.

Beantwoord

SMS niet ontvangen

  • 8 March 2013
  • 19 reacties
  • 14203 Bekeken

Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat mensen mij een sms bericht hebben gestuurd en dat dit bericht niet bij mij is aangekomen. Graag wil ik weten hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door Wayne 11 March 2013, 11:58

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum wilmor1966,

Wanneer je geen SMS berichten kunt ontvangen verzoeken wij je het volgende te controleren:

• Het kan zijn dat de inbox in het toestel (of simkaart) vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist.
• Het toestel bevindt zich buiten het bereik van het mobiele netwerk waardoor er geen SMS-berichten afgeleverd kunnen worden op het toestel.
• Het toestel is enkele dagen uitgeschakeld, waardoor het afleveren van SMS-berichten niet heeft plaatsgevonden. KPN probeert verzonden SMS-berichten 72 uur lang af te leveren. Daarna wordt het bericht verwijderd.
I have the same problem. Me friend wrote to me, and I didn't recive any sms. I have checked black list and other phone prefernces - but all ok.
I can recieve sms from other ppl, but not from this friend.
Please help..
Badge +6
I have the same problem. Me friend wrote to me, and I didn't recive any sms. I have checked black list and other phone prefernces - but all ok.
I can recieve sms from other ppl, but not from this friend.
Please help..


Hoi EugeneSt,

Welkom op het forum!
Kan je deze vriend wel bellen en een sms versturen? Weet je toevallig bij welke provider deze vriend zit?
Wellicht kan ik je op deze manier verder helpen.
Hey Natascha,

My friend use lycamobile
I can send sms and call him - it's working correct.
And he call me and receive my sms.
But I don't receive sms from him.
😞
Badge +6
Hoi EugenSt,

Krijgt deze vriend van je een melding te zien op zijn toestel wanneer hij je een sms verstuurd?
Hey Natascha,
Yes friend has a notification that message received.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi EugeneSt,

In dat geval lijkt het er toch op dat er een blokkade in jouw toestel ingesteld moet zijn voor dit telefoonnummer. Het is namelijk niet mogelijk dat dit op netwerkniveau gebeurt. Heb je hetzelfde probleem met jouw simkaart in een ander toestel?
Hi Wayne,
Yes, I checked my sim in another phone - the same result.
+ it's started only after migration to Simyo. Before I've used T-mobile, and I haven't this problem with SMS.

Once again recheck sms BlackList and sms spamList - both are empty.
also recheck call black - empty.
Reputatie 2
Badge +1
Hey EugeneSt,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Hi Wayne,

I have reboot my telephone too, to be sure...
But it doesn't help...
I still don't receive sms from friend.
And once again, I put sim to another phone - and same result, sms didn't received...((
Badge +1
I have exactly the same!

Dit kan echt niet, ook echt opeens /plotseling dat ik geen SMSjes meer ontvang. Daarnaast had ik ook vóór simyo T-mobile als provider.

Kan iemand mij helpen? Ik kan wel SMSjes versturen, maar niet ontvangen van anderen.. sinds een dag of 3.
Badge +6
I have exactly the same!

Dit kan echt niet, ook echt opeens /plotseling dat ik geen SMSjes meer ontvang. Daarnaast had ik ook vóór simyo T-mobile als provider.

Kan iemand mij helpen? Ik kan wel SMSjes versturen, maar niet ontvangen van anderen.. sinds een dag of 3.


Hoi Nnnienke,

In een ander topic heb je deze vraag ook gestelt. Ik heb je vraag in dat topic beantwoord.
Ik heb het probleem dat ik wel SMSjes kan ONTVANGEN, maar de door mij verstuurde SMSjes komen niet bij de 'geadresserde' aan.
Als ik met verzendrapport een SMS verstuur, krijg ik binnen een seconde de melding terug dat het bericht niet meteen kon worden afgeleverd en op een later tijdstip alsnog verzonden zal worden.

Ik heb ook geprobeerd om vanaf de Simyo site een SMS te versturen en die komt ook niet aan!
De telefoon van de ontvangen hebben we compleet nageplozen wat er opeens fout zou kunnen zijn maar alles lijkt goed te staan.
De vanaf deze telefoon verstuurde SMEjes komen ook gewoon aan, direct.

Rara, hoe kan dit?
Reputatie 3
Badge +9
Sommige toestellen hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu.
Ik heb het probleem dat ik wel SMSjes kan ONTVANGEN, maar de door mij verstuurde SMSjes komen niet bij de 'geadresserde' aan.
Als ik met verzendrapport een SMS verstuur, krijg ik binnen een seconde de melding terug dat het bericht niet meteen kon worden afgeleverd en op een later tijdstip alsnog verzonden zal worden.

Ik heb ook geprobeerd om vanaf de Simyo site een SMS te versturen en die komt ook niet aan!
De telefoon van de ontvangen hebben we compleet nageplozen wat er opeens fout zou kunnen zijn maar alles lijkt goed te staan.
De vanaf deze telefoon verstuurde SMEjes komen ook gewoon aan, direct.

Rara, hoe kan dit?


Het is opgelost, lag toch aan de telefoon van de ontvanger (ook Simyo trouwens). Na alle berichten te hebben verwijdert, de telefoon opnieuw opgestart, ontving deze bija alle berichten van de afgelopen 2 dagen, ook die vanaf de De Simyo-site.
Badge +8
Het is opgelost, lag toch aan de telefoon van de ontvanger (ook Simyo trouwens). Na alle berichten te hebben verwijdert, de telefoon opnieuw opgestart, ontving deze bija alle berichten van de afgelopen 2 dagen, ook die vanaf de De Simyo-site.

Hoi edtje,

Dan was het berichtengeheugen van de ontvanger waarschijnlijk te vol. Gelukkig is het opgelost nu :)
Fijn dat je het hier ook even laat weten.
Mocht je nog eens een vraag hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Charlene
Ook vandaag komen de sms-jes die ik vanuit mijn Vodafone account stuur aan Simyo nummer niet aan. Er kan wel worden gebeld. Maar sms komt dus niet aan. Vorige week was dit ook zo een dag lang.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ganaarhugo, welkom op het Simyo forum :)

Smsjes die vanuit Vodafone niet aankomen bij Simyo is nieuw voor mij. Als dit vorige week al een keer zo was, hebben niet veel Simyo klanten hier last van gehad.
Als jij met je Simyo simkaart wél gesprekken kunt ontvangen is er niets wat een smsje in de weg ligt.
Bij nummers die pas zijn overgezet van het ene naar het andere netwerk wil dit weleens voorkomen, maar dan structureel, niet de ene dag wel en de andere dag niet.

Heb je bij Vodafone al geïnformeerd of zij iets kunnen vinden?

Je hebt het over
Ook vandaag
betekent dit dat je hier al eerder contact over hebt gehad met iemand van Simyo?

Reageer