.

Beantwoord

SMS spam over gewonnen iPhone5

  • 16 October 2012
  • 1 reactie
  • 918 Bekeken

Badge
Ik kreeg een bericht op mij iPhone: "Gefeliciteerd, u bent geselecteerd voor een cadeau van Apple! Breng een bezoek aan http://apple.ni.rc9.cc/?p=0113165777968 en voer 3923 in om het op te halen" .
Omdat ik gisteren een Apple Protection Plan heb afgesloten dacht ik dat het bericht van de AppleStore afkomstig was. Dom dom dom...!
Toen ik doorklikte aan genoemde site stond er: "uw mobiele dienstverlener heeft u geselecteerd voor de iPhone 5!
Voer a.u.b. uw code hieronder in.
Vervolgens bleek dat ik te maken heb met een club die periodiek betaalde SMS-en zendt...!
Dit wil ik absoluut niet.
Bij unsubscribe staat deze tekst:
"Enter Ange ditt mobilnummer:" en daaronder staat: "Avsluta prenumeration mig".
Ik heb hier (nog) niet mijn nummer durven invoeren, bang om dan juist ergens toestemming voor te geven want ik ken de taal niet...!
Graag uw hulp hoe ik hier zo snel mogelijk van af kom!
Kunt u hen blokkeren?
Dank voor uw reactie,
Petra
icon

Beste antwoord door Alex 17 October 2012, 17:30

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Petra J,

Ik wil je adviseren hier niet op in te gaan of je gegevens achter te laten. Helaas weten we niet welke partij deze berichten stuurt. We kunnen dit ook niet voorkomen. Ik ben deze melding al vaker tegen gekomen op het internet. Het blijkt dat alle providers hier last van hebben. Ik kan je helaas niet vertellen hoe je hier vanaf kunt komen.

Groetjes,

Alex

Reageer