Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Spook verbruik. Sms berichten naar het buitenland


Ik wil graag wat antwoorden van Symio.
Ik heb nu al zo vaak gebeld met de klantenservice en we komen niet verder. Elke keer zijn het van die antwoorden, je hebt het gewoon niets aan.
Het volgende;
Op 9 mei krijg ik een sms berichtje van symio dat ik op 75% van mijn data verbruik zit. Een uur later is het maar 7 % over!!!! Terwijl ik niets deed, en verbinding had via mijn Wifi.
Ik heb volgens Symio in 9 dagen tijd bijna 200 MB verbruikt!!!! Onmogelijk!
Ik heb al jaren een gemiddelde verbruik van 150 MB. Ik heb geen extra dingen gedaan via mijn telefoon.
De enige wat ik doe is wat whatsappjes versturen en FB te checken.
In mei dus ook geen rare dingen gedaan. En de meeste tijd heb ik dus Wifi-verbinding.
Desondanks een verbruik van bijna 200 MB.

Hoe kan het dat ik in zo een korte tijd door mijn databundel ben?

En, ga me aub niet vertellen dat dit aan mijn iPhone zit.
Ik heb al jaren een iPhone en via Vodafone is dit nooit gebeurd.
Een spookgebruik, noem ik dit.
Graag een reactie!

Verder, elke keer als ik een sms naar het buitenland stuur (korter dan 160 tekens)
rekent Syimio daar 2 berichten voor. Soms, zelfs 3!!!!! Belachelijk!
Gisteren is er zomaar een sms verstuurd naar Engeland. Ik ken helemaal niemand daar!!!!!!

Graag uw reactie op zulk spookverbruik.
Mochten jullie niet tot een gewenste oplossing willen komen en de extra gemaakte kosten willen vergoeden, dan wens ik onze 3 abonnementen per direct op te zeggen.
Dit gebeurt dus ook bij de andere abonnementen die we hebben.

Ben benieuwd naar jullie reactie...
icon

Beste antwoord door Alex 22 May 2013, 15:39

Scotsman & Ronald, bedankt voor jullie reacties.



Het rare is dat ik nooit mijn FaceTime heb gebruikt!!!!

Dus, je uitleg dat als je het gebruikt wel kosten in rekening gebracht worden (ondanks dat het gratis zou moeten zijn) gaat hier niet op. Snap je mijn verbaazing?!?!



Sms-jes naar het buitenland kosten € 0,25. Ik stuur 1 sms-je en er worden er 2 of 3 keer de kosten in rekening gebracht. Dat zijn dus hele dure sms-jes van € 0,50 of zelfs € 0,75.

Dat is dus niet de bedoeling!!!!!!



En, ik stuur nogal vaak sms-jes naar het buitenland.

Ik wil dan graag dat de juiste kosten in rekening gebracht worden.



Helaas, niet iedereen in Duitsland, Zwitserland etc heeft een smartphone.

Ik vind zelf ook een app-je makkelijker, maar helaas...



Wat de update's betreft, die heb ik dus "vroeger" bij de Vodafone ook gehad, waarom heb ik daar nooit problemen mee gehad?




Welkom op het forum Gordana,



Ronald renes, de leon en Scotsman hebben in dit topic al erg waardevolle informatie gedeeld. Bedankt voor het delen van deze informatie.



Het sms bericht naar Engeland is inderdaad afkomstig van Facetime of iMessage. Omdat dit vaker voorkomt heb ik een apart topic aan de verstuurde sms naar Engeland gegeven. Zie dit topic.



Ik zie dat je ook met de telefonische klantenservice hebt gesproken over de sms berichten welke als 2 verstuurde berichten worden gezien. Het is mogelijk dat bepaalde tekens 'zwaarder' worden berekend. Helaas kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen.



Wat je internet verbruik betreft is het zo dat je verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat verbruik wat in de ochtend heeft plaats gevonden later op de dag wordt verwerkt.



Hoi,



Vorige week heb ik mijn prepaid opgewaardeerd. Sindsdien valt me op dat er dagelijks 4 eurocent of 2 eurocent van mijn beltegoed afgeschreven is {dit gebeurt terwijl ik mijn GSM NIET gebruik, alleen maar 's morgens aan zet en 's avonds weer uit}...



Mijn vraag is: Waarom worden er dagelijks een PAAR eurocenten afgeschreven?  Waarin zit dat {zogenaamde} verbruik?




Welkom op het forum Bydand,



Ik heb je verbruik bekeken. Ik zie dat er regelmatig internet verbruik wordt geregistreerd. Dit zijn vaak kleine internet sessies. Er wordt dan een paar eurocent afgeschreven. Je kunt dit voorkomen door een internetbundel te nemen of door de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten. Ik zie trouwens dat je ook al met de klantenservice hebt gesproken. En dat je dit advies telefonisch ook hebt gekregen.



Ben je hiermee geholpen?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Verder, elke keer als ik een sms naar het buitenland stuur (korter dan 160 tekens)
rekent Syimio daar 2 berichten voor. Soms, zelfs 3!!!!! Belachelijk!
Gisteren is er zomaar een sms verstuurd naar Engeland. Ik ken helemaal niemand daar!!!!!!


Je kent daar iemand maar dat weet je zelf niet: Meneer Apple. Iedere keer dat je FaceTime aanzet wordt een SMS naar een Apple server in de UK gestuurd, soms meer dan eens.
Er zijn diverse plekken op het internet waar dit staat vermeld, met een uitleg, bijvoorbeeld hier:
http://www.iphoneclub.nl/84245/apple-rekent-toch-kosten-voor-facetime-activeren-kost-21-eurocent/

Ook hier in dit forum is deze zaak al diverse malen aan de orde gekomen.
Hoi,

Vorige week heb ik mijn prepaid opgewaardeerd. Sindsdien valt me op dat er dagelijks 4 eurocent of 2 eurocent van mijn beltegoed afgeschreven is {dit gebeurt terwijl ik mijn GSM NIET gebruik, alleen maar 's morgens aan zet en 's avonds weer uit}...

Mijn vraag is: Waarom worden er dagelijks een PAAR eurocenten afgeschreven?  Waarin zit dat {zogenaamde} verbruik?
Reputatie 2
Badge +1
De iphone heeft recent een tijdje problemen gehad met een software update, waardoor er veelvuldig verbinding gemaakt werd met internet en je dus veel data kan verbruiken zonder dat je er erg in hebt. Dit was een probleem met mail via exchange (dus ook hotmail). Dus het argument ik heb al jaren iphone en daar ligt het niet aan is dus onzin. Check even of je de laatste update hebt gedaan op je iphone ;)

Nu weet ik niet wat de officiele berekening is voor smsen naar het buitenland, maar het is op zich logisch dat het meer kost dan sturen naar een nederlands nummer. Waarom niet zorgen dat je berichten naar het buitenland via whatsapp, facebook messenger of iets dergelijks gaat? Is sowieso zonder extra kosten en net zo makkelijk, zeker via een iphone ( of welke smarphone dan ook).
Scotsman & Ronald, bedankt voor jullie reacties.

Het rare is dat ik nooit mijn FaceTime heb gebruikt!!!!
Dus, je uitleg dat als je het gebruikt wel kosten in rekening gebracht worden (ondanks dat het gratis zou moeten zijn) gaat hier niet op. Snap je mijn verbaazing?!?!

Sms-jes naar het buitenland kosten € 0,25. Ik stuur 1 sms-je en er worden er 2 of 3 keer de kosten in rekening gebracht. Dat zijn dus hele dure sms-jes van € 0,50 of zelfs € 0,75.
Dat is dus niet de bedoeling!!!!!!

En, ik stuur nogal vaak sms-jes naar het buitenland.
Ik wil dan graag dat de juiste kosten in rekening gebracht worden.

Helaas, niet iedereen in Duitsland, Zwitserland etc heeft een smartphone.
Ik vind zelf ook een app-je makkelijker, maar helaas...

Wat de update's betreft, die heb ik dus "vroeger" bij de Vodafone ook gehad, waarom heb ik daar nooit problemen mee gehad?
Reputatie 6
Badge +9

Het rare is dat ik nooit mijn FaceTime heb gebruikt!!!!
Dus, je uitleg dat als je het gebruikt wel kosten in rekening gebracht worden (ondanks dat het gratis zou moeten zijn) gaat hier niet op. Snap je mijn verbaazing?!?!
?


FaceTime is ook gratis. Dus daarvoor worden geen kosten in rekening gebracht als jet het gebruikt. Alleen het activeren ervan kost je een sms. Zoals Scotsman al zei. Je moet het niet uitzetten. Elke keer aanzetten, kost je opnieuw een activerings sms. En zo haalt Appleflap nog wat verdiensten binnen. De schurken.:p
Reputatie 7
Badge +9
De Facetime activatie sms'sen zijn bij sommige providers gratis (afhankelijk of ze een deal hebben gesloten met Apple) maar bij Simyo worden ze als een sms naar het buitenland beschouwd en vallen daarom buiten je bundel.

Verder stuurt Facetime iedere keer dat je je iPhone opstart of sim verwisselt een activatie sms naar de UK ook al gebruik je Facetime nooit. Dit is te voorkomen door Facetime helemaal uit te zetten op je iPhone. Datzelfde geldt voor iMessage. De activatie van beide apps kan meerdere sms'sen kosten wanneer er communicatieproblemen zijn tussen je iPhone en de Apple server. De iPhone wacht namelijk op een "silent" bevestigings-sms van Apple. Als de activatie niet meteen lukt dan wordt een nieuwe sms naar Apple UK verstuurd, en die zie je later op je Simyo factuur terug. 

Ik weet het niet zeker, maar dit zou ook een verklaring kunnen zijn voor het feit dat 1 sms naar het buitenland meerdere keren in rekening wordt gebracht: misschien wacht de iPhone standaard op een bevestiging dat de sms is aangekomen en als de bevestiging uitblijft, of het duurt te lang (kan ik me voorstellen als het naar een buitenlands netwerk gaat), dan wordt de sms automatisch opnieuw verstuurd.

Wat het spook dataverbruik betreft: als je Onavo Count op je iPhone installeert (is gratis) dan kun je precies zien welke apps hoeveel data via Simyo hebben verbruikt. Kan heel verhelderend zijn. Onavo Count gebruikt een manier van meten die nauwkeuriger is dan die van apps die hun gegevens door iOS krijgen aangeleverd. Als het goed is komen de verbruiksgegevens van Onavo Count overeen met wat Simyo aan data ziet voorbij komen.
Reputatie 6
Badge +9

Verder stuurt Facetime iedere keer dat je je iPhone opstart of sim verwisselt een activatie sms naar de UK ook al gebruik je Facetime nooit.


Nou ja, niet opstarten als in je foon gewoon aanzetten (nadat je 'm uitgezet had)....want dat zou helemaal fraai zijn.:rolleyes: Je bedoelt wss met opstarten herinstallatie? Of eerste keer foon opstarten nadat 'ie nieuw uit de doos komt. (altijd een mooi moment, zoiets....unboxing :))

Simyo heeft idd geen connecties met Appleflap.

En ja, Onavo count is een goede app. Net als My Data Manager. Het verdient sowieso aanbeveling om een goede data app te installeren. Gewoon om de boel in de gaten te houden. Mijn ervaring is, dat data apps hun werk goed doen. Actueel zijn en dat de gegevensverwerking van Simyo er rustig achter aanhobbelt. Overigens, Simyo garandeert een juiste werking / gegevensverwerking van apps van derden niet. 
Reputatie 7
Badge +9
Nou ja, niet opstarten als in je foon gewoon aanzetten (nadat je 'm uitgezet had)....want dat zou helemaal fraai zijn.:rolleyes: Je bedoelt wss met opstarten herinstallatie? Of eerste keer foon opstarten nadat 'ie nieuw uit de doos komt. (altijd een mooi moment, zoiets....unboxing :))


Alleen na het helemaal uitschakelen van de iPhone (door het indrukken van de knop rechtsbovenaan gedurende een paar seconden) en weer aanzetten worden er 1 (of meer) activatie sms'sen verstuurd naar de Apple server om te laten weten onder welk nummer het apparaat bereikbaar is. Vandaar dat dit ook gebeurt na een sim wisseling want de sim bepaalt welk nummer een mobiel heeft. Het op standby zetten van de iPhone (door genoemde knop kort in te drukken) leidt niet tot het opnieuw activeren van Facetime/iMessage.
Reputatie 6
Badge +9
Alleen na het helemaal uitschakelen van de iPhone (door het indrukken van de knop rechtsbovenaan gedurende een paar seconden) en weer aanzetten worden er 1 (of meer) activatie sms'sen verstuurd naar de Apple server

Da's gek dan. Hier niet. Ik reset mijn iPhone nog wel es. Dus helemaal uit en weer aan....maar geen activatie sms-en hoor. ;)
Ook niet na het binnenhalen van een nieuwe versie van IOS. Dan start de foon ook helemaal opnieuw op na afronding.
De enige keer dat er bij mij een activatie SMS naar Appleflap gegaan is, is toen ik mijn iPhone nieuw uit de doos had en na activatie van de iPhone iMessage en FaceTime actief maakte. Daarna heb ik mijn foon meerdere malen totaal uitgezet,  tot nu toe. Ook al zet je je foon helemaal uit, dan blijft FaceTime gewoon geactiveerd, tenzij je het schuifje bij FaceTime uitgezet hebt. Dus daar moet je afblijven. 
Reputatie 7
Badge +9
Ik zal kijken waar ik mijn wijsheid vandaan heb, ik heb zelf Facetime en iMessage altijd uitstaan....
Reputatie 7
Badge +9
Het blijkt inderdaad dat er geen sms'sen worden uitgewisseld tussen Facetime/iMessage en de Apple server in de UK als de iPhone wordt uit- en aan gezet. Wel als je deze apps uit en weer aan zet of als je de sim eruit haalt en weer terug plaatst.
Reputatie 6
Badge +9
Nee, dat zou namelijk wel heel gortig worden.... ;)
Reputatie 5
Badge +10
Scotsman & Ronald, bedankt voor jullie reacties.

Het rare is dat ik nooit mijn FaceTime heb gebruikt!!!!
Dus, je uitleg dat als je het gebruikt wel kosten in rekening gebracht worden (ondanks dat het gratis zou moeten zijn) gaat hier niet op. Snap je mijn verbaazing?!?!

Sms-jes naar het buitenland kosten € 0,25. Ik stuur 1 sms-je en er worden er 2 of 3 keer de kosten in rekening gebracht. Dat zijn dus hele dure sms-jes van € 0,50 of zelfs € 0,75.
Dat is dus niet de bedoeling!!!!!!

En, ik stuur nogal vaak sms-jes naar het buitenland.
Ik wil dan graag dat de juiste kosten in rekening gebracht worden.

Helaas, niet iedereen in Duitsland, Zwitserland etc heeft een smartphone.
Ik vind zelf ook een app-je makkelijker, maar helaas...

Wat de update's betreft, die heb ik dus "vroeger" bij de Vodafone ook gehad, waarom heb ik daar nooit problemen mee gehad?


Welkom op het forum Gordana,

Ronald renes, de leon en Scotsman hebben in dit topic al erg waardevolle informatie gedeeld. Bedankt voor het delen van deze informatie.

Het sms bericht naar Engeland is inderdaad afkomstig van Facetime of iMessage. Omdat dit vaker voorkomt heb ik een apart topic aan de verstuurde sms naar Engeland gegeven. Zie dit topic.

Ik zie dat je ook met de telefonische klantenservice hebt gesproken over de sms berichten welke als 2 verstuurde berichten worden gezien. Het is mogelijk dat bepaalde tekens 'zwaarder' worden berekend. Helaas kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen.

Wat je internet verbruik betreft is het zo dat je verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat verbruik wat in de ochtend heeft plaats gevonden later op de dag wordt verwerkt.

Hoi,

Vorige week heb ik mijn prepaid opgewaardeerd. Sindsdien valt me op dat er dagelijks 4 eurocent of 2 eurocent van mijn beltegoed afgeschreven is {dit gebeurt terwijl ik mijn GSM NIET gebruik, alleen maar 's morgens aan zet en 's avonds weer uit}...

Mijn vraag is: Waarom worden er dagelijks een PAAR eurocenten afgeschreven?  Waarin zit dat {zogenaamde} verbruik?


Welkom op het forum Bydand,

Ik heb je verbruik bekeken. Ik zie dat er regelmatig internet verbruik wordt geregistreerd. Dit zijn vaak kleine internet sessies. Er wordt dan een paar eurocent afgeschreven. Je kunt dit voorkomen door een internetbundel te nemen of door de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten. Ik zie trouwens dat je ook al met de klantenservice hebt gesproken. En dat je dit advies telefonisch ook hebt gekregen.

Ben je hiermee geholpen?

Groetjes,

Alex
Vanochtend heb ik mijn nieuwe sim kaart voor het eerst in mijn telefoon gestopt. Deze is in de loop van de ochtend geporteerd. Tot mijn grote verbazing zie dat er al reeds verbruik staat geboekt naar het buitenland. (€1,02!!) Ik heb vanochtend alleen een sms ontvangen van simyo (1300) met internet en mams instellingen.
Heb niemand om te sms-en in het buitenland.
Hoe is dit mogelijk?
Nee ik heb geen iPhone en FaceTime.
Badge +8
Vanochtend heb ik mijn nieuwe sim kaart voor het eerst in mijn telefoon gestopt. Deze is in de loop van de ochtend geporteerd. Tot mijn grote verbazing zie dat er al reeds verbruik staat geboekt naar het buitenland. (€1,02!!) Ik heb vanochtend alleen een sms ontvangen van simyo (1300) met internet en mams instellingen.
Heb niemand om te sms-en in het buitenland.
Hoe is dit mogelijk?


Hoi Tropical2013,

Welkom op het forum :)

Ik zie ook twee smsberichtjes, verzonden naar Singapore. Zegt het nummer je niets? Je kunt dit zien als je doorklikt in je verbruik. Dan wordt het gespecificeerd.
Wanneer een simkaart aangeeft dat er verbinding is gemaakt met het netwerk voor het voeren van een gesprek, versturen van een sms-bericht of een internetverbinding dan kan het niet anders dan dat dit ook daadwerkelijk gebeurd is.
Een simkaart kan namelijk niet zelf denken of handelen, maar voert enkel uit wat het toestel hem opdraagt.
Wat ik nu zo kan bedenken is dat je misschien naar een Nederlands 06 nummer hebt proberen te smsen, met een 0 teveel ervoor en een 0 teveel erachter, aangezien de landencode van Singapore 65 is.
Bij het gespecificeerde verbruik zie je ook de datum en tijd van verzending. Wellicht kun je met je toestel nagaan wat er op dat moment verzonden is.

Laat je het even weten als je de oplossing hebt gevonden?

Groetjes,
Charlene
Helaas, ik ken het nummer niet en heb namelijk ook helemaal geen sms verstuurd. Het huidige 06 nummer was toen nog actief bij een andere provider en was toen nog niet geporteerd naar simyo. Dat was aan het begin van de middag pas gerealiseerd. Heb wel 2x een sms ontvangen van jullie voor mobiele internet en mms (1300). Maar hier maak ik nog geen gebruik van.

Ik was van plan om deze pre-paid binnenkort om te zetten naar een simonly abonnement maar als de kosten van deze spook sms-jes niet worden gecorrigeerd en de problemen hiermee opgelost worden, dan ben zijn jullie al heel snel weer een klant kwijt.
Badge +8
Helaas, ik ken het nummer niet en heb namelijk ook helemaal geen sms verstuurd. Het huidige 06 nummer was toen nog actief bij een andere provider en was toen nog niet geporteerd naar simyo. Dat was aan het begin van de middag pas gerealiseerd. Heb wel 2x een sms ontvangen van jullie voor mobiele internet en mms (1300). Maar hier maak ik nog geen gebruik van.

Ik was van plan om deze pre-paid binnenkort om te zetten naar een simonly abonnement maar als de kosten van deze spook sms-jes niet worden gecorrigeerd en de problemen hiermee opgelost worden, dan ben zijn jullie al heel snel weer een klant kwijt.


Beste Tropical2013,

Ik heb het nummer even gegoogled, en het blijkt dat er berichtjes worden verstuurd naar dit nummer door de app WaveSecure van McAfee. Waarschijnlijk is dit om de app te activeren, en zal dit dus niet meer gebeuren. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat het niet meer voorkomt, zul je de app moeten verwijderen.
Zoals ik al aangaf, is de verbinding wel gemaakt door je toestel, en zijn de kosten dus terecht in rekening gebracht. Ik hoop dat de verklaring wat vertrouwen terug geeft voor je toekomst bij Simyo.

Groetjes,
Charlene
Ik heb helemaal geen wavesecure van mcafee op mijn telefoon staan. En kan dus dit bericht helemaal niet verstuurd hebben!!
Op het moment van versturen was mijn huidige nummer nog niet geporteerd. Jammer dat het zo moet gaan.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tropical2013,

Het blijft suggereren wat het precies is geweest, maar als je het volledige nummer 006592324290 in Google invoert zal je zien dat het gekoppeld wordt aan WaveSecure. Het verzonden sms bericht is verstuurd vanaf je simkaart. Helaas kan ik of iemand anders binnen Simyo geen invloed uitoefenen op het wel/niet versturen van deze sms.

Hopelijk blijft het in ieder geval bij deze 2 sms berichten.

Groetjes,

Alex
Afgelopen dagen zijn er in totaal 15 sms'jes vertuurd naar 006592324290 vanuit mijn telefoon. Al s ik Google, zie ik dat het om een Spok nummer gaat. Ik vind het ECHT belachelijk dat simyo klantenservice aangeeft om niks voor mij te kunnen doen. Is het niet mogelijk om dit nummer te blokkeren?
Reputatie 7
Of het wel of geen spooknummer gaat, het toestel zendt deze sms'jes uit. Iets of iemand moet op het toestel de opdracht hebben gegeven de betreffende sms'jes te verzenden. 

Je zult je telefoon goed moeten checken. Recentelijk misschien een app geïnstalleerd waarvan de afkomst niet helemaal zuiver/helder is?

In veel toestellen moet je zelf een nummerblokkade kunnen instellen. Google eens op jouw telefoon en nummerblokkade of iets dergelijks.
Reputatie 7
Badge +9
Kennelijk zijn het sms'je die door een app (McAfee WaveSecure) naar Singapore worden verstuurd. Het schijnt op te houden als je de app deinstalleert. Het blokkeren van een sms nummer is volgens mij niet mogelijk.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Czm,

Welkom op ons forum:)

Zoals al eerder aangegeven door RicoK, iets in jouw toestel geeft deze opdracht.;) Onze klantenservice kan je in de goede richting sturen, maar je kunt het zelf oplossen.
Kennelijk zijn het sms'je die door een app (McAfee WaveSecure) naar Singapore worden verstuurd. Het schijnt op te houden als je de app deinstalleert.
Heeft deze oplossing van Scotsman geholpen?

Heren dank voor jullie hulp:D

Reageer