.

Beantwoord

Sinds een tijdje geen bereik meer

  • 5 June 2014
  • 5 reacties
  • 460 Bekeken

Badge
Ik had eerst gewoon goed bereik altijd,
Maar sinds een tijdje kan ik niet meer bellen en sms'en maar ik ontvang ook niks meer en mensen kunnen mij niet bellen.
Ik moet mijn telefoon eerst resetten voor dat ik weer kan bellen of sms'en.
Dit is heel erg irritant
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 June 2014, 16:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hallo Maaike van veen.

Kun je de sim in een andere telefoon testen, lijkt dat de telefoon niet meer goed werkt.

Groet,
Friesian
Hoi,

Al geruim een jaar klant bij simyo en totaal geen problemen gehad maar sinds enkele weken geen bereik meer in huis en slecht rond huis. Betreft postcode 3059. Is er mogelijk iets met een zendmast in de buurt?
In de rest van Nederland gelukkig geen problemen met bellen en internetten.

Hoor het graag .
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Maaike van veen,

Zoals Friesian aangeeft kun je het beste je simkaart eens een tijdje in een andere telefoon proberen.
Omdat je zegt dat je wel weer even bereik hebt als je je telefoon reset, lijkt het inderdaad meer een toestelprobleem :(

Sindy,

Heb je dit met bellen én internetten? Kun je je telefoon misschien vastzetten op 2G en 3G? Ik verneem graag van je of je je problemen op beide netwerken of 1 van de 2 ervaart.


Friesian, dank je voor het antwoord!


Oh, en dames: welkom op het Simyo forum 😃
Hoi Maaike van veen,

Zoals Friesian aangeeft kun je het beste je simkaart eens een tijdje in een andere telefoon proberen.
Omdat je zegt dat je wel weer even bereik hebt als je je telefoon reset, lijkt het inderdaad meer een toestelprobleem :(

Sindy,

Heb je dit met bellen én internetten? Kun je je telefoon misschien vastzetten op 2G en 3G? Ik verneem graag van je of je je problemen op beide netwerken of 1 van de 2 ervaart.


Friesian, dank je voor het antwoord!


Oh, en dames: welkom op het Simyo forum :D


Hoi Ernst,

bedankt voor je reactie.
Dit probleem heb ik alleen met bellen. Voor zover ik weet heb ik alleen 3G en bel/internet ik daarmee als vanaf het begin.
Kun je hier wat mee?
Badge +6
Hoi Sindy,

We hebben helaas toch wat meer informatie nodig om even het één en ander voor je uit te kunnen zoeken.

In vrijwel elke telefoon is het mogelijk om je netwerkmodus aan te passen. Deze mogelijkheid vind je terug onder Instellingen >> Netwerk o.i.d. Vervolgens kan je waarschijnlijk kiezen tussen Alleen GSM (2G) of Alleen UMTS/WCDMA (3G) of een combinatie van beide.

Ik zou je willen aanraden je telefoon even op Alleen GSM (2G) te zetten en te kijken wat er dan gebeurt met je bereik binnens- en buitenshuis.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂

Reageer