.

Vraag

SMS vanuit Japan?

  • 5 May 2012
  • 5 reacties
  • 1148 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Het is mij niet gelukt om smsjes te versturen vanuit Japan en Hongkong. Hoe kan dat?
Buitenland aan staat ingesteld bij mijn gegevens.
De mededeling die ik steeds kreeg was: verzending mislukt. Gegeheugen vol. sluit applicaties en probeer het opnieuw.
Er waren geen applicaties en geheugenruimte was 114 Mb. Voldoende geheugen lijkt mij.
Zonder de telefooninstelling aan te passen kon ik in Nederland gewoon weer smsen.
Weet iemand de oplossing?

5 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Janok,

Wij raden je aan om te controleren of de outbox van je toestel niet vol zat en welk nummer er staat ingesteld in het toestel bij de berichtencentrale.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Janok,

Wij raden je aan om te controleren of de outbox van je toestel niet vol zat en welk nummer er staat ingesteld in het toestel bij de berichtencentrale.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha


De outbox was steeds leeg op het bericht na waarvan de verzending was mislukt.
Het nummer van de berichtencentrale is +3163131313
Groeten, Jan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Janok,

De melding die je hebt gekregen is een toestel melding. Het lijkt er op dat het geheugen van het toestel te vol zat. Lukt het wel om een sms te verzenden vanaf een andere locatie?

Groetjes,

Alex
Badge
SMS sturen lukte niet vanuit heel Japan en ook niet vanuit Hongkong. Zodra aangekomen in Nederland lukte sms sturen wel. Zonder dat er iets aan de instelling verander is. Toestel alleen op UMTS of in Dual mode niet werkte. Bellen en sms ontvangen lukte wel. Voor mij een raadsel.
Vol geheugen lijkt me niet met 114 Mb vrij en iets van 3 GB op een geheugenkaart.
Zijn er nog andre instellingen odig bij Simyo dan buitenland AAN?
Is het nummer van de belcentrale het juiste nummer?
Groeten, Jan
Reputatie 2
Badge +4
Beste Janok,

Het nummer van de berichtencentrale staat volgens mij niet goed ingevoerd in het toestel. Het juiste nummer is +31653131313 i.p.v. +3163131313. Na het wijzigen van dit nummer zal het probleem verholpen moeten zijn.

Groetjes,

Manisha

Reageer