Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Slecht bereik telefoon binnenshuis, wat kan ik doen?

  • 18 december 2020
  • 9 reacties
  • 323 Bekeken

Badge

Ik heb nauwelijks bereik binnenshuis.

Ik moet op het balkon gaan staan om te kunnen bellen.

Ik heb mijn toestel intussen ingesteld op telefonie via internet maar ook dat is niet betrouwbaar.

De telefoon wisselt voortdurend tussen telefonie via internet en mobiele telefonie.

Wij hadden voorheen geen problemen.

Sinds we in dit appartement wonen een grote ellende.


9 reacties

Reputatie 7

Dag @Ben Schreuder, dat is vervelend. Je geeft het zelf al aan ‘sinds je bent verhuisd’. Ofwel, de oorzaak moet worden gezocht in de dekking op je huidige/nieuwe locatie.

Heb je de KPN Dekkingskaart al gecheckt? KPN's netwerk is erg goed, maar heeft helaas wel enkele (bijna) blind-spots.

 

Badge

Op mijn balkon en buitenshuis is de ontvangst prima.

Voorheen had ik een abonnement bij Simpel.

Dat gaf dezelfde problemen.

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met het woongebouw / de beglazing.

Mijn vrouw en kinderen hebben bij mij in het appartement vergelijkbare problemen.

Reputatie 7

@Ben Schreuder Oke, dus hiermee heb je zelf je vraag dan al beantwoord ;) Als iedereen bij jou en jij ook met je vorige provider dezelfde problemen heeft dan ligt de oorzaak niet bij Simyo.

Wél en dan verwijs ik weer naar de dekkingskaart van KPN in mijn vorige ractie. kan het zijn dat het signaal bij jou in de buurt niet voldoende krachtig is of dat er teveel mensen op zitten.

Badge

Het signaal is volgens de dekkingskaart voldoende.

Of er teveel mensen opzitten kan ik niet beoordelen.

Mijn ontvangst is op elk moment van de dag abominabel

Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van een situatie waar ‘Bellen via WiFi’ uitkomst zou moeten bieden. Maar @Ben Schreuder zei dat bellen via WiFi “niet betrouwbaar” is, misschien moet daar eens naar gekeken worden om uit te zoeken waarom dat zo is. Buitenshuis is er kennelijk goed bereik, misschien dat het WiFi netwerk binnenshuis niet optimaal werkt? Misschien moet de oorzaak van het probleem daar gezocht worden.

Badge

Dank voor dit advies.

Wij hebben inderdaad vaker wifi problemen in ons appartement (ondanks twee versterkers van KPN).

Wellicht gaat VOIP beter als het wifi gebeuren stabieler is.

We zullen KPN om een check vragen van de wifi ontvangst in de woning.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Ben Schreuder,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Wat balen dat je op het moment zo'n slechte verbinding hebt binnenshuis! Het klinkt inderdaad of het aan het gebouw ligt waar je in woont (vooral omdat jouw vrouw en kinderen dezelfde problemen ervaren). Bellen via WiFi is zoals Scotsman al meldt vaak een hele goede optie in een dergelijke situatie, maar jij geeft aan dat dit niet betrouwbaar werkt bij jou. Heb je deze functie al eens met jouw simkaart in een andere telefoon geprobeerd? Zo niet zou je dit nog een keertje willen proberen, dan kunnen we vaststellen of het probleem van het wisselen tussen de functies bij het toestel ligt of niet. 

 

Ik hoor graag de uitkomst van je, zodra ik dat weet kan ik namelijk ook maandag contact opnemen met de netwerkspecialist voor advies. 

 

Bedankt voor het meedenken RicoK en Scotsman! 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Mijn vrouws telefoon heeft niet de mogelijkheid om via de wifi te bellen. Bellen via whatsapp gaat wel maar dat doen we alleen met vrienden en kennissen.

We hebben ook regelmatig onvangstproblemen met de wifi.

Een paar dagen terug viel zelfs de ontvangst van de televisie weg (bekabelde aansluiting).

Weet u of 5G straks het ontvamgstprobleem voor telefonie gaat verminderen?

Wordt 5G minder beïnvloed door beton en glas ?

Ik zou het op prijs stellen als u een monteur van KPN langstuurt om de ontvangstkwaliteit in ons appartement door te meten.

Reputatie 7

Simyo kan geen monteurs van KPN aansturen. Hiervoor moet je echt bij KPN zijn als provider (als het om de aansluiting thuis gaat). Die 2 versterkers hoort dat bij SuperWifi wat KPN aanbied? Als dat niet goed werkt is dat ook zeker aanleiding om contact op te nemen met de klantenservice van KPN. 

 

Dat nummer is 0800-0402 gratis en 24/7 bereikbaar. 

Wat betreft de dekking in huis, daar zou je een netwerkklacht voor kunnen indienen. Maar het is al redelijk duidelijk dat dit door de isolatie van het huis komt. 

Reageer