.

Beantwoord

sms naar 097001002000, hoe kan dat?

• 10 September 2021
  • 8 reacties
  • 69 Bekeken

Badge +1

woensdag 08 september 2021    bedrag
14:32
SMS naar 097001002000
Duur / Aantal: 1

af - € 0,08

Wij hebben geconstateerd dat er geen sms is verstuurd op dat moment en er staat ook niets in verzonden items. Bij ACM hebben we gecontroleerd of dit nummer geregistreerd staat. Dat blijkt niet het geval te zijn. De klantenservice van simyo kon hier verder niets over zeggen dan dat er op een link is geklikt. 

Er wordt 8 cent in rekening gebracht naar een niet bestaande nummer?

icon

Beste antwoord door Tessanne 11 September 2021, 14:25

Hi vragen, 

Bedankt voor je bericht! 

Goed dat je dit toch nog even komt navragen op het forum! Dit is een hele vreemde situatie. Je krijgt namelijk een foutmelding als je een sms probeert te versturen naar een nummer wat niet bestaat. Ik ben niet helemaal thuis in Machine 2 Machine communicatie.

Dat de sms is verzonden zonder dat jullie daar iets van weten kan komen door een app op de telefoon. Sommige apps zijn niet te vertrouwen. Als je akkoord bent gegaan met voorwaarden, zou je zomaar een app toegang kunnen verlenen tot het versturen van een sms via de telefoon. Daarom zou ik in ieder geval de telefoon controleren en alle onnodige en onbetrouwbare (denk aan weinig downloads in de appstore/playstore of slechte reviews) apps uit voorzorg verwijderen. 

Groetjes, 

Tessanne 

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +1

Het lijkt er op dat er een sms is gestuurd van machine tot machine?

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=097&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=0970-01000000&nrnummertm=0970-01999999&nrbestemming=Elektronische%20communicatiediensten%20voor%20geautomatiseerde%20toepassingen

Reputatie 7
Badge +6

Hi vragen, 

Bedankt voor je bericht! 

Goed dat je dit toch nog even komt navragen op het forum! Dit is een hele vreemde situatie. Je krijgt namelijk een foutmelding als je een sms probeert te versturen naar een nummer wat niet bestaat. Ik ben niet helemaal thuis in Machine 2 Machine communicatie.

Dat de sms is verzonden zonder dat jullie daar iets van weten kan komen door een app op de telefoon. Sommige apps zijn niet te vertrouwen. Als je akkoord bent gegaan met voorwaarden, zou je zomaar een app toegang kunnen verlenen tot het versturen van een sms via de telefoon. Daarom zou ik in ieder geval de telefoon controleren en alle onnodige en onbetrouwbare (denk aan weinig downloads in de appstore/playstore of slechte reviews) apps uit voorzorg verwijderen. 

Groetjes, 

Tessanne 

Badge +1

Als een dergelijke app ongevraagd iets verstuurd dan moet het zo zijn dat dit in verzonden items staat? We hebben geen vreemde applicaties kunnen vinden. 

Wat is hierbij het verdienmodel? De eigenaar van dit nummer is Vodafone Libertel B.V. staat bij ACM.

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet niets over verdienmodellen maar dat is hier niet relevant. Om op de vraag over de verzonden SMS in te gaan:

Kan het zijn dat er een V-Auto app van Vodafone is geïnstalleerd? Het is niet onwaarschijnlijk dat bij het activeren van deze app automatisch een SMS wordt gestuurd naar een Vodafone server, en die je niet ziet staan op verzonden SMSsen want je hebt hem niet zelf verzonden. V-Auto by Vodafone was een op beveiliging en tracking gericht systeem dat werkte met een in de auto gemonteerd apparaatje en een app op je smartphone die via het Vodafone netwerk met elkaar zijn verbonden.

Badge +1

De provider is Vodafone. Niet de eindgebruiker. Excuses voor de verwarring. 

Dus als ik snel geld 💸💰 wil verdienen: even een app maken en die duizenden sms'jes gaat versturen naar bijvoorbeeld een verkort sms nummer dat 1 euro per keer kost? 

Is er ook mogelijkheid om sms naar 097 nummers uit te laten schakelen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi vragen,

Het is niet mogelijk om de optie uit te laten schakelen, je kunt het nummer wel blokkeren in je toestel. https://www.simyo.nl/blog/telefoonnummers-blokkeren-zo-doe-je-dat/#:~:text=Open%20de%20'Telefoon'%2Dapp,op%20'Blokkeer%20deze%20beller'.

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Hoi vragen,

Het is niet mogelijk om de optie uit te laten schakelen, je kunt het nummer wel blokkeren in je toestel. https://www.simyo.nl/blog/telefoonnummers-blokkeren-zo-doe-je-dat/#:~:text=Open%20de%20'Telefoon'%2Dapp,op%20'Blokkeer%20deze%20beller'.

Groetjes,

Daisy

Dit werkt volgens mij alleen voor nummers die jou bellen, waar het hier om gaat is voorkomen dat een SMS naar 097001002000 wordt verzonden.

Reputatie 7
Badge +6

Als het goed is, als je het nummer blokkeert zou je toestel ook niet opnieuw sms'jes naar het nummer moeten kunnen versturen!

Reageer