IPhone 4 data instellingen gewijzigd voor Simyo netwerk en mijn toestel daarna herstart. Nu krijg ik netjes 4 strepen met 3G ontvangst. Dat is al goed vergelijkbaar met wat ik voorheen had met T-Mobile.

Groeten,
Juan

Sinds vandaag Simyo in gebruik genomen, voorheen T-mobile, en merk nu al slechte 3G ontvangst met mijn IPhone4 toestel. Een postcode check via KPN dekkingsgraad (http://www.coveragechecker.nl/) 3G geeft aan dat ik hier (postcode 3440) goed ontvangst zou moeten krijgen. Voor T-Mobile had ik op deze locatie goed ontvangst met 3G en nu ineens niet terwijl ik juist bij KPN aangesloten ben?

Kan iemand mij uitleggen hoe dit mogelijk is?
Reputatie 5
Badge +10
Goed om te weten dat het werkt decastro. En bedankt voor het delen van de oplossing.

Groetjes,

Alex
In het Radboud is geen 3G ontvangst. Dit toestel is gegeven aan ouders van een zeer ernstig ziek kind, om communicatie met derden te vergemakkelijken. Op deze manier lukt dat niet. De postcode van het Radboud-ziekenhuis is: 6525 GA.

De ontvangst ben hen thuis in o.m. Wageningen en/of Breda is wel goed en verloopt via 3G.

Afgelopen donderdag is de SIM-kaart gereset door een medewerker van SIMYO. Daarna wel 3G mogelijk, maar niet in Radboud.

Wie kan helpen, a.u.b.?
groet, PimW
Badge +2
Misschien heb je wat aan de http://www.coveragechecker.nl/
dank je.
De beoogde locatie ligt nog net in een gebied met 3G - max 7,2 Mb/s. Zo'n tweehonderd meter verder is de dekking alleen 2G
Strikt genomen zou er dus bereik moeten zijn. Zou je ook niet anders verwachten in zo'n groot medisch centrum.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pimw,

Uit de postcodecheck is gebleken dat de dekking voor zowel 2g als 3g op de postcode inderdaad minder is. Helaas kunnen we hier op korte termijn niets aan doen.

Groetjes,

Alex

Reageer