.

Vraag

slecht bereik in huis

  • 28 February 2012
  • 24 reacties
  • 3454 Bekeken

Badge
Goedenavond,
sinds gisteren simyo in gebruik.
het bereik in huis is 1,2 en soms 3 streepjes van de 5.
Voorheen helemaal geen slecht bereik met Tmobile. (vol bereik)
Mensen horen mij slecht en valt vaak weg.
Geprobeerd om netwerk handmatig te selecteren, maar maakt geen verschil.
Graag hoor ik wat hier aan te doen is.
Gr. Martijn

Iphone 3 GS (nieuwstaat)
Amsterdam, 1056

24 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Elspels,

Ik heb contact opgenomen met onze technische dienst om na te gaan hoe het bereik is op je postcode. Op je postcode zijn geen complicaties te zien. Je bereik voor zowel 2g als 3g zou goed moeten zijn. Wij kunnen het probleem verder laten onderzoeken. Graag zou ik dan het volgende willen weten:

- Ervaar je het probleem alleen op 2g of ook op het 3g netwerk?
- Is het bereik buitenshuis wel meteen goed?
- Vanaf wanneer heb je last van dit probleem?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik Simyo sinds maandag 27 feb. Als ik in huis ben heb ik gewoon slecht bereik. Vanavond viel mijn gesprek tot twee keer toe weg. Voorheen (Tmobile netwerk) had ik hier echt geen last van. Ik moet binnenshuis toch gewoon kunnen bellen?
Buitenshuis heb ik hier nog geen last van ondervonden.
2 of 3 g, geen idee?
Bedankt, voor je hulp in deze.

Groet, Martijn


Welkom op het forum Elspels,

Ik heb contact opgenomen met onze technische dienst om na te gaan hoe het bereik is op je postcode. Op je postcode zijn geen complicaties te zien. Je bereik voor zowel 2g als 3g zou goed moeten zijn. Wij kunnen het probleem verder laten onderzoeken. Graag zou ik dan het volgende willen weten:

- Ervaar je het probleem alleen op 2g of ook op het 3g netwerk?
- Is het bereik buitenshuis wel meteen goed?
- Vanaf wanneer heb je last van dit probleem?

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de informatie. Ik zou je ook nog willen vragen of je dit probleem ook in een ander toestel ervaart. Zou je daarom het simkaartje in een ander simlockvrij toestel kunnen stoppen en kijken wat de bevindingen zijn. Het lijkt er namelijk op dat het bereik alleen binnen minder is. Dit kan o.a. te maken hebben met de dikte van muren (staal).
Voor mij het zelfde probleem. Voorheen altijd kpn gehad, nooit een probleem met het netwerk. Nu heel vaak.
Hier idem.. Slechts twee streepjes (van de 5) Met Vodafone had ik altijd vol bereik in huis
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ADO en JoyceDW,

Graag ontvang ik van jullie de postcodes waar jullie het probleem ervaren. Vervolgens kan ik contact opnemen met netwerkservices om het bereik te controleren.

Groetjes,

Alex
Mijn postcode is 8925HE en ik heb een iPhone 4. Overigens heb ik met andere telefoons hetzelfde -slechte- bereik en had ik m'n oude vodafone abonnement in dezelfde telefoon en destijds vol bereik.
Badge
Hoi Alex en anderen,
Ook met een andere telefoon geen / slecht bereik in huis.
Voorheen (tmobile) echt geen last van! Lijkt me dus aan netwerk te liggen!

Echt vervelend!

Groet Martijn.
Badge
Ik ervaar hetzelfde. In huis alleen 2g bereik (nooit 3g) en vaak niet meer dan 3 van de 5 streepjes. Soms heb ik helemaal geen bereik en ben ik dus ook niet te bereiken. Met ander toestel precies hetzelfde probleem. Vroeger had ik bijna nooit last van slecht bereik in huis met KPN en Vodafone. Toch raar, omdat Simyo via KPN netwerk gaat, toch? Buiten is het bereik vaak beter. Maar af en toe valt 3g nog wel eens weg.

In drukke gebieden, Leiden CS bijv., heb ik vaak last van een zeer trage internetverbinding. Soms valt 3g gewoon terug naar 2g en als 3g wel werkt, dan werkt het zeer traag. In wat rustigere regio's werkt het wel weer goed. Heeft dit ermee te maken dat Simyo een lagere prioriteit heeft bij drukte? Dus dat klanten van bijv. KPN voorrang krijgen bij de 3g masten?
postcode: 2211VW
Reputatie 2
Badge +4
Beste JoyceDW,

Wij hebben zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten om de dekking te controleren op je postcode. Het blijkt dat de UMTS dekking op de locatie binnenshuis beperkt is. Wij raden je aan om binnenshuis over te schakelen op het GPRS netwerk als u binnen bent. Overigens is het bekend dat er met de Iphone vaker problemen voorkomen met de dekking dan met andere toestellen.

Graag vernemen we of het overschakelen naar GPRS de dekking verbeterd.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Martijn,

Wij raden je aan om binnenshuis over te schakelen naar het GPRS (2G) netwerk. Dit kun je doen bij de netwerkinstellingen in het toestel.

Graag vernemen we of het bereik hierna beter wordt.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jappie,

Wij hebben de dekking laten controleren op je postcode, er blijkt geen probleem te zijn met de dekking op je locatie. Het lijkt erop dat het probleem zich meestal binnenshuis voordoet, dit kan te maken hebben met meerdere factoren zoals de dikte van de muren/hoeveelheid staal etc. Het is overigens niet zo dat Simyo klanten een lagere prioriteit hebben dan KPN klanten.

Groetjes,

Manisha
Reactie van een Simyo-figuur svp
Excuus, ik zie dat er al reactie was en ik weet niet hoe ik bovenstaand bericht moet verwijderen..
Wel bijzonder dat we allemaal last hebben van een slechte dekking op locatie..
Goedemiddag.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dinsdagavond viel 2x ineens de verbinding weg tijdens een gesprek, of men krijgt direct de voicemail als de gsm gewoon aanstaat. Ik heb eerst al een update van de simkaart gehad, daarna een nieuwe simkaart maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb postcode 7434. Graag een reactie van u.
M.v.g.

Jos
Ik heb er ook last van in mijn studentenkamer in Groningen, postcode: 9721 NE. Met Vodafone nooit problemen gehad, maar blijkbaar heeft Simyo gewoon een zeer slechte dekking. Ook in de hoofdsteden.
Reputatie 5
Badge +10
Goedemiddag.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dinsdagavond viel 2x ineens de verbinding weg tijdens een gesprek, of men krijgt direct de voicemail als de gsm gewoon aanstaat. Ik heb eerst al een update van de simkaart gehad, daarna een nieuwe simkaart maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb postcode 7434. Graag een reactie van u.
M.v.g.

Jos


Slecht bereik heeft niet altijd met een locatie te maken, maar het toestel kan bijvoorbeeld ook een oorzaak zijn. Graag ontvang ik de volledige postcode zodat ik een postcode check kan uitvoeren. Heb je toevallig al geprobeerd om de simkaart in een ander simlockvrij toestel te proberen?

Groetjes,

Alex
Jullie zeggen iedere keer hetzelfde, maar komen niet met een oplossing. Als je trouwens Jos zijn bericht beter had gelezen, dan had je meteen kunnen zien dat hij zijn postcode al vermeld heeft..

Dit staat op jullie site:

"Voordelen Simyo
Betrouwbaar netwerk van KPN"

Tuuuuuuurlijk, alleen geen volledige dekking. Dat is een eufemisme
Reputatie 5
Badge +10
JoyceDW,

Een oplossing ligt niet zomaar voor handen. Wanneer er veel meldingen binnen komen op een bepaalde postcode zal de prioriteit hoger komen te liggen. KPN zal dan sneller het probleem willen verhelpen. In Nederland zijn er helaas plaatsen waar het bereik minder goed is.

Ik heb Jos om zijn volledige postcode gevraagd (voorbeeld 7434 AA), omdat ik zonder initialen geen juiste postcode check kan uitvoeren.

Groetjes,

Alex
Mijn volledige postcode is 7434 RB.
Gr.
Jos
Reputatie 2
Badge +4
Beste JT68,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Wij hebben zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Het blijkt dat de dekking op jouw locatie niet optimaal is vanwege de afstand tussen de masten. De netwerkspecialisten adviseren om handmatig de netwerkselectie om te zetten van UMTS naar GSM en weer terug om te controleren of de dekking bij een van de twee netwerken beter is.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Beste JT68,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Wij hebben zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Het blijkt dat de dekking op jouw locatie niet optimaal is vanwege de afstand tussen de masten. De netwerkspecialisten adviseren om handmatig de netwerkselectie om te zetten van UMTS naar GSM en weer terug om te controleren of de dekking bij een van de twee netwerken beter is.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha


Hallo,
Dus m.a.w. komt het hier in het kort op neer. Op mijn locatie heb je niets aan een smartphone laat staan internet op je gsm.
Alleen een ouderwets gsm toestel waar je mee kunt bellen en smsen, of een dure smartphone met een duurder abonnement waar je niets mee kunt.
Want iedere keer van netwerkselectie veranderen is geen optie.
Gr. Jos
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jos,

De UMTS dekking is niet optimaal waardoor je ook niet optimaal gebruik kunt maken van alle functionaliteiten van de smartphone. Het is niet bekend of KPN meer masten zal plaatsen in uw regio om de dekking te verbeteren.

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Manisha

Reageer