Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

• Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

• Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

SMS niet ontvangen

• 8 maart 2013
  • 19 reacties
  • 13941 Bekeken

Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat mensen mij een sms bericht hebben gestuurd en dat dit bericht niet bij mij is aangekomen. Graag wil ik weten hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door Wayne 11 maart 2013, 11:58

Welkom op het forum wilmor1966,

Wanneer je geen SMS berichten kunt ontvangen verzoeken wij je het volgende te controleren:

• Het kan zijn dat de inbox in het toestel (of simkaart) vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist.

• Het toestel bevindt zich buiten het bereik van het mobiele netwerk waardoor er geen SMS-berichten afgeleverd kunnen worden op het toestel.

• Het toestel is enkele dagen uitgeschakeld, waardoor het afleveren van SMS-berichten niet heeft plaatsgevonden. KPN probeert verzonden SMS-berichten 72 uur lang af te leveren. Daarna wordt het bericht verwijderd.
Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum wilmor1966,

Wanneer je geen SMS berichten kunt ontvangen verzoeken wij je het volgende te controleren:

• Het kan zijn dat de inbox in het toestel (of simkaart) vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist.
• Het toestel bevindt zich buiten het bereik van het mobiele netwerk waardoor er geen SMS-berichten afgeleverd kunnen worden op het toestel.
• Het toestel is enkele dagen uitgeschakeld, waardoor het afleveren van SMS-berichten niet heeft plaatsgevonden. KPN probeert verzonden SMS-berichten 72 uur lang af te leveren. Daarna wordt het bericht verwijderd.
I have the same problem. Me friend wrote to me, and I didn't recive any sms. I have checked black list and other phone prefernces - but all ok.
I can recieve sms from other ppl, but not from this friend.
Please help..
Badge +6
I have the same problem. Me friend wrote to me, and I didn't recive any sms. I have checked black list and other phone prefernces - but all ok.
I can recieve sms from other ppl, but not from this friend.
Please help..

Hoi EugeneSt,

Welkom op het forum!
Kan je deze vriend wel bellen en een sms versturen? Weet je toevallig bij welke provider deze vriend zit?
Wellicht kan ik je op deze manier verder helpen.
Hey Natascha,

My friend use lycamobile
I can send sms and call him - it's working correct.
And he call me and receive my sms.
But I don't receive sms from him.
😞
Badge +6
Hoi EugenSt,

Krijgt deze vriend van je een melding te zien op zijn toestel wanneer hij je een sms verstuurd?
Hey Natascha,
Yes friend has a notification that message received.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi EugeneSt,

In dat geval lijkt het er toch op dat er een blokkade in jouw toestel ingesteld moet zijn voor dit telefoonnummer. Het is namelijk niet mogelijk dat dit op netwerkniveau gebeurt. Heb je hetzelfde probleem met jouw simkaart in een ander toestel?
Hi Wayne,
Yes, I checked my sim in another phone - the same result.
+ it's started only after migration to Simyo. Before I've used T-mobile, and I haven't this problem with SMS.

Once again recheck sms BlackList and sms spamList - both are empty.
also recheck call black - empty.
Reputatie 2
Badge +1
Hey EugeneSt,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Hi Wayne,

I have reboot my telephone too, to be sure...
But it doesn't help...
I still don't receive sms from friend.
And once again, I put sim to another phone - and same result, sms didn't received...((
Badge +1
I have exactly the same!

Dit kan echt niet, ook echt opeens /plotseling dat ik geen SMSjes meer ontvang. Daarnaast had ik ook vóór simyo T-mobile als provider.

Kan iemand mij helpen? Ik kan wel SMSjes versturen, maar niet ontvangen van anderen.. sinds een dag of 3.
Badge +6
I have exactly the same!

Dit kan echt niet, ook echt opeens /plotseling dat ik geen SMSjes meer ontvang. Daarnaast had ik ook vóór simyo T-mobile als provider.

Kan iemand mij helpen? Ik kan wel SMSjes versturen, maar niet ontvangen van anderen.. sinds een dag of 3.

Hoi Nnnienke,

In een ander topic heb je deze vraag ook gestelt. Ik heb je vraag in dat topic beantwoord.
Ik heb het probleem dat ik wel SMSjes kan ONTVANGEN, maar de door mij verstuurde SMSjes komen niet bij de 'geadresserde' aan.
Als ik met verzendrapport een SMS verstuur, krijg ik binnen een seconde de melding terug dat het bericht niet meteen kon worden afgeleverd en op een later tijdstip alsnog verzonden zal worden.

Ik heb ook geprobeerd om vanaf de Simyo site een SMS te versturen en die komt ook niet aan!
De telefoon van de ontvangen hebben we compleet nageplozen wat er opeens fout zou kunnen zijn maar alles lijkt goed te staan.
De vanaf deze telefoon verstuurde SMEjes komen ook gewoon aan, direct.

Rara, hoe kan dit?
Reputatie 3
Badge +9
Sommige toestellen hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu.
Ik heb het probleem dat ik wel SMSjes kan ONTVANGEN, maar de door mij verstuurde SMSjes komen niet bij de 'geadresserde' aan.
Als ik met verzendrapport een SMS verstuur, krijg ik binnen een seconde de melding terug dat het bericht niet meteen kon worden afgeleverd en op een later tijdstip alsnog verzonden zal worden.

Ik heb ook geprobeerd om vanaf de Simyo site een SMS te versturen en die komt ook niet aan!
De telefoon van de ontvangen hebben we compleet nageplozen wat er opeens fout zou kunnen zijn maar alles lijkt goed te staan.
De vanaf deze telefoon verstuurde SMEjes komen ook gewoon aan, direct.

Rara, hoe kan dit?

Het is opgelost, lag toch aan de telefoon van de ontvanger (ook Simyo trouwens). Na alle berichten te hebben verwijdert, de telefoon opnieuw opgestart, ontving deze bija alle berichten van de afgelopen 2 dagen, ook die vanaf de De Simyo-site.
Badge +8
Het is opgelost, lag toch aan de telefoon van de ontvanger (ook Simyo trouwens). Na alle berichten te hebben verwijdert, de telefoon opnieuw opgestart, ontving deze bija alle berichten van de afgelopen 2 dagen, ook die vanaf de De Simyo-site.

Hoi edtje,

Dan was het berichtengeheugen van de ontvanger waarschijnlijk te vol. Gelukkig is het opgelost nu :)
Fijn dat je het hier ook even laat weten.
Mocht je nog eens een vraag hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Charlene
Ook vandaag komen de sms-jes die ik vanuit mijn Vodafone account stuur aan Simyo nummer niet aan. Er kan wel worden gebeld. Maar sms komt dus niet aan. Vorige week was dit ook zo een dag lang.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ganaarhugo, welkom op het Simyo forum :)

Smsjes die vanuit Vodafone niet aankomen bij Simyo is nieuw voor mij. Als dit vorige week al een keer zo was, hebben niet veel Simyo klanten hier last van gehad.
Als jij met je Simyo simkaart wél gesprekken kunt ontvangen is er niets wat een smsje in de weg ligt.
Bij nummers die pas zijn overgezet van het ene naar het andere netwerk wil dit weleens voorkomen, maar dan structureel, niet de ene dag wel en de andere dag niet.

Heb je bij Vodafone al geïnformeerd of zij iets kunnen vinden?

Je hebt het over
Ook vandaag
betekent dit dat je hier al eerder contact over hebt gehad met iemand van Simyo?

Reageer