.

Vraag

Simyo denkt dat SMS naar buitenland is verstuurd...

  • 18 February 2012
  • 8 reacties
  • 1286 Bekeken

Badge
Vanavond een SMS verstuurd naar een Nederlands mobiel nummer (Vodafone). Echter is volgens Simyo dit een SMS naar een buitenlands nummer en brengt me kosten in rekening? Iemand anders ook dit probleem?

8 reacties

Badge +2
Hi AplleUser,

Het sms’je dat is verstuurd naar het nummer +447786205094 is een bericht dat automatisch wordt verstuurd door je iPhone. Dit is een activatiebericht voor de applicatie ‘Facetime’. Voor meer informatie adviseren wij je het nummer +447786205094 op google op te zoeken.

Groetjes,

Arie
Badge
kan ik het versturen van smsjes naar het buitenland ook blokkeren bij simyo?
Reputatie 3
Badge +5
Volgensmij kun je bellen/sms van/naar buitenland wel uitzetten in de selfservice. Dat kan misschien problemen opleveren voor apps die daar afhankelijk van zijn en als je op vakantie gaat. Misschien is er ook wel een app voor?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jos,

Je kunt in je toestel bij de beveiligingsinstellingen kijken of er een mogelijkheid is om uitgaande sms-berichten naar buitenlandse nummers te blokkeren. Dit kan je helaas niet via Simyo laten doen.

Groetjes,

Manisha
Hallo,
Ik heb ook diverse spooksms'en en ook een naar het buitenland die ik zeker niet verstuurd heb. Heb ook de applicatie facetime of iets dergelijk niet op mijn telefoon zitten. Dus daar kan het niet aan liggen.
Waar ligt het dan aan?
Groet,
Huub
Reputatie 2
Badge +4
Beste Huub,

Welkom op het Simyo forum!
Wij raden je aan om na te kijken of er een WAP nummer is geprogrammeerd in het toestel, je kunt dit nakijken bij de internetinstellingen in je toestel.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Ha Manisha,
Ik heb mijn telefoon gecheckt maar kan nergens geen WAP nummer vinden. Ik heb een Nokia E 72 met weinig apps erop. Ik zag vorige week een kennis van mij die ik daarvoor een sms had gestuurd. Deze had ik een sms gestuurd en had er drie ontvangen. Ik zie in mijn verbruik meerdere van die spook sms 'en. Daarbij dus die sms naar het buitenland die ik niet gestuurd heb.
Hoe kan dit?


Groet,


Huub
Reputatie 5
Badge +10
Het lijkt er inderdaad op dat dit niet het nummer van Facetime is. Wij kunnen echter ook niet achterhalen waar dit nummer aan toebehoort. De sms moet zijn verzonden vanuit het toestel in combinatie met je simkaart. Wij kunnen het verzenden van een sms niet tegengaan. De oorzaak zou bij het toestel moeten liggen.

Groetjes,

Alex

Reageer