.

Vraag

Smsjes zitten vast in outbox (sinds 3 dagen)

  • 9 August 2012
  • 7 reacties
  • 1014 Bekeken

Hoi Simyo moderators,

Sinds 3 dagen blijven mijn smsjes vastzitten in mijn outbox. Er zijn geen instellingen veranderd (heb ik nagekeken) en heb ook andere instructies op dit forum geprobeerd maar niets werkt.

De eerste dag verstuurde de smsjes uiteindelijk wel (de dag erna) maar sinds gisteren zit alles kompleet vast. Ik kan/kon wel smsjes ontvangen maar ook dit zit volgens mij nu dicht. 

Het is ook niet zo dat ik geen bereik heb aangezien ik 5 streepjes heb qua netwerk. Hopelijk kan iemand mij hiermee zo spoedig mogelijk helpen want het is erg vervelend dat ik nu niemand meer kan bereiken met mijn 1000 smsjes bundel. 

Met vriendelijke groeten,
Jeffrey

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Winterheart,

Zou je kunnen controleren of je inbox, outbox of verzonden items wellicht te vol zit? Blijven alle smsjes zitten of gaat het om sms berichten naar en van hetzelfde nummer?

Groetjes,

Alex
Hey Alex,

Ik heb uit mijn inbox 200 smsjes verwijderd, uit verzonden 830 en in outbox staan 2 smsjes in die niet willen versturen. Raar genoeg kreeg ik vanacht om half 3 ineens alle berichtjes binnen van de laatste 2 dagen, hierop probeerde ik te reageren en die sms is wél doorgegaan. Vervolgens heb ik nog een sms proberen te sturen als test of het echt weer werkte maar die bleef weer vast zitten. (Het ligt dus niet aan mijn instellingen op de mobiel, de mobiel zelf of aan dat dingen te vol staan). 
Ik zit al meer dan een week nu met het probleem dat ik naar niemand meer kan smsen (kan wel ontvangen), ik zou hier graag hulp mee krijgen..
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Winterheart,

Moderator Natascha heeft je in een ander topic om wat meer informatie gevraagd. Het is overzichtelijker om je vraag hier te bespreken.

Om je beter te kunnen helpen wil ik graag weten of je wel kunt bellen en gebeld kan worden op de doorgegeven postcode. Kun je ook aangeven welke melding je krijgt wanneer je een sms probeert te verzenden? Daarnaast ben ik benieuwd naar het nummer van de berichtencentrale welke in je telefoon staat.

Groetjes,

Alex
Dan houd ik het gewoon bij dit topic. Ik kan voor zover ik weet overal zelf bellen en gebeld worden, ben nog in Breda en Nijmegen geweest en daar werkte het in ieder geval. Smsen daarentegen werkt nergens (verzenden, ontvangen kan wel). 

In de tijd dat dit aan de hand is ging 1 sms ineens wel door waardoor ik denk dat het niet aan de instellingen zal liggen. Voor de zekerheid heb ik hieronder getypt hoe mijn instellingen op dit moment staan: 

Berichten > instellingen > sms :
- Berichtcentrale in gebruik: KPN, +31653131313
- Tekencodering: volledige ondersteuning
- Rapport ontvangen: ja
- Geldigheid bericht: maximale duur
- Voorkeursverbinding: GSM/3G
- Antw. via zelfde centrale: nee

Mijn smsjes gaan van "verzenden" naar "Opn. verz. om 14.22". Wanneer ik handmatig op verzenden klik dan gaat hij naar "verzenden" en direct terug naar de opnieuw verzenden om ,, tekst. Mijn leveringsrapporten tab is leeg. 

Ik heb voor zover ik weet niets veranderd in mijn instellingen sinds ik mijn mobiel heb en het is sinds ik Simyo heb altijd goed gegaan tot op afgelopen week na. Ik begrijp dus ook goed dat het lastig is mij hiermee te helpen zonder daadwerkelijk het toestel in de hand te hebben en zelf alles na te kunnen lopen. Hopelijk komt hier alsnog een oplossing uit. 

Groetjes,
Jeffrey
Ik wil graag laten weten dat ik een oplossing heb gevonden voor het probleem. Het ging fout bij mijn mobiel zelf en niet bij Simyo. Ik heb een Nokia C7 en het is blijkbaar een probleem wat bij ontzettend veel mensen gebeurt met deze mobiel.

Oplossing voor dit toestel:

Houd de menu, camera en volume omlaag knop ingedrukt en duw tegelijk op de aan knop. Laat alles pas los wanneer het logo van "nokia" in het scherm staat. Dit is een hard reset en haalt alle instellingen en applicaties weg. Voor zover ik op forums heb kunnen vinden is dit de enige oplossing.

Mochten er dus meer mensen komen met het probleem dat smsjes niet verzenden maar ze wel gewoon kunnen ontvangen dan kan je ze het beste vragen naar welk toestel ze hebben (ik kon namelijk wél gewoon smsen toen de simkaart in een andere mobiel zat). 

Alsnog heel erg bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Jeffrey
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Winterheart,

Super om te horen dat het weer werkt. Ondanks dat gebruikers tegenwoordig minder sms-en ben je redelijk gehandicapt als je niet kan sms-en. Bedankt ook voor je bijdrage. Op deze manier hebben de andere gebruikers er ook wat aan.

Groetjes,

Alex

Reageer