Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Smsjes komen niet binnen. Hoe kan dit?

  • 14 juni 2016
  • 9 reacties
  • 8262 Bekeken

In de afgelopen maand ben ik er meermaals tegenaan gelopen dat ik geen sms ontvangen heb van anderen, hoewel deze dit wel naar mij zouden hebben verstuurd. Hierbij gaat het on ten minste drie verschillende anderen (en dus ook verschillende nummers)
Smsjes naar anderen (ook deze personen) lijken wel aan te komen.
Dit is erg vervelend omdat het soms om afspraken gaat en deze personen wel het idee hebben dat het bericht is aangekomen. Tot nu toe heeft het geen grote problemen opgeleverd doordat dezelfde informatie/vraag ook per mail is verstuurd, maar het is raar dat de smsjes niet over lijken te komen.

Het is niet zo dat mijn inbox of outbox vol zit, bovendien heb ik dan extern geheugen (micro SD kaart) waar de berichten kunnen worden opgeslagen. Mijn mobiel is een LG GD510, en heeft tot recent geen problemen van deze aard gehad.
icon

Beste antwoord door franswon 14 juni 2016, 14:54

Hoi DGSimone,



Welkom op het Simyo Forum.



Op mijn Samsung S5 had ik hetzelfde probleem, ruimte genoeg dacht ik.... toch schijnt er ergens een begrenzing te zitten aan de opslag van SMS berichten. Ik heb toen alle berichten die ik niet meer nodig had verwijderd, telefoon een paar keer herstart en plots kwamen de berichten binnenlopen.



Het lijkt me het proberen waard.
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi DGSimone,

Welkom op het Simyo Forum.

Op mijn Samsung S5 had ik hetzelfde probleem, ruimte genoeg dacht ik.... toch schijnt er ergens een begrenzing te zitten aan de opslag van SMS berichten. Ik heb toen alle berichten die ik niet meer nodig had verwijderd, telefoon een paar keer herstart en plots kwamen de berichten binnenlopen.

Het lijkt me het proberen waard.
Hallo franswon,

Bedankt voor je antwoord. Ik zorg er altijd voor dat er genoeg ruimte is voor de sms opslag, er zit inderdaad een begrenzing van 500 berichten voor op het toestel, zodra deze wordt overschreden gaat de opslag over naar externe opslag. Deze is niet overscreden en ik krijg altijd een waarschuwing wanneer dit wel het geval gaat worden (en heb ook wel berichten ontvangen die vervolgens op extern geheugen zijn opgeslagen).

Voor de duidelijkheid: het gaat niet om berichten van ieder nummer. Ik ontvang van bijv. DigID en ouders en sommige vrienden gewoon de smsjes, maar van andere vrienden dus weer niet... Niet erg betrouwbaar dus, on te smsen, blijkt.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo DGSimone,

Heel vreemd dit, weet jij (of de afzender) zeker dat de SMS berichten naar het goede nummer zijn gestuurd. SMS-jes die een smiley bevatten o.i.d. of te lang zijn worden in veel gevallen omgezet naar MMS, als je toestel niet ingesteld staat om MMS te ontvangen komen deze ook niet binnen. Dit zou een oorzaak kunnen zijn.
Hallo franswon,

Eerdere berichten (ook sms) van dezelfde afzenders zijn altijd wel goed ontvangen.
Net uitgeprobeerd met een persoon met een smartphone die mij een bericht stuurde met smiley. Bericht komt gewoon binnen hoewel de smiley dan simpelweg onzichtbaar is en mist. Geen probleem dus, eigenlijk.
Degenen van wie ik geen sms heb ontvangen maar wel hebben gestuurd hebben soms direct beantwoord op een sms van mij aan hen, het nummer moet dan dus wel juist zijn. (Sowieso ook omdat ik eerder wel berichten van hen heb ontvangen...)

Inderdaad vreemd, vandaar ook deze vraag op het forum ;-)
Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Hopelijk wordt zo de oorzaak gevonden en kan het probleem verholpen worden!
Bij een MMS krijg ik bovendien berichten die mij naar een website verwijzen waar ik het bericht kan bekijken na invoeren van een wachtwoord/code 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dan houdt het voor mij op..... ik hoop dat een moderator of ander forumlid nog ideeën heeft.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi DG Simone,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat je van een aantal mensen geen sms'jes krijgt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Franswon heeft al een paar goede vragen gesteld en geprobeerd het probleem wat specifieker te krijgen. Ik zou graag nog willen weten of je sinds kort helemaal geen sms'jes meer krijgt van deze personen of dat dit sporadisch niet doorkomt?

Het kan wel eens voorkomen dat je per ongeluk een contact hebt geblokkeerd in je telefoon. Door het contact te verwijderen, haal je deze blokkade er af. Hierna kun je het contact gewoon weer toevoegen en zou alles moeten werken.

Heb je jouw simkaart al eens getest in een andere telefoon om te zien of je hier wel berichten op ontvangt van deze personen? Ik hoor het graag van je.

@Franswon, bedankt voor je hulp :D

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Bedankt voor je bericht.
Van deze personen heb ik eerder wel smsjes ontvangen, geen idee of dat nu sporadisch gebeurd of dat ik van deze mensen helemaal geen berichten meer doorkrijg. Ik ben niet dusdanig 'populair' dat ik elke dag een sms krijg van deze mensen.

Het is in mijn telefoon (volgens mij) niet mogelijk om contacten te blokkeren (ik heb een LG GD510) of als dat wel mogelijk is, ben ik daar nog nooit achter gekomen...
Ik kan mijn simkaart nog testen in een andere telefoon, zal ik later vandaag zeker doen!

Bedankt voor het meedenken,

Groet,
Simone
Reputatie 5
Badge +9
Hoi DG Simone,

Dan zullen de contacten niet geblokkeerd zijn.

Ik heb je simkaart gereset. Dit betekent dat alle instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Dit zou ook kunnen helpen! Hiervoor moet je je toestel 5 minuten helemaal uitdoen en het daarna weer proberen.

Doet die het dan nog niet? Probeer dan de simkaart een tijdje (een paar dagen het liefst) in een ander toestel. Laat de mensen dan eens een sms'je sturen. Komen de sms'jes dan wel binnen?

Ik hoor van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer