Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

SMS naar 0653131313

  • 25 augustus 2012
  • 18 reacties
  • 10166 Bekeken

Goeden morgen. Ook ik heb op de laatste 2 rekeningen kosten berekend gekregen voor sms jes die ik niet heb willen verzonden of hem willen ontvangen van de Simyo centrale 0653-131313. Dit is intern bij Simyio en wens niet te betalen. Wilt U deze kosten restitueren op mijn volgende rekening en kunt u intern zorgdragen dat ik niet meer wordt belast tussen mij en uw centrale. Ik ben er van overtuigd, dat dit mogelijk moet zijn en nu een tekortkoming is van Simyo's centrale. Loan Bendeler
icon

Beste antwoord door Wayne 28 augustus 2012, 13:15

Welkom op het forum Simyo gebruiker,



In dit topic kan je een antwoord op je vraag vinden.
Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Simyo gebruiker,

In dit topic kan je een antwoord op je vraag vinden.
Badge
Ik zie bij mijn verbuik dat ik in de vakantie 77 keer een sms gestuurd heb naar 0653131313, maar dat heb ik helemaal niet gedaan. Ik lees in het forum dat meerdere dat hebben. Hoe kan dat?? 
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum haan,

De relevante informatie over dat nummer vind je in dit topic.
Badge +1
Hallo mensen.
Bij mij is de ellende van het nummer 0653131313 begonnen in 2012 ben ik zo juist achter gekomen. In de maanden dat ik op vakantie ben geweest ben ik buiten mijn bundel gegaan zonder zelf te sms'en. Het bedrag is door de maanden heen al opgelopen tot rond de 11 euro in het totaal. 
Wie zorgt er voor dat ik dit geld terug krijg? Graag ontvang ik een reactie.
Badge +8
Hallo mensen.
Bij mij is de ellende van het nummer 0653131313 begonnen in 2012 ben ik zo juist achter gekomen. In de maanden dat ik op vakantie ben geweest ben ik buiten mijn bundel gegaan zonder zelf te sms'en. Het bedrag is door de maanden heen al opgelopen tot rond de 11 euro in het totaal. 
Wie zorgt er voor dat ik dit geld terug krijg? Graag ontvang ik een reactie.


Hoi PetraHoi,
Welkom op het forum!

Zoals je hebt kunnen lezen in de topics waar hierboven naar verwezen wordt, is dat het nummer van de berichtencentrale.
Wanneer je in het buitenland een sms verstuurt, dan gaat dat via de berichtencentrale en verschijnt dit nummer dus op je factuur.
Bellen/sms'en in en naar het buitenland valt standaard buiten je bundel. Dit wordt altijd apart gerekend. De tarieven daarvoor kun je hier nakijken.

Groetjes,
Charlene
Ik heb een hele boel smsen op mijn verbruik staan in deze maand naar jullie sms center terwijl ik helemaal geen sms verstuurd heb hoe zit? Zo zijn mijn belminuten/sms wel snel weg. Hoe lossen jullie dit op? Dit is de eerste keer dat dit gebeurt was tot nu toe erg tevreden over jullie maar als dit zo doorgaat stap ik toch snel over
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Jan Boxma,

Ik heb je aansluiting bekeken en zie inderdaad sms berichten naar het telefoonnummer 0653131313. Ook zie ik sms berichten naar andere telefoonnummers. In november is er 2 keer een sms naar de berichtencentrale geregistreerd. Dit sms bericht in binnen Nederland gestuurd. Er zijn 2 oorzaken mogelijk.

- sms bericht naar een foutief telefoonnummer
- sms bericht kon niet worden afgeleverd binnen 72 uur.

De sms berichten moeten zijn verstuurd nadat de telefoon hiervoor opdracht heeft gegeven.

Kan je wellicht aangeven hoe vaak dit plaats vindt? Als dit naar jou idee te vaak plaats vindt, ben ik benieuwd of je dit ook met een andere telefoon ervaart.

Groetjes,

Alex
Goede morgen,

ik heb een vraag met betrekking tot mijn factuur. Er zijn bij mij kosten in rekening gebracht voor smsjes die ik niet heb gestuurd. De smsjes zijn gestuurd naar het telefoonnummer 0653131313. Inmiddels weet ik dat dit een telefooncentrale is. Maar ik heb maar 2 smsjes gestuurd en wel op 23-9. Deze zijn ook in rekening gebracht. Echter daarna zijn er op 28-9 en 5-10 (2x) weer kosten in rekening gebracht voor verstuurde smsjes. Dit terwijl ik geen smsjes heb verstuurd!!! Hoe kan dit? en waar kan ik dit terug delacreren? Ik vind het belachelijk dat ik moet betalen voor smsjes die ik niet heb verstuurd.

Groeten Krista
Badge +6
Goede morgen,

ik heb een vraag met betrekking tot mijn factuur. Er zijn bij mij kosten in rekening gebracht voor smsjes die ik niet heb gestuurd. De smsjes zijn gestuurd naar het telefoonnummer 0653131313. Inmiddels weet ik dat dit een telefooncentrale is. Maar ik heb maar 2 smsjes gestuurd en wel op 23-9. Deze zijn ook in rekening gebracht. Echter daarna zijn er op 28-9 en 5-10 (2x) weer kosten in rekening gebracht voor verstuurde smsjes. Dit terwijl ik geen smsjes heb verstuurd!!! Hoe kan dit? en waar kan ik dit terug delacreren? Ik vind het belachelijk dat ik moet betalen voor smsjes die ik niet heb verstuurd.

Groeten Krista


Hoi Krista,

Ik heb je vraag hier beantwoord. Ik wil je vragen om je vraag niet in meerdere topics te stellen om het forum overzichtelijk te houden 🙂.
er is 3x een tenonrechte sms in rekening gebracht hoe kan dit, graag een antwoord aub. datum 9-maart-2016 tijd 2x 10:59 en 12:42
ik het nr vergeten 0653131313
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kanzian,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je het idee hebt dat er ten onrechte kosten berekend zijn.

Heb je alle informatie in dit topic doorgenomen waarin uitgelegd wordt wat het kan betekenen als je dit sms´je ziet staan? Kun je mij vertellen waarom je het idee hebt dat deze sms'jes onterecht berekend zijn? Dan kunnen we wat verder voor je kijken en wellicht wat meer voor je doen. Alvast bedankt!

Groetjes,
Angela
Ik ben sinds augustus overgestapt op Simyo. Ik zie nu dat er op bepaalde dagen dat ik in het buitenland was 2x een SMS op deze bepaalde dagen wordt afgerekend met exact 10 uur verschil ertussen.Ook naar het blijkbaar beruchte 0653131313. Mijn dochter heeft ook Simyo en heeft dit niet op haar afrekening staan. Wat gaat er mis met mijn toestel (Iphone 4) of met Simyo???

Groet
Astrid
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Astrid123,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat jij niet weet waar de sms'jes naar toe zijn gestuurd. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je een aantal sms'jes in of naar Spanje hebt gestuurd. Kan dat kloppen? Voor die sms'jes krijg je het 06-nummer van de berichtcentrale te zien. Heb je hier nog verder vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hallo Mod,

Aangezien ik sinds enige tijd de sms'jes niet meer ontvang op mijn gsm in Nederland de volgende vraag: Kunnen jullie zien naar welk gsm nummer de sms'jes vanuit mijn gsm nummer in Spanje verstuurd worden? En zo ja, kan ik dan dit/deze nummer(s) per mail ontvangen?

Groetjes, The0
Reputatie 5
Badge +9
Hoi the0,

Welkom op het forum.

Wij kunnen alleen zien naar welke nummers jij sms'jes stuurt met je Simyo nummer. Bedoel je dit ook? Dit kan je zelf allemaal heel duidelijk terugzien op je Mijn Simyo. Daar zie je precies naar welke nummers jij gebeld en ge-sms't hebt! Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Op mijn Simyo zie ik alleen 0653131313 bij al mijn sms'jes staan? (erg ver terugbladeren is ook niet mogelijk; is 3 maanden.)

groet the0
Reputatie 5
Badge +8
Hoi The0,

Wij geven jouw verbruik op Mijn Simyo.nl weer, zoals wij het registreren. Wanneer jij een sms naar 0653131313 ziet staan, zien wij dit ook zo staan bij jouw verbruiksgegevens.

Je kunt in je telefoon, bij verzonden berichten, wel zien naar welk nummer je een sms hebt gestuurd. Is dat een oplossing?

Groetjes,
Sean

Reageer