.

Vraag

SMS misbruik 7775 > oplichting/kosten/hoe te stoppen!?

  • 24 August 2012
  • 4 reacties
  • 1508 Bekeken

Badge +1
Hoi,
graag advies en actie. Kreeg zojuist een SMS bericht van nummer 7775. Geen idee wie de afzender is. Ik heb in ieder geval niks aangevraagd of gestart via een betaaldienst. Zo'n kort nummer kan alleen maar betekenen dat er betaald moet worden lijkt me. Schofterige manier om geld afhandig te maken. Ik heb NIET gereageerd, wel mn Simyo Prepaid instellingen gewijzigd zodat automatisch opwaarderen is uitgeschakeld. 
Kost het ontvangen van berichten van 7775 eigenlijk iets? Dat zou volgens mij erg onrechtmatig zijn!

Simyo, hoe hiermee om te gaan? Kan dit geblokkeerd worden? Kan achterhaald worden wie dit doet? Ik maak geen bedreigingen maar doe alleen beloftes, dus degene die zoiets flikt is misschien beter af als ik het niet weet. Ik verwacht van Simyo dat hierop serieuze aktie wordt genomen. Ik ga ervan uit dat afgeschreven beltegoed door misbruik door een afzender als 7775 wordt vergoed :D

groet en alvast dank

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum erkael,

Ik heb je verbruik van de afgelopen 2 maanden bekeken. Ik zie geen sms berichten van de afzender 7775 terug. Kan je een datum doorgeven wanneer je een dergelijke sms hebt ontvangen? De afgelopen 2 maanden zijn er in ieder geval geen kosten in rekening gebracht. Je kunt bij Simyo het ontvangen van premium sms diensten laten blokkeren. We kunnen verder niet achterhalen wie dit soort sms berichten verstuurd.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hoi Alex,

waarschijnlijk is het nog niet verwerkt. Ontvangen op 24/08/2012 om 22:15u.
Ik heb inmiddels via smsgedragscode/smsdienstenfilter.nl eenmalige berichten en abonnementen geblokkeerd. Tevens heb ik mijn automatisch opwaarderen maar uitgezet, mochten er opeens berichten gaan komen die mijn tegoed opslurpen, dan stopt dat tenminste ook (lijkt me)

Ik vind het belachelijk dat iemand zo doortrapt is dat ie anderen in de val wil lokken om zelf inkomsten te genereren. Slim is het wel, maar zulke figuren zouden een behandeling moeten krijgen. Blijft een feit dat je zelf altijd moet opletten wat er gebeurt natuurlijk. 
Jammer dat er niks te achterhalen valt. Ik zou het graag willen weten. 

Groet
Reputatie 2
Badge +1
Hey erkael,

De berichten zijn nog steeds niet zichtbaar in jouw verbruik. Gezien het feit er na de 24e augustus wel verbruik is geregistreerd is het waarschijnlijk een sms dienst geweest waar geen geld voor in rekening werd gebracht indien je niet reageerde.
Badge +1
ok, bedankt!

Reageer