.

Beantwoord

Slecht bereik telefoon binnenshuis, wat kan ik doen?

  • 18 December 2020
  • 9 reacties
  • 580 Bekeken

Badge

Ik heb nauwelijks bereik binnenshuis.

Ik moet op het balkon gaan staan om te kunnen bellen.

Ik heb mijn toestel intussen ingesteld op telefonie via internet maar ook dat is niet betrouwbaar.

De telefoon wisselt voortdurend tussen telefonie via internet en mobiele telefonie.

Wij hadden voorheen geen problemen.

Sinds we in dit appartement wonen een grote ellende.

icon

Beste antwoord door Scotsman 18 December 2020, 18:21

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7

Dag @Ben Schreuder, dat is vervelend. Je geeft het zelf al aan ‘sinds je bent verhuisd’. Ofwel, de oorzaak moet worden gezocht in de dekking op je huidige/nieuwe locatie.

Heb je de KPN Dekkingskaart al gecheckt? KPN's netwerk is erg goed, maar heeft helaas wel enkele (bijna) blind-spots.

 

Badge

Op mijn balkon en buitenshuis is de ontvangst prima.

Voorheen had ik een abonnement bij Simpel.

Dat gaf dezelfde problemen.

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met het woongebouw / de beglazing.

Mijn vrouw en kinderen hebben bij mij in het appartement vergelijkbare problemen.

Reputatie 7

@Ben Schreuder Oke, dus hiermee heb je zelf je vraag dan al beantwoord ;) Als iedereen bij jou en jij ook met je vorige provider dezelfde problemen heeft dan ligt de oorzaak niet bij Simyo.

Wél en dan verwijs ik weer naar de dekkingskaart van KPN in mijn vorige ractie. kan het zijn dat het signaal bij jou in de buurt niet voldoende krachtig is of dat er teveel mensen op zitten.

Badge

Het signaal is volgens de dekkingskaart voldoende.

Of er teveel mensen opzitten kan ik niet beoordelen.

Mijn ontvangst is op elk moment van de dag abominabel

Reputatie 7
Badge +9

Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van een situatie waar ‘Bellen via WiFi’ uitkomst zou moeten bieden. Maar @Ben Schreuder zei dat bellen via WiFi “niet betrouwbaar” is, misschien moet daar eens naar gekeken worden om uit te zoeken waarom dat zo is. Buitenshuis is er kennelijk goed bereik, misschien dat het WiFi netwerk binnenshuis niet optimaal werkt? Misschien moet de oorzaak van het probleem daar gezocht worden.

Badge

Dank voor dit advies.

Wij hebben inderdaad vaker wifi problemen in ons appartement (ondanks twee versterkers van KPN).

Wellicht gaat VOIP beter als het wifi gebeuren stabieler is.

We zullen KPN om een check vragen van de wifi ontvangst in de woning.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ben Schreuder,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Wat balen dat je op het moment zo'n slechte verbinding hebt binnenshuis! Het klinkt inderdaad of het aan het gebouw ligt waar je in woont (vooral omdat jouw vrouw en kinderen dezelfde problemen ervaren). Bellen via WiFi is zoals Scotsman al meldt vaak een hele goede optie in een dergelijke situatie, maar jij geeft aan dat dit niet betrouwbaar werkt bij jou. Heb je deze functie al eens met jouw simkaart in een andere telefoon geprobeerd? Zo niet zou je dit nog een keertje willen proberen, dan kunnen we vaststellen of het probleem van het wisselen tussen de functies bij het toestel ligt of niet. 

 

Ik hoor graag de uitkomst van je, zodra ik dat weet kan ik namelijk ook maandag contact opnemen met de netwerkspecialist voor advies. 

 

Bedankt voor het meedenken RicoK en Scotsman! 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Mijn vrouws telefoon heeft niet de mogelijkheid om via de wifi te bellen. Bellen via whatsapp gaat wel maar dat doen we alleen met vrienden en kennissen.

We hebben ook regelmatig onvangstproblemen met de wifi.

Een paar dagen terug viel zelfs de ontvangst van de televisie weg (bekabelde aansluiting).

Weet u of 5G straks het ontvamgstprobleem voor telefonie gaat verminderen?

Wordt 5G minder beïnvloed door beton en glas ?

Ik zou het op prijs stellen als u een monteur van KPN langstuurt om de ontvangstkwaliteit in ons appartement door te meten.

Simyo kan geen monteurs van KPN aansturen. Hiervoor moet je echt bij KPN zijn als provider (als het om de aansluiting thuis gaat). Die 2 versterkers hoort dat bij SuperWifi wat KPN aanbied? Als dat niet goed werkt is dat ook zeker aanleiding om contact op te nemen met de klantenservice van KPN. 

 

Dat nummer is 0800-0402 gratis en 24/7 bereikbaar. 

Wat betreft de dekking in huis, daar zou je een netwerkklacht voor kunnen indienen. Maar het is al redelijk duidelijk dat dit door de isolatie van het huis komt. 

Reageer