.

Beantwoord

SMSjes veel later ontvangen

  • 15 February 2013
  • 18 reacties
  • 2061 Bekeken

Hoi,

Ik heb gisteren (14-02) rond 11:00 uur een smsje ontvangen die blijkbaar verzonden was op 11-02 om 14:42.
Ik heb vaker gehad dat mijn smsjes veel later aankomen dan dat ze naar mij verstuurd zijn. Een paar dagen later krijg ik in een keer alle smsjes tegelijkertijd binnen!

Ik heb dit met meerdere nummers.
Mijn telefoon staat bijna altijd aan.
Mijn bereik is op mijn werk heel erg goed, thuis wat minder. Maar dat smsje was verstuurd op een tijd dat ik gewoon een goed bereik had.

Hoe kan dit, en kan ik er iets aan doen, want het gebeurt gewoon vaker.
icon

Beste antwoord door Alex 18 February 2013, 14:26

Bekijk originele reactie

18 reacties

Hier al lange tijd hetzelfde probleem. SMS berichten komen soms met enorme vertraging aan en dan vaak ook met meerdere direct achter elkaar.
Dacht dat dit misschien aan het toestel lag (voorheen Acer Liquid E) maar nu met een Lumia 920 nog steeds hetzelfde euvel.
Zeer irritant en voor mij zo langzamerhand reden genoeg om naar een andere SIM only aanbieder over te stappen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum vampje en TBM,

@vampje en TBM. Ervaren jullie dit op dezelfde plek (postcode) of op meerdere plekken. Wanneer je dit op een bepaalde plek ervaart, ben ik benieuwd op welke postcode dit is. Dan kan ik een postcodecheck laten doen.

@vampje. Zou je je simkaart eens in een ander toestel kunnen proberen? Dan kan je controleren of een toestel of simkaart probleem is.

Eventueel kan een vervangende simkaart jullie situatie oplossen. Wel zou ik met de gevraagde informatie nog wat checks willen doen.

Groetjes,

Alex
Thuis heb ik dus slecht bereik, maar wanneer ze de smsjes sturen of wanneer ik ze niet kan ontvangen weet ik niet precies.
Thuis is mijn postcode 4702 SJ en de postcode van mijn werk is 4661 PZ.

Ik heb op het moment geen andere telefoon, dus dan kan ik dat nu niet uittesten...
Ervaar het probleem op meerdere plekken.

Vandaag bijvoorbeeld de gehele dag de Lumia 920 aan gehad.
SMS bericht van 13:30 uur naar mij kwam pas aan nadat ik zelf een bericht verstuurde rond 16:00 uur en hierop een reactie kreeg om 16:20 uur.

Dus:
Mijn bericht om 16:00 uur verzonden.
Vervolgens om 16:20 uur eerst bericht van 13:30 uur ontvangen, daarna antwoord op mijn bericht van 16:00 uur.

Het was overigens niet mijn bedoeling om het topic van vampje te 'hijacken'.
Sorry daarvoor.
Reputatie 5
Badge +10
Thuis heb ik dus slecht bereik, maar wanneer ze de smsjes sturen of wanneer ik ze niet kan ontvangen weet ik niet precies.
Thuis is mijn postcode 4702 SJ en de postcode van mijn werk is 4661 PZ.

Ik heb op het moment geen andere telefoon, dus dan kan ik dat nu niet uittesten...


Hoi vampje,

Ik heb een postcode check laten uitvoeren. Er zijn geen meldingen binnen gekomen en de dekking voor zowel gsm als umts is goed. Oorzaak zou niet bij het netwerk moeten liggen. Ik wil je daarom toch vragen een ander toestel te proberen.

Ervaar het probleem op meerdere plekken.

Vandaag bijvoorbeeld de gehele dag de Lumia 920 aan gehad.
SMS bericht van 13:30 uur naar mij kwam pas aan nadat ik zelf een bericht verstuurde rond 16:00 uur en hierop een reactie kreeg om 16:20 uur.

Dus:
Mijn bericht om 16:00 uur verzonden.
Vervolgens om 16:20 uur eerst bericht van 13:30 uur ontvangen, daarna antwoord op mijn bericht van 16:00 uur.

Het was overigens niet mijn bedoeling om het topic van vampje te 'hijacken'.
Sorry daarvoor.


Hoi TBM,

Hoewel een datum en tijdstip soms erg relevant kan zijn om iets te kunnen achterhalen, ben ik vooral benieuwd naar de eerdere gevraagde informatie. Ervaar je dit op een bepaalde plek of meerdere plekken? Als je dit op een bepaalde plek ervaart, wil ik je vragen de postcode door te geven.

Groetjes,

Alex
Alex,

Ik denk dat je mijn eerste zin hebt gemist:
Ervaar het probleem op meerdere plekken.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi TBM,

Excuses. Daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Als je wilt kunnen we een vervangende simkaart sturen. We hebben namelijk geen algemene storing en je geeft ook aan dat je het in meerdere toestellen ervaart. Graag ontvang ik een bevestiging zodat ik de vervangende simkaart kan sturen.

Groetjes,

Alex
Hoi TBM,

Excuses. Daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Als je wilt kunnen we een vervangende simkaart sturen. We hebben namelijk geen algemene storing en je geeft ook aan dat je het in meerdere toestellen ervaart. Graag ontvang ik een bevestiging zodat ik de vervangende simkaart kan sturen.

Groetjes,

Alex


Een vervangende simkaart is wellicht het proberen waard.
Het gebruikte toestel is een Nokia Lumia 920 = Micro SIM.

Kan het activeren op de vernieuwde website via Mijn Simyo of moet ik mij hiervoor even in het forum melden?

Alvast bedankt voor je hulp.

P.S. Nieuwe website styling ziet er netjes uit. Kritiekpuntje: De forum teksten zijn erg klein.
Reputatie 2
Badge +1
Hey TBM,

Ik heb jou een vervangende simkaart toegestuurd. Nadat je deze hebt ontvangen kan je deze activeren via MijnSimyo.
Een beetje een late reactie, maar ik zal het binnenkort proberen in een ander toestel.
mocht ik hetzelfde probleem ervaren, is een vervangende simkaart dan de volgende stap?
Badge +6
Een beetje een late reactie, maar ik zal het binnenkort proberen in een ander toestel.
mocht ik hetzelfde probleem ervaren, is een vervangende simkaart dan de volgende stap?


Hoi Vampje,

Wanneer het aan de simkaart ligt dan dien je een vervangende simkaart aan te vragen.
Hey TBM,

Ik heb jou een vervangende simkaart toegestuurd. Nadat je deze hebt ontvangen kan je deze activeren via MijnSimyo.


Wayne,
Bedankt voor het toesturen van een vervangende simkaart... maar helaas nog niets ontvangen. 😞
Reputatie 2
Badge +1
Hey TBM,

Ik zag inderdaad dat er iets mis is gegaan met de verstuurde simkaart. Ik heb deze direct opnieuw verstuurd!
Hey TBM,

Ik zag inderdaad dat er iets mis is gegaan met de verstuurde simkaart. Ik heb deze direct opnieuw verstuurd!


Ontvangen en geactiveerd. :)
Dank voor de hulp.
Hopelijk nu opgelost.
Badge
Goedendag,


Ook ik wil graag een nieuwe simkaart indien dit probleem (smsjes dagen later of veel vaker nog: helemaal niet ontvangen!) niet snel wordt verholpen.
Ik heb hier nu al twee weken last van, sinds ik een abbonement bij jullie heb dus dat is geen goed begin.

Het probleem doet zich overal voor. Dus niet alleen op een specifieke plek maar waar ik momenteel het meest aanwezig ben voor eventuele postcode checks : 3815AV  en 3605XK.

Ik heb momenteel geen vervangend toestel ter controle, maar nooit eerder dit probleem gehad met dit toestel. 

Ik hoop snel van jullie te horen.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Dia,

Je hebt dezelfde post in dit topic geplaatst. Deze is in dat topic beantwoord.
@ heren Wayne en Alex

Hierbij laat ik nog even weten dat met de nieuwe SIM de problemen zijn opgelost. :)
Dank voor de hulp!
Badge +6
Hoi TBM,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost door de nieuwe simkaart.

Reageer