.

Beantwoord

Standaard welkomstboodschap voicemail

  • 21 February 2013
  • 27 reacties
  • 16276 Bekeken

Ik zou graag een standaard welkomstbericht willen instellen voor mijn voicemail.
Bijv: Dit is de voicemail van 06-xxxxxxxxxx spreek u bericht in na de piep.

Zonder dat ik deze zelf (deels) hoef in te spreken.

Is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Alex 26 August 2013, 19:44

Bekijk originele reactie

27 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum VJ2013,

Ja dit is mogelijk. Ik zal dan in het systeem iets moeten aanpassen. Dat betekent wel dat al je huidige instellingen en boodschappen verloren gaan. Kan je me even laten weten of je dit goed vind?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Zou je dit voor mij ook in kunnen stellen? Ik vind het geen probleem dat mijn huidige instellingen en berichten verloren graag.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Robin.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum robin2013,

Het is ook mogelijk om dit zelf te doen. Dit doe je door te bellen naar 1233. Vervolgens moet je een persoonlijke boodschap inspreken. Er wordt dan gevraagd of je deze persoonlijke boodschap wilt gebruiken. Je kiest dan 'Nee'.

Kan je even laten weten of het is gelukt? Heb je overigens eerder wel een persoonlijke boodschap ingesproken?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad al het telefoonnummer ingesproken (paar seconden stilte). De menu optie waar je het over hebt kan ik helaas niet vinden.

Hoop dat je me verder kunt helpen.

Robin.
Hallo Alex,

Heb je inmiddels al wat meer informatie?

Bij voorbaat dank,

Robin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi robin2013,

Ik heb de technische dienst opnieuw gesproken en de situatie nogmaals uitgelegd. Ze willen graag iets testen om te achterhalen waar het aan ligt zodat ze het voor je kunnen oplossen. Heb je de een pincode op je voicemail staan? Zo ja, kan je mij dan een privé bericht sturen. Daarnaast wil ik je vragen of je het goed vind dat één van de technische mensen naar jouw voicemail menu belt.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Mijn voicemail is niet beveiligd met een pincode, en ik vind het geen probleem dat mijn voicemail afgeluisterd wordt.

Bedankt!

Robin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi robin2013,

Als het goed is heb je nu weer de standaardmelding op je telefoon staan. Zou je even kunnen laten weten of je nu helemaal geholpen bent?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Bedankt voor de aanpassingen.

Het klopt dat de standaardmelding nu weer actief is. Wanneer ik zelf bel naar mijn voicemail, dan moet ik eerst de stappen doorlopen om m'n voicemail in te stellen. Na het inspreken van een welkomstbericht, krijg ik alleen de keuze om deze op te slaan of opnieuw in te spreken, en niet de keuze 'Nee', zoals je hierboven aangaf.

Doe ik misschien iets verkeerd?

Robin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi robin2013,

Dat zou je nu niet meer hoeven in te stellen. Als iemand jou nu belt, zou diegene de standaard boodschap moeten horen en iets moeten kunnen inspreken. Klopt dat?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Dit klopt, de standaardboodschap is hoorbaar.

Probleem is alleen dat ik wanneer ik zelf naar m'n voicemail bel, om mijn boodschappen af te luisteren, ik verplicht ben om een welkomstbericht in te spreken. Dit is niet over te slaan, waardoor ik eigenlijk genoodzaakt ben een nieuw welkomstbericht in te spreken en het standaard welkomstbericht dus niet meer te gebruiken is.

Robin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi robin2013,

Ik heb je even een privé bericht gestuurd zodat ik en de technische dienst je beter kunnen helpen.

Groetjes,

Alex
Beste moderator,

Mij lukt het ook niet om het zelfstandig in te stellen. Zou je dit ook voor mij kunnen regelen?

Bij voorbaat dank.
Badge +8
Beste moderator,

Mij lukt het ook niet om het zelfstandig in te stellen. Zou je dit ook voor mij kunnen regelen?

Bij voorbaat dank.


Hoi yuo,

Wat lukt er precies niet? Het voicemail menu zit als volgt in elkaar:

Nadat je de voicemail hebt geactiveerd door 12331 te bellen, kun je de voicemail instellen.

Je kunt bellen naar 1233 waar je de gelegenheid krijgt om een welkomstboodschap te kiezen en een toegangscode aan te maken. De toegangscode heb je nodig om vanaf een vaste lijn of vanuit het buitenland je voicemail te kunnen bellen.
Mocht je dit destijds niet hebben gedaan en je wil alsnog je voicemail instellen, dan kan dit door wederom te bellen naar 1233. Je kunt dan voor de volgende opties kiezen.

Optie 1:Begroetingen
• Beluisteren (1)
• Nieuwe begroeting inspreken(2)
• Begroetingenlijst (3)

Optie 2: Instellingen
• Toegangscode instellen(1)
• Datum/ tijd(2)
• Ontvangst SMS(3)
• Meer instellingen(4)
• SMS bij gemiste oproep(5)
• Herinnerings SMS bij voicemail(6)

Optie 3: Berichten
• Berichten beluisteren(1)
• Inspreken van bericht met voicemail-direct

Optie 4: Engels

Kun je hier mee vooruit?

Groetjes,
Charlene
Beste moderator,

Mij lukt het ook niet om het zelfstandig in te stellen. Zou je dit ook voor mij kunnen regelen?

Bij voorbaat dank.


Hoi yuo,

Wat lukt er precies niet? Het voicemail menu zit als volgt in elkaar:

Nadat je de voicemail hebt geactiveerd door 12331 te bellen, kun je de voicemail instellen.

Je kunt bellen naar 1233 waar je de gelegenheid krijgt om een welkomstboodschap te kiezen en een toegangscode aan te maken. De toegangscode heb je nodig om vanaf een vaste lijn of vanuit het buitenland je voicemail te kunnen bellen.
Mocht je dit destijds niet hebben gedaan en je wil alsnog je voicemail instellen, dan kan dit door wederom te bellen naar 1233. Je kunt dan voor de volgende opties kiezen.

Optie 1:Begroetingen
• Beluisteren (1)
• Nieuwe begroeting inspreken(2)
• Begroetingenlijst (3)

Optie 2: Instellingen
• Toegangscode instellen(1)
• Datum/ tijd(2)
• Ontvangst SMS(3)
• Meer instellingen(4)
• SMS bij gemiste oproep(5)
• Herinnerings SMS bij voicemail(6)

Optie 3: Berichten
• Berichten beluisteren(1)
• Inspreken van bericht met voicemail-direct

Optie 4: Engels

Kun je hier mee vooruit?

Groetjes,
Charlene


Beste Charlene,

Ik zou graag optie 1 willen gebruiken. Echter wil ik zelf niks inspreken.;) Het gaat mij erom dat er gewoon als voicemailbericht gezegd wordt: Dit is de voicemail van 06-........., spreek een bericht in na de piep.

Dat lukt mij echter helaas  niet in het menu begroetingen

Alvast bedankt,
Groet
Badge +8
Beste Charlene,

Ik zou graag optie 1 willen gebruiken. Echter wil ik zelf niks inspreken.;) Het gaat mij erom dat er gewoon als voicemailbericht gezegd wordt: Dit is de voicemail van 06-........., spreek een bericht in na de piep.

Dat lukt mij echter helaas  niet in het menu begroetingen

Alvast bedankt,
Groet


Hoi yuo,

Dat is helaas niet mogelijk. Wellicht zou je iemand anders je nummer kunnen laten inspreken, zodat je eigen stem niet te horen is, als dat je doel is. Een klein deel van de boodschap zal altijd door iemand moeten worden ingesproken.

Jammer dat ik dit niet voor je kan regelen, kun je misschien iets met mijn suggestie?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi yuo,

Wat lukt er precies niet? Het voicemail menu zit als volgt in elkaar:

Nadat je de voicemail hebt geactiveerd door 12331 te bellen, kun je de voicemail instellen.

Je kunt bellen naar 1233 waar je de gelegenheid krijgt om een welkomstboodschap te kiezen en een toegangscode aan te maken. De toegangscode heb je nodig om vanaf een vaste lijn of vanuit het buitenland je voicemail te kunnen bellen.
Mocht je dit destijds niet hebben gedaan en je wil alsnog je voicemail instellen, dan kan dit door wederom te bellen naar 1233. Je kunt dan voor de volgende opties kiezen.

Optie 1:Begroetingen
• Beluisteren (1)
• Nieuwe begroeting inspreken(2)
• Begroetingenlijst (3)

Optie 2: Instellingen
• Toegangscode instellen(1)
• Datum/ tijd(2)
• Ontvangst SMS(3)
• Meer instellingen(4)
• SMS bij gemiste oproep(5)
• Herinnerings SMS bij voicemail(6)

Optie 3: Berichten
• Berichten beluisteren(1)
• Inspreken van bericht met voicemail-direct

Optie 4: Engels

Kun je hier mee vooruit?

Groetjes,
Charlene


Ik citeer uit: https://forum.simyo.nl/bellen-85/erg-kort-overgaan-beltoon-10852/
Voicemail uitzetten 12339
Voicemail aanzetten 12331

Hier onder vindt je het menu structuur van de voicemail.

Toets + Actie
1. 1 Urgent maken van bericht
2. 2 Ingesproken bericht beluisteren
3. 3 Bericht opnieuw inspreken
4. 4 Ingesproken bericht verwijderen
5. 5 Verder gaan met inspreken bericht
6. 6 Terugbelnummer instellen

Nieuw inspreekmenu
Tijdens het beluisteren van een VoiceMail bericht kunt u de volgende toetsen gebruiken voor de hieronder beschreven acties.

Toets + Actie
1. 1 Terugbellen
2. 2 Bewaren en volgend bericht
3. 3 Wissen bericht
4. 4 Herhalen bericht
5. 5 Doorsturen/beantwoorden
6. 6 Ontvangen nummer ingesproken bericht
7. 7 Faxopties (indien aangeboden)
8. 8 Pauze
9. 9 Meer opties
* Naar hoofdmenu
0 Help
# Volgend soort bericht



Hier  staat iets héél anders... (naar mijn idee) over hoe de voicemail in elkaart zit.
Ik meende bij het afluisteren de 3 te drukken, en toen kreeg ik de keus om naar English overschakelen. Dus ander cijfer dan jij zegt.
Ik vind die voicemail een grote puinhoop. Kennelijk moet je de gebruiksaaanwijzing gewaar worden door langdurig te hannesen met het afluisteren van de menu's.

Dat brengt natuurlijk lekker geld in het laatje voor Simyo, vooral als je geheugen zo'n lang verhaal niet allemaal kan onthouden.

Simyo, jullie MOETEN die gebruiksaanwijzing, ik bedoel de werkelijke JUISTE en COMPLETE menustructuur, op schrift zetten bovenaan op deze website.
En niet dat ik dit forum door moet wroeten om (ook nog foute) suggesties te krijgen. Schaam je.
Badge +8
Ik citeer uit: https://forum.simyo.nl/bellen-85/erg-kort-overgaan-beltoon-10852/
Voicemail uitzetten 12339
Voicemail aanzetten 12331

Hier onder vindt je het menu structuur van de voicemail.

Toets + Actie
1. 1 Urgent maken van bericht
2. 2 Ingesproken bericht beluisteren
3. 3 Bericht opnieuw inspreken
4. 4 Ingesproken bericht verwijderen
5. 5 Verder gaan met inspreken bericht
6. 6 Terugbelnummer instellen

Nieuw inspreekmenu
Tijdens het beluisteren van een VoiceMail bericht kunt u de volgende toetsen gebruiken voor de hieronder beschreven acties.

Toets + Actie
1. 1 Terugbellen
2. 2 Bewaren en volgend bericht
3. 3 Wissen bericht
4. 4 Herhalen bericht
5. 5 Doorsturen/beantwoorden
6. 6 Ontvangen nummer ingesproken bericht
7. 7 Faxopties (indien aangeboden)
8. 8 Pauze
9. 9 Meer opties
* Naar hoofdmenu
0 Help
# Volgend soort bericht



Hier  staat iets héél anders... (naar mijn idee) over hoe de voicemail in elkaart zit.
Ik meende bij het afluisteren de 3 te drukken, en toen kreeg ik de keus om naar English overschakelen. Dus ander cijfer dan jij zegt.
Ik vind die voicemail een grote puinhoop. Kennelijk moet je de gebruiksaaanwijzing gewaar worden door langdurig te hannesen met het afluisteren van de menu's.

Dat brengt natuurlijk lekker geld in het laatje voor Simyo, vooral als je geheugen zo'n lang verhaal niet allemaal kan onthouden.

Simyo, jullie MOETEN die gebruiksaanwijzing, ik bedoel de werkelijke JUISTE en COMPLETE menustructuur, op schrift zetten bovenaan op deze website.
En niet dat ik dit forum door moet wroeten om (ook nog foute) suggesties te krijgen. Schaam je.


Hoi Douwe,

Het forum is een plek waar klanten elkaar helpen, en wij ook antwoorden geven.
De Voicemailstructuur die jij hier citeert, is geplaatst door een andere klant. Niet door Simyo.
De 'plattegrond' die ik hier heb neergezet, is de algemene structuur van de voicemail.
De opties in Martijn® zijn uitleg zijn meer ingezoomd, als het ware. De eerste 6 opties die Martijn® gaf, kun je gebruiken wanneer je een bericht achterlaat ergens. Het tweede blokje van Martijn® kun je gebruiken als je berichten aan het beluisteren bent.
Wat er gebeurt als je de 3 intoetst, ligt er maar net aan waar je je in het menu bevindt. Is dat tijdens het beluisteren van je berichten, dan zorgt het ervoor dat je bericht gewist wordt.
In principe is de voicemail gewoon een standaard voicemail, met de mogelijkheden die daarbij horen. Mocht je een specifieke vraag hebben erover, dan help ik je daar graag mee.

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene
Ik zou ook graag de standaard welkomstboodschap bij mijn voicemail willen hebben. Is dat te regelen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Nynke1 en anderen,

Wellicht een beetje onduidelijk door het 1ste bericht uit dit topic. Enig uitzoekwerk heeft opgeleverd dat het niet mogelijk is om een actieve voicemail te hebben met een standaard boodschap. Excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex
Beste,

Ik zou ook graag een standaard voicemail eillen hebben. Ik heb gemaild met jullie klantenservice en werd mij verteld dat een van je collega's 'Kim' niets kon aanpassen in mijn instellingen van de voicemail.

Maar wat u eerder vertelde over de optie voicemail inspreken, en dat je dan de vraag krijgt of je die wil gebruiken..en dan 'nee' kunt aangeven die optie krijg ik niet. Dus als jij de standaard voicemail voor mij kunt instellen zou dat top zijn. Maakt me niet uit als instellingen en berichten verwijderd worden.

Graag hoor ik van je,

Groet
Ow zie het berichtje nu pas dat t niet mogelijk is..jammer.
Reputatie 5
Badge +11
Ow zie het berichtje nu pas dat t niet mogelijk is..jammer.

Helaas, inderdaad... Maar desalniettemin:

Welkom op het Simyo forum 🙂
Ik heb hetzelfde probleem. Is hier al een oplossing voor?
Groetjes,
Ellen
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb hetzelfde probleem. Is hier al een oplossing voor?
Groetjes,
Ellen


Hoi Ellenvh, welkom op het forum :)

Een standaard boodschap zit er helaas niet in bij Simyo... Je zult 'm toch echt zelf in moeten spreken.

Reageer