.

Vraag

SMS ontvangen in België

  • 10 March 2012
  • 8 reacties
  • 1028 Bekeken

Badge
Hallo gebruikers en kenners van Simyo,

Ik heb sinds 1 week Simyo en zit nu toevallig een weekendje in België.. Maar ik heb gewoon geen enkel bereik. Klopt dit wel?

Alle aanbieders zijn geblokkeerd. Wat ik er op de site van terug vind is dat ik eerst 2 nota's moet betalen, voor je de proviors kunt selecteren, maar ik ben net nieuw.

Ik wil en hoef niet te Internetten en weet dat sms kosten buiten de bundel valt. Maar SMS ontvangen is toch gratis, zonder bereik lukt dat echter niet :(


Heb ik iets over het hoofd gezien, zo ja dan hoor ik t graag...of heb ik gewoon pech?


Best wel baal baal, gelukkig is er Wifi in t hotel en heb ik mijn laptop mee....

8 reacties

Badge +3
Via mijn Simyo kun je bellen in het buitenland aan zetten.
Het zou kunnen zijn dat dit bij jou uit staat en dan kun je inderdaad niet bellen/sms in het buitenland. Simyo biedt geen internet in het buitenland aan.
Badge
Ik had dat inderdaad al aan gezet Linden... maar helaas, nope.... ik hoef niet te Internetten alleen sms ontvangen zou leuk zijn...

Simyo, zou leuk zijn als jullie zouden reageren op mijn vraag.
Reputatie 3
Badge +5
Misschien kan Simyo dit voor jou sneller activeren maar dan moet je denk ik een bedrag gaan overmaken.
Het is weekend dus er is minder kans dat een moderator actief is, wacht even tot maandag.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sannie,

Je hoeft inderdaad niet eerst 2 facturen te betalen. Dit was in het verleden wel het geval. Ik heb je gegevens laten controleren. We hebben de optie 'bellen in en naar het buitenland' opnieuw voor je aan gezet. Als het goed is zou het nu gewoon moeten werken. Kan je me laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb het wel aangezet, maar dan lukte het mij nog steeds niet, raar toch?
Badge
Inmiddels is mijn weekendje België voorbij, ik kan je dus nog niet laten weten of het nu wel werkt. Zelf had ik het bellen in Buitenland aangevinkt, maar de sim bleef alleen geschikt voor nood-oproepen.

Helaas. Succes mbt andere gebruikers.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sannie,

De optie bellen in/naar het buitenland is door mijn collega opnieuw geactiveerd. Als je de volgende keer in het buitenland niet automatisch verbinding kunt maken met het buitenlandse netwerk, raden wij je aan om handmatig te zoeken naar de beschikbare netwerken. Je kunt dit doen bij de netwerkinstellingen op je toestel.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Sannie, ..... raden wij je aan om handmatig te zoeken naar de beschikbare netwerken. Je kunt dit doen bij de netwerkinstellingen op je toestel. Groetjes, Manisha
Dank voor je reactie, even afwachten dus. Maar die hendmatige optie had ikzelf ook al gekozen toen ik in België was... maar helaas, ik kon ook handmatig geen netwerk aanzetten.

Reageer