.

Beantwoord

Simkaart geactiveerd, maar werkt niet

  • 8 October 2012
  • 9 reacties
  • 668 Bekeken

Vandaag heb ik mijn simkaart geactiveerd, op het telefoonnummer dat over is gezet van een andere provider. Daarop kreeg ik wel een mailtje dat mijn internetbundel is gestart, maar niets over bellen. Dat bellen kan dan ook niet, , ook niet mobiel internetten trouwens. Moet ik nog wat doen, of is een en ander nog niet overgezet?
icon

Beste antwoord door Alex 9 October 2012, 14:41

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum corrie,

Volgens onze gegevens is het telefoonnummer inmiddels over gezet. Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je probeert te bellen? Internetten werkt volgens ons systeem wel. Ik zie namelijk internet verbruik terug.

Groetjes,

Alex
Onlangs bij mijn oude provider (Tele2) weggegaan en bij Simyo een abonnement afgesloten. Vandaag is mijn nummer overgezet ivm nummerbehoud. Telefoon (HTC Desire) geeft echter aan dat er geen simkaart geplaatst is. De telefoon is simlockvrij.
Badge +8
Hoi Pino,

Welkom op het Simyo forum 🙂
Wat vervelend dat je teostel de simkaart niet ziet. Ik zie dat je hier per email ook contact over hebt gehad en dat mijn collega je simkaart heeft gereset. Ik zie alleen nog geen verbruik terug. Heb je al kunnen merken of het heeft geholpen?
Hier staat je simkaart helemaal actief op het netwerk. Als je nog steeds geen netwerk hebt, hoor ik graag van je wat er gebeurt met de sim in een ander toestel. Dan kunnen we verder op onderzoek.

Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Op aanraden van jouw collega (?) Doniadie mij via de mail wat tips heeft gegeven, heb ik mijn HTC uitgezet en na 20 min weer aangezet: geen resultaat, simkaart werd nog steeds herkend.
Toen ook op haar aanraden de kruistest uitegvoerd. Simkaart werd wel herkend door mijn oude Nokia.

Betekent dat dus, dat het aan mijn telefoon (HTC dus) ligt? Tot vorige week deed die het nog prima.

grt Piet
Badge +8
Hoi Piet,

Dan gaat er inderdaad iets niet goed in deze HTC met deze simkaart.
Ik lees terug dat je de melding Sim ongeldig kreeg? Die duidt wel op een simlock 😞 Ik zou dus toch nog eens informeren bij de leverancier van het toestel. Wellicht is het met een unlockcode dan makkelijk op te lossen :)

Groetjes,
Charlene
Haharlene,

Dat kan het m.i. niet zijn. Ik ben al eerder overgestapt naar een andere provider en dat ging toen moeiteloos.

de melding is overigens "geen simkaart  in de telefoon".

als ik mijn vorige simkaart (vanTele2) er weer terug in doe geeft hij overigens dezelfde melding de melding. Maar daarvan is het abonnement natuurlijkinmiddels overgezet, dus misschien is dat wel normaal.

grt Piet
hallo Charlene,

Opgelost! Ik vermoedde dat er geen goed contact was tussen simkaart en telefoon. Beide voorzichtig schoongemaakt met een wattenstaafje met WD40 en alles werkt!

grt Piet
Reputatie 2
Badge +6
Hey Pino,

Dat is super goed nieuws! 😃 Fijn dat het met wat schoonmaken is opgelost. Als je nog andere vragen hebt, dan helpen we je graag verder 🙂

Reageer