Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

SMS van DigiD niet ontvangen

  • 10 december 2013
  • 17 reacties
  • 13512 Bekeken

Ik ontvang geen sms van DigiD bij het inloggen bij een DigiD-omgeving. Ik heb al contact gehad met DigiD, alleen die vertellen mij dat het aan de provider ligt. Ik heb al geprobeerd mijn mobiel gewoon weer opnieuw op te starten, berichtencentrale-nummer opnieuw invoeren. Maar niks lijkt te helpen!!
Ik ben ook NIET recentelijk overgestapt.

Hoe is dit op te lossen?

Groet,
Jeroen
icon

Beste antwoord door Alex 11 december 2013, 18:22

Welkom op het forum Jeroen95,



Vreemd dat het niet werkt. Toevallig ben ik zelf nu ook bezig met wat administratie waar ik mijn DigiD omgeving voor nodig heb. En zelf heb ik ook Simyo. Ik ontvang ook gewoon een sms bericht. Het is niet zo dat we deze dienst blokkeren. Kun je wel gewoon andere sms berichten ontvangen?



Ook ben ik benieuwd wat voor melding je krijgt op het moment dat je je DigiD gebruikersnaam + wachtwoord invoert?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Jeroen95,

Vreemd dat het niet werkt. Toevallig ben ik zelf nu ook bezig met wat administratie waar ik mijn DigiD omgeving voor nodig heb. En zelf heb ik ook Simyo. Ik ontvang ook gewoon een sms bericht. Het is niet zo dat we deze dienst blokkeren. Kun je wel gewoon andere sms berichten ontvangen?

Ook ben ik benieuwd wat voor melding je krijgt op het moment dat je je DigiD gebruikersnaam + wachtwoord invoert?

Groetjes,

Alex
IK kan gewoon anders sms'jes ontvangen. Ik kan ook gewoon inloggen zonder sms code bij DigiD.
Als ik met sms code probeer in te loggen gebeurt er helemaal niks.
(als ik dan gewoon zonder sms code inlog en bij geschiedenis kijk, staat er dat sms code venrzenden gelukt is, (maar ik ontvang helemaal geen sms)).

Jeroen
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de betrouwbaarheid van het communicatiemiddel SMS een stuk minder is dan dat van een gewoon mobiel telefoongesprek. Ik heb er al lang last van dat automatische SMSsen van de ING bank bijna nooit aankomen op een enkele uitzondering na, en geen van alle betrokken partijen (ING, netwerk provider) kan mij vertellen wat de oorzaak is. Van internationale SMSsen moet je helemaal maar afwachten of die ooit aankomen... Zie deze recente discussie bijvoorbeeld. Ik geloof inderdaad niet, zoals Alex zegt, dat providers het SMS verkeer "filteren" dus wellicht gaat er soms iets mis wanneer een SMS van het ene netwerk wordt overgedragen naar een ander netwerk, en met name als het om anonieme SMSsen gaat.
Badge +6
IK kan gewoon anders sms'jes ontvangen. Ik kan ook gewoon inloggen zonder sms code bij DigiD.
Als ik met sms code probeer in te loggen gebeurt er helemaal niks.
(als ik dan gewoon zonder sms code inlog en bij geschiedenis kijk, staat er dat sms code venrzenden gelukt is, (maar ik ontvang helemaal geen sms)).

Jeroen


Hoi Jeroen95,

Vreemd zeg 😕, je hebt overigens gecheckt neem ik aan dat je juiste 06-nummer bij DigiD bekend is? (dit n.a.v deze tips op de website van DigiD :))

Laatste twee punten kunnen niet de oorzaak zijn, want 1) ik zie dat je al langere tijd klant bij ons bent en 2) het is mogelijk om via Simyo geautomatiseerde sms-berichten te ontvangen..
Ik heb mijn 06-nummer gecheckt, en die is gewoon correct ingevuld. Het wreemde is ook dat ik een paar maand geleden wel gewoon de sms'jes van digiD heb kunnen ontvangen.

Wat kan nog verder een probleem zijn?
Reputatie 3
Badge +9
Kijk eens voor de zekenheid of je dit nummer niet hebt geblokkeerd, en of je sms info diensten uit hebt staan. (sms-instellingen)
Ik weet niet of het tweede wat ik noem de oorzaak is, maar misschien kan je het proberen.
Ik ben even aan het rommelen geweest  met mijn beveiliging-instellingen van mijn telefoon en nu kan ik wel gewoon de sms'jes van DigiD ontvangen.
Bedankt voor alle hulp.:D
Badge +8
Kijk eens voor de zekenheid of je dit nummer niet hebt geblokkeerd, en of je sms info diensten uit hebt staan. (sms-instellingen)
Ik weet niet of het tweede wat ik noem de oorzaak is, maar misschien kan je het proberen.
Ik ben even aan het rommelen geweest  met mijn beveiliging-instellingen van mijn telefoon en nu kan ik wel gewoon de sms'jes van DigiD ontvangen.
Bedankt voor alle hulp.:D


O jippie!
Was het de tip van Martijn® (wat ik vermoed)? Die sms-info-diensten instelling kan ook andere dingen blokkeren, dus sowieso wel goed dat je het weer aan hebt gekregen.
Mocht je weer een vraag hebben, dan weet je het forum nu te vinden, hè?

Groetjes, Charlene
Badge
kan zijn dat er een vertraging is, om dat te weten te komen moet je dan eerst even inloggen zonder sms via https://mijn.digid.nl

Verstoring
Als gevolg van een storing treedt er momenteel vertraging op bij de SMS-service en het doorlopen van de aanvraagprocedure van DigiD. We werken hard aan de oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Badge +8
kan zijn dat er een vertraging is, om dat te weten te komen moet je dan eerst even inloggen zonder sms via https://mijn.digid.nl

Verstoring
Als gevolg van een storing treedt er momenteel vertraging op bij de SMS-service en het doorlopen van de aanvraagprocedure van DigiD. We werken hard aan de oplossing. Onze excuses voor het ongemak.


Goede tip, Delphic,
Dank je daarvoor:)
ik ontvang geen SMS code van Digid wanneer ik ik in wil loggen bij VGZ , VGZ geeft aan ligt bij Digid , Digid geeft aan ligt aan provider , heeft altijd goed gewerkt , maar er komt geen oplossing van alle 3 , terwijl ik van de bank gewoon mijn SMS code ontvangt , dus bij VGZ kom ik niet meer bij mijn inzage en fakturen , wie weet de oplossing
Reputatie 5
Badge +11
Hoi j.Hartendorp, wat leuk je weer eens terug te zien op ons forum :)

Wat vervelend dat je DigiD sms'jes niet doorkomen :(

Het versturen of ontvangen van deze sms'jes ligt in elk geval niet bij VGZ. In hun antwoord hebben ze ook gewoon gelijk. Ik zal je toch moeten doorverwijzen naar DigiD.
Wanneer jij probeert in te loggen zullen zij een sms sturen. Als je die sms niet krijgt is het zaak om van DigiD te vernemen vanaf wélk telefoonnummer zij het sms'je versturen.
Ik kan vervolgens binnen 48 uur na versturen een KPN netwerkspecialist vragen dit sms'je te tracen. Nadat je me dat laat weten, natuurlijk.

Begrijp je wat ik bedoel?

Je geeft ook aan
maar er komt geen oplossing van alle 3

Ik kan alleen niet zien dat je eerder contact hebt opgenomen met ons hierover. Als dat wel zo is, hoor ik graag op welke manier dat is geweest.
Ik ontvang geen sms berichtjes van digi-d sinds vanochtend. Van digi-d moet ik mijn provider raadplegen.
Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart, het nummer is correct ingevoerd, ik heb geen nummers geblokkeerd en ik heb hiervoor al regelmatig met sms ingelogd.
Reputatie 7
Als ik de site van Alle storingen moet geloven ben je niet de enige.. Lijkt mij toch echt aan DigiD te liggen.
http://allestoringen.nl/storing/digid
Reputatie 5
Badge +9
Hoi A_boel,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je geen sms hebt ontvangen. Ik heb de link van Raytje bekeken en zag ook een storing. Het ziet er naar uit dat de storing is afgelopen. Kun je het nogmaals proberen? Ik hoor graag van je of het is gelukt!

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Ik denk dat het inderdaad een storing was. Na ongeveer twee uurtjes heb ik het nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel!

Groetjes, Anika
Reputatie 3
Badge +5
Hoi A_Boel,

Ik ben blij dat het alsnog is gelukt! Het was inderdaad een storing van de DigiD.

Dankjewel voor je terugkoppeling. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!

Groetjes,
Ilias

Reageer