.

Beantwoord

Slecht bereik na overgang van KPN naar Simyo, hoe kan dat?

  • 29 September 2020
  • 7 reacties
  • 555 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik woon in het buitengebied van Leusden. Daar was het bereik met KPN niet top binnen, maar na overschakeling van Symyo is het eigenlijk echt dramatisch. Telefoon gaat gewoon niet over als men mij belt en als ik zelf wil bellen duurt het lang voordat hij overgaat en krijg ik klachten dat ik zo slecht te horen ben. Wat te doen?

Groet 

Lisanne 

 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 30 September 2020, 14:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi LisanneO,

 

Wat ontzettend jammer dat jouw bereik nog steeds niet zo goed is, we maken gebruik van dezelfde masten als KPN. Heb je al geprobeerd of het misschien lukt om te bellen via wifi?

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-mobiel-bellen-via-wifi-2641

 

Groetjes,

Daisy

De wifi is helaas ook heel slecht binnen. Het gaat om het bereik

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lisanne,

 

Bedankt voor je reactie! 

 

Wat balen dat de wifi verbinding in huis ook zo slecht is! Meestal kunnen wij bellen via wifi als passende oplossing bieden wanneer de verbinding binnenshuis erg slecht is. Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk, om te controleren of er niet een blokkade op de simkaart stond. Kun jij de telefoon nog voor 15 minuten helemaal uitschakelen om deze zogenoemde ‘reset’ te voltooien? 

 

Als je hierna nou geen verbetering merkt binnenshuis of buitenshuis, zou ik graag de netwerkspecialist voor je bellen om er achter te komen waarom de verbinding zo slecht is. Daarvoor heb ik wel een aantal gegevens van je nodig: 

  • Heb je de klachten alleen op 1 locatie of op meerdere plekken
  • Welk type telefoon heb je?
  • Welke software staat er op jouw telefoon?
  • Wat gebeurt er als je jouw Simyo simkaart in een ander toestel stopt? Ervaar je dan dezelfde problemen?
  • Kun je handmatig een netwerk selecteren? Soms is dat nodig als je dichtbij 2 verschillende zendmasten woont bijvoorbeeld.

 

Ik hoor het graag van je. Alvast bedankt!  :)

 

Groetjes,

Tesanne

Ik ga hem nu uitzetten

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lisanne, 

Heeft de reset geholpen? Anders ontvangen we graag antwoord op de vragen die Tessanne heeft gesteld 😊

Groetjes, 
Bas

Dag Bas, 

 

Nee helaas, het heeft niet geholpen…

  • Heb je de klachten alleen op 1 locatie of op meerdere plekken overal in huis, op sommige plekken erger
  • Welk type telefoon heb je? iphone 7
  • Welke software staat er op jouw telefoon? 14.0.1
  • Wat gebeurt er als je jouw Simyo simkaart in een ander toestel stopt? Ervaar je dan dezelfde problemen? weet ik niet
  • Kun je handmatig een netwerk selecteren? Soms is dat nodig als je dichtbij 2 verschillende zendmasten woont bijvoorbeeld. nee

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi LisanneO,

 

Kun je checken hoe het is als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer