.

Beantwoord

SMS naar 0653131313. Wat is dat?

  • 18 December 2012
  • 10 reacties
  • 1005 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Goedendag,

Ik gebruik een Simyo-simkaart in een GPS Tracker. Als ik dit ding een SMS stuur, stuurt hij de afzender een bericht met de actuele locatie.

Alles werkt, het ding ontvangt de SMS (dit kun je zien) en wil vervolgens een SMS sturen. Deze komt nooit aan en bij Mijn Simyo -> Verbruik zie je dat een bericht wordt verzonden naar 0653131313. Dat wil dus zeggen, het bericht kan niet worden afgeleverd?

Kan iemand van Simyo mij benaderen en me laten zien naar welk nummer het ding een bericht probeert te versturen? Dan kan ik zien waar de fout zit en kan ik het hier oplossen. Ik vraag dus enkel de door mijn SIM gestuurde SMS'jes in te kunnen zien van gisteren en vandaag. Mag via e-mail naar het bij dit account horende e-mailadres, lijkt me niet geschikt om deze info in dit forum te plaatsen.

Bedankt!
Melvin
icon

Beste antwoord door Alex 19 December 2012, 13:39

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Imwm,

Wij kunnen deze gegevens niet achterhalen. Het nummer 0653131313 wordt weergeven als:

- de sms niet kan worden afgeleverd binnen 72 uur
- de sms naar een verkeerd nummer wordt gestuurd
- de sms verstuurd wordt uit het buitenland

Ik kan je dus helaas niet vertellen naar welk nummer het bericht is verstuurd.

Groetjes,

Alex
Maar natuurlijk kun je dat wel. Je kunt zeker zien welk verzoek er door mijn simkaart is gemaakt en hoe dit traject ertoe heeft geleid dat het andere nummer wordt gebruikt.

Je zou zelfs de locatie, sterkte van het signaal, etc etc op dat moment kunnen achterhalen als je dat wilt. Ik vraag enkel om het verzoek dat naar het netwerk is gemaakt, vrij simpel...
Kleine toevoeging: die drie redenen had ik al gelezen. Het staat direct bij verbruik, niet pas na 72 uur en de sms wordt vanuit Nederland verzonden. Enige optie blijft over een verkeerd nummer. Help me aub om het nummer te achterhalen...
Reputatie 2
Badge +1
Hey Imwm,

Zoals Alex reeds aangaf zijn wij er helaas niet toe in staat om te achterhalen naar welk telefoonnummer deze sms is verstuurd. Wat je zou kunnen proberen is de datum en het tijdstip naast jouw toestel te houden en te kijken naar welk nummer je op dat moment hebt gesmst.
Wayne, serieus? Zoals ik al aangeef, gebruik ik de SIM in een GPS Tracker, daarop kan ik dus niet zien naar welk nummer er iets verstuurd wordt. Met je antwoord bewijs je alleen maar dat je mijn verhaal niet hebt gelezen.

Tevens willen jullie niet helpen... Dan niet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Imwm,

Wij zouden je graag verder willen helpen, maar dit kunnen we helaas niet achterhalen.

Groetjes,

Alex
Hallo
Dit onderwerp is al een tijd oud zie ik, maar nog steeds actueel
Wat LMWM opmerkt, heb ik ook.
Mijn SMS berichten komen aan bij de tracker maar er komt geen signaal terug.
In plaats daarvan zie ik dat er een sms bericht naar 0653131313 gaat.
Als ik de simkaart in een telefoon zet kan ik er mee bellen, gebeld worden, SMS-en zenden en ontvangen.
Alleen in de tracker gaat het naar dat 06 hummer.
Hoe kom ik erachter wat er aan de hand is
groet
Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pve,

Goed dat je dit vraagt.

Zoals in dit topic vaker is aangegeven, kunnen wij niet zien waar deze sms'jes of meldingen naar verstuurd zijn. Wij kunnen deze gegevens niet achterhalen. Het nummer 0653131313 wordt weergeven als:

- de sms niet kan worden afgeleverd binnen 72 uur
- de sms naar een verkeerd nummer wordt gestuurd
- de sms verstuurd wordt uit het buitenland

Buiten het feit dat ik deze gegevens niet kan opvragen, is onze simkaart niet helemaal bedoeld voor externe apparaten maar voor in een telefoon. Op het moment dat jij jouw simkaart voor een GPS Tracker etc. gebruikt, kan ik je geen ondersteuning bieden. Sorry!

Groetjes,
Angela
Hoi Angela
Je zegt dan wel dat Simyo simkaarten niet helemaal bedoeld zijn voor gps-trackers maar het werkt op 2 andere trackers die ik op test heb, naar grote tevredenheid.
Er is zelfs een simkaartensite die Simyo kaarten promoot om als kaart voor gpstrackers te gebruiken. Waarom zou een simkaartenbedrijf dit doen als ze er alleen maar vervelende vragen voor terug krijgen.
Nee, jullie kaarten werken gewoon goed en daar mag je best trots zijn.
Sterker nog, ik zou -als ik Simyo was- die voorkeurspositie, die jullie krijgen aangemeten door anderen, juist willen verstevigen.

Je moet dus juist tegen klanten zeggen die hier problemen mee ondervinden: Ja, we gaan het voor u uitzoeken want als dit is opgelost, verkopen we veel meer kaarten voor gps-tracking.

Nogmaals; jullie kaarten zijn uitstekend en ik ben van plan om voor mijn wagenpark nog veel meer kaarten te bestellen bij jullie, maar dan moet dit probleem wel worden opgehelderd.
In dit geval wil ik vragen of het issue door een Simyo techneut kan worden bekeken.
Voor Simyo een kleinigheidje, voor mij en voor veel (nieuwe) klanten een groot plezier.

groet
Peter
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Pve,

Het is natuurlijk fijn dat onze simkaarten naar grote tevredenheid werken in jouw GPS trackers, maar dat neemt niet weg dat ze hiervoor niet zijn bedoeld.

Wij geven op onze site ook duidelijk aan dat wij dit niet ondersteunen en zelfs afraden, zoals je hier kunt zien.

Los daarvan kunnen wij simpelweg niet achterhalen waar deze sms'jes of meldingen naar verstuurd zijn.

Als ik je ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

Reageer