.

Beantwoord

SMS-jes via de site niet aangekomen

  • 27 October 2012
  • 8 reacties
  • 409 Bekeken

Na problemen bij Telfort waarbij het om de haverklap gebeurde dat een via het web verstuurd sms niet bij de ontvanger aankwam overgestapt naar Simyo prepaid omdat die ook de mogelijkheid biedt om sms via het weg te versturen. Dit is ook de enige manier waarop ik sms, ik gebruik dus geen toestel. 

Nu gebeurt verdorie precies hetzelfde bij Simyo en ben ik van de ene sloot in de andere sloot beland!  Na amper een week vandaag een 5-tal sms-jes verstuurd waarvan er geen enkele bij de ontvanger terecht is gekomen!

Ik voel me netjes gezegd bijhoorlijk belazerd en zou graag m'n restant tegoed terug gestort willen zien en het toegekende nummer weer in willen leveren. Dit slaat nergens op!
icon

Beste antwoord door Alex 29 October 2012, 18:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +1
Heb hier idd ook last van, gister middag rond 15:00 een web sms gestuurd die vanochtend om 06:00 pas aankwam, 15 uur later !
Reputatie 5
Badge +10
Na problemen bij Telfort waarbij het om de haverklap gebeurde dat een via het web verstuurd sms niet bij de ontvanger aankwam overgestapt naar Simyo prepaid omdat die ook de mogelijkheid biedt om sms via het weg te versturen. Dit is ook de enige manier waarop ik sms, ik gebruik dus geen toestel.

Nu gebeurt verdorie precies hetzelfde bij Simyo en ben ik van de ene sloot in de andere sloot beland! Na amper een week vandaag een 5-tal sms-jes verstuurd waarvan er geen enkele bij de ontvanger terecht is gekomen!

Ik voel me netjes gezegd bijhoorlijk belazerd en zou graag m'n restant tegoed terug gestort willen zien en het toegekende nummer weer in willen leveren. Dit slaat nergens op!


Welkom op het forum CeliCa,

We willen niet te vroege conclusies trekken. We zouden graag het e.e.a. willen testen en wat informatie willen weten.

- Ervaar je dit probleem met meerdere nummers?
- Komen sms berichten ook niet aan als je ze vanaf een toestel stuurt? (hoewel je aan geeft dat je geen toestel gebruikt om te sms-en, ben ik hier wel benieuwd naar. Dus mocht je de mogelijkheid hebben om dit te testen, hoor ik graag wat hiervan de uit komst is).

Kan je mij anders een privé bericht sturen en het/de nummer(s) vermelden waarnaar je probeert te sms-en?

Heb hier idd ook last van, gister middag rond 15:00 een web sms gestuurd die vanochtend om 06:00 pas aankwam, 15 uur later !

Hoi easydisk2,

Ervaar je dit altijd of vond het alleen toen plaats? Ook ben ik benieuwd of je dit ervaart naar meerdere nummers.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hi,

ik kan het met zekerheid zeggen over de aangegeven keer, wordt meestal niet terug gebeld/gesms-ed dat iets wel/niet aangekomen is, of te laat...

Groeten,
Alfred
Badge +2
Beste easydiks2,

Wij hebben dit even getest door via de persoonlijke pagina van onze eigen aansluiting een sms te sturen. Deze kwam echter gelijk aan. Naar alle waarschijnlijkheid is dit een incident geweest door een storing/vertraging op het netwerk. Wij verzoeken je contact met ons op te nemen als dit probleem vaker speelt.

Groetjes,

Arie
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag met twee verschillende accounts via de website een sms geprobeerd te sturen naar verschillende nummers en niets is aangekomen. Via de telefoon komt het wel gewoon door.

Blijkbaar gaat het hier dus NIET om een eenmalige storing. Deze functionaliteit is volledig nutteloos als je er niet op kunt vertrouwen dat je sms ook daadwerkelijk aankomt. Ik ben in elk geval mijn afspraak misgelopen vandaag.
Badge +1
Heb voor Oud en Nieuw wat smsjes ingepland (meeste om 23:59 voor de sms drukte), en dacht zal mezelf er ook even tussen zetten.. 1 van de 3 sms-jes aan mijzelf was aangekomen. Ook van enkele vrienden gehoord dat ik niets gestuurd had...

Ik zal het niet meer gebruiken.. het moet eerst stabieler worden.


(Tevens zou het leuk zijn ook langere smsjes te kunnen typen en ingeplande smsjes te bekijken.)
De test smsjes zijn uiteindelijk gisteravond laat nog aangekomen. Maar easydisk2 heeft gelijk. Als het niet 100% betrouwbaar is, is het 100% onbruikbaar. Jammer, want het zou een heel goede service kunnen zijn. Hopelijk gaat Simyo dit snel repareren.
Badge +1
Hoi Steef662 en Easydisk2,

Kunnen jullie een privé bericht sturen met daarin de gegevens op welke dag jullie dat sms'je hebben gestuurd, hoe laat en naar welke telefoonnummrs?

Reageer