Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Slechte verbinding telefoongesprekken. Hoe kan dit opgelost worden?

  • 2 januari 2013
  • 14 reacties
  • 2994 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb al een paar keer meer dan de aangegeven wachttijd in de rij gehangen en ga het nu hier maar proberen.

Ik heb een Samsung Galaxy S3 met een Simyo abonnement.
Sinds een week of 3 kan ik ineens mijn gesprekspartners niet of nauwelijks verstaan. Het lijkt wel alsof ze op grote afstand van hun telefoon heel hard staan te schreeuwen, en de lijn zelf kraakt en piept aan alle kanten. 
Erg lastig bij bvb een sollicitatie of inschrijving, omdat ze alles meerdere keren moeten herhalen voordat ik ze kan verstaan.
Gisteren ineens een inkomend gesprek dat glashelder was, al hoorde ik mezelf wel steeds herhaald worden. Inkomende gesprekken zijn over het algemeen bagger, ook de voicemail is bvb onverstaanbaar. Uitgaand wil het, als ik een keer of 10 probeer hetzelfde nummer te bellen, nog wel eens goed gaan, maar over het algemeen is ook dit niet te volgen.

De telefoon is inmiddels een paar keer nagekeken bij het Samsung Service Punt hier in de buurt, en zij kunnen niets vinden. Een paar dagen heeft het nog geholpen om, direct voor het bellen, de simkaart even los te wippen en er weer in te zetten, maar ook dat lijkt nu geen effect meer te hebben. 
Het slechte geluid ligt ook niet aan de speaker in de telefoon, omdat muziek afspelen wel goed gaat, en ook alle ringtones goed doorkomen. Alleen de telefoongesprekken gaan niet.

Oh en ik heb hier zowel in Leeuwarden, Drachten, Heerenveen en Delft last van, als ook in de trein en in andere plaatsen. 

Ik zou graag willen weten of jullie hier iets aan kunnen doen.
Ik zou ook graag willen weten of het mogelijk is de aankoop van mijn abonnement bij jullie ongedaan te maken indien dit niet opgelost kan worden.
Het is voor mij absoluut niet acceptabel om dusdanig onbereikbaar te zijn. 
icon

Beste antwoord door Wayne 7 januari 2013, 12:05

Hey Klasien1978,



Wij hebben jouw aansluiting opnieuw op het netwerk gezet. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?



Welkom op het forum SDvdB,



Ik heb ook jouw aansluiting een netwerkreset gegeven. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?
Bekijk originele reactie

14 reacties

Ah, bij mij net andersom. Sinds enkele dagen als ik mensen bel dat ik herhaaldelijk de opmerkingen krijg: "Je klikt blikkerig en nu val je weg", "Ik kan je niet goed horen, zit je wel dicht genoeg bij de microfoon? en meer van dit soort.

Begon ook al te twijfelen aan mijn iPhone 3GS maar nu begin ik te geloven dat de fone niks mankeert maar de verbinding wel.

Dussss, ook namens mij het verzoek hier graag 100% verbetering aan te brengen want dit nummer wordt ook gebruikt voor zakelijke doeleinden.

Bij voorbaat dank!
Badge
Helemaal niks??
Van niemand??
Reputatie 2
Badge +1
Hey Klasien1978,

Wij hebben jouw aansluiting opnieuw op het netwerk gezet. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?

Welkom op het forum SDvdB,

Ik heb ook jouw aansluiting een netwerkreset gegeven. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?
Badge
Het lijkt er op dat het nu verholpen is!!

Bedankt!!!
Badge
CORRECTIE!!!!

Uitgaande gesprekken gaan nu prima... maar inkomende gesprekken zijn WEER NIET TE VERSTAAN!!!!

HELP!!!!
Reputatie 2
Badge +1
Hey Klasien1978,

Zou je nogmaals jouw telefoon uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of de problemen nu verholpen zijn?
Badge
Het lijkt vooralsnog verholpen!!

Bedankt voor jullie hulp!!!!

🙂 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven Klasien1978.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,

Het blijft een probleem, hoor...

Ik kan echt alleen bellen of gebeld worden als ik iedere dag mijn toestel een keer of wat opnieuw opstart...
Bovendien "rinkelt" mijn telefoon niet als de verbinding zo slecht is... waardoor ik dus, terwijl ik het geluid aan heb staan en de hele dag
naast mijn mobiel heb gezeten... aan het einde van de dag toch tig gemiste oproepen heb!!!

Ik wil echt dat dit snel geregeld wordt !!! Dit is ECHT niet leuk meer.

Klasien
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Klasien1978,

Ik wil je in dat geval vragen om de simkaart eens in een ander toestel te proberen? Op die manier kun je achterhalen of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

Kan je me even laten weten wat je bevindingen dan zijn?

Groetjes,

Alex
Beste SIMYO,

Ook ik heb last van een slechte verbinding. Wanneer ik bel (meer dan wanneer ik gebeld wordt) hoor ik de eerste helft van de zin die mensen zeggen goed en de tweede helft gaat verloren in gekraak. Het maakt niet uit met wie ik bel.
Het is onmogelijk zo een normaal gesprek te voeren.

Heeft u hiervoor een oplossing?
Alvast bedankt!

Lise
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lisezurne1,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is niet de bedoeling! Je hoort je gesprekken natuurlijk op een fatsoenlijke manier te kunnen voeren. Sorry dat dit nu niet lukt.

Ik heb het voor je nagekeken en er lijkt niets mis te zijn met jouw aansluiting. Om deze reden heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee wordt je als het ware opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en over 10 minuten weer aan te doen. Laat je mij weten of dit geholpen heeft?

Is dit niet de oplossing? Dan wil ik je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we testen of er een probleem zit in jouw simkaart of telefoon. Ik wil ook graag weten of je dit op één of op meerdere locaties ervaart. Alvast bedankt voor de extra informatie.

Groetjes,
Angela
Beste Simyo,

Ik ondervind hetzelfde probleem als Klasien en Lizezurne1; een slecht netwerk bij het bellen. Daarnaast heb ik in veel gevallen geen internetverbinding (zelf geen H of E). Ik beschik over een normaal abonnement met 3G verbinding, alleen heb ik zelden tot nooit 3G.

Klachten die ik met bellen ervaar zijn met name dat ik 'ver weg klink' en het hebben van veel ruis op de lijn. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk niet locatie afhankelijk aangezien ik in zowel Hoorn, Amsterdam als Enschede nauwelijks tot geen netwerk/ verbinding heb.

Graag hoor ik van jullie.

Groet, Patrick
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PvtH,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je bereik zo slecht is, Patrick! Dat is zeker niet de bedoeling. Je geeft aan dat dit probleem locatie-onafhankelijk is. Dit betekent dat het geen probleem is met een zendmast, bijvoorbeeld. De kans dat het een netwerkprobleem is, is dus ook miniem.

Ik wil jou graag vragen om je simkaart in een andere telefoon te proberen. Hoe gaat het dan? Ben je dan wel goed verstaanbaar?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Reageer