.

Vraag

sim probleem

  • 2 August 2012
  • 18 reacties
  • 1266 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 13 reacties
Beste,

Ik heb een telefoon waar de sim van Simyo niet werkt. (KPN/Vodafone/T-Mobile/Lebara/Orthel en TeleSur werken wel)
Bij Simyo heb ik geen toegang tot het netwerk.
Ook als ik handmatig netwerk wil kiezen lukt het niet.

Is hier iets aan te doen?

Simyo abo is een 2e abo en de reden waarom ik deze toestel wil gebruiken.....
[img]http://img215.imageshack.us/img215/9812/20120802135253.th.jpg[/img]
[img]http://img269.imageshack.us/img269/5380/20120802135238.th.jpg[/img]
[img]http://img43.imageshack.us/img43/4930/20120802135206.th.jpg[/img]
[img]http://img594.imageshack.us/img594/7873/20120802135403.th.jpg[/img]


Hopen dat hier een voor oplossing is.

Alvast bedankt

Shai

18 reacties

Oplossing kan zijn de instelling te verwijderen van je vorige bel providers. Dan zou je outomatische de instelling van Simio horen te ontvangen via SMS
Badge
Factoryreset gedaan, nog steeds geen netwerk dus een sms ontvangen zal dan niet gaan :)
Wel vreemd ik een een abo van kpn en als ik de kpn sim in de tel doe dan zie ik ook direct kpn staan en kan bellen en smsen maar dat lukt niet bij simyo. Wel gek. 
Dat verwijder deze gegevens niet. Je moet in menu netwerk accounts de gegevens wissen. Teven heb je moet ook nog de gevens verwijder bij je sms instellingen. Het is bij iedere telefoon verschillend waar dat te vinden is en waarschijnlijk ook nog onder internet. Het SMS service nummer is +31653131313 zijn
Badge
de servicenummer kan ik niet instellen omdat er geen netwerk is.
Kan gek genoeg niks instellen.
is er een mogelijkheid dat ik een sms van simyo kan ontvangen voor de instellingen?
de servicenummer kan ik niet instellen omdat er geen netwerk is.
Kan gek genoeg niks instellen.
is er een mogelijkheid dat ik een sms van simyo kan ontvangen voor de instellingen?


Is dit bericht een reactie op mijn vraag dat ik niet kan bellen en sms-en? Het is me niet duidelijk!
Badge
Als dit topic vanaf bericht 1 leest, weet je waar het over gaat.
Volgens mij heb ik het ook over "ik" en niet "jij"

Volgens mij mag jij ook een topic openen als jij een probleem hebt.
Badge +6
de servicenummer kan ik niet instellen omdat er geen netwerk is.
Kan gek genoeg niks instellen.
is er een mogelijkheid dat ik een sms van simyo kan ontvangen voor de instellingen?


Beste Shai,

De instellingen voor het versturen van een sms worden door Simyo niet per sms verstuurd.
Ik raad je aan om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en dan het nummer van de berichtencentrale in te stellen.
Badge
Natascha,

dat heb ik gedaan, dat lost mijn probleem niet op.
Simkaart is nu in een ander toestel en daar werkt het gewoon.

Het gaat er mij om dat het in de andere toestel moet werken.
Daar krijg ik de medling bij netwerk "searching" dit zie ik alleen bij Simyo.
Wanneer ik simkaarten van KPN/Vodafone/T-Mobile/Lebara/Orthel en TeleSur in de toestel plaatst dan werkt het en kan ik bellen en gebeld worden.

Normaal krijg ik bij een ander provider (KPN) een sms met daarin de juiste configuratie voor de toestel
Kan dit ook bij Simyo???
Badge
Owjah ik heb 2 abonementen bij simyo misschien ook wel goed om te weten voordat er een sms verstuurd wordt 😛
Badge
?? geen oplossing?? 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Shai,

Dit probleem kunnen wij helaas niet voor je oplossen. Het lijkt op een toestel gerelateerd probleem. Onze simkaart werkt immers wel in een ander simlock vrij toestel, zoals je zelf aan geeft. Aan de foto's te zien, maak je gebruik van een toestel waar meerdere simkaart in kunnen. EĂ©n en ander lijkt elkaar te blokkeren. Ik raad je aan contact op te nemen met de toestel leverancier. Wij kunnen je helaas geen instellingen sturen waardoor het wel zou gaan werken.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,

Bedankt voor je moeite.

Ik ben inmiddels verder gaan zoeken waarom het niet lukt.
Een oom van mij heeft ook Simyo en zijn simkaart werkt WEL in dit toestel. Hij kan ermee bellen en smsen.
Ik heb 2 abonnementen van Simyo, beide simkaarten worden niet herkend in dit toestel maar die van mijn oom wel.
Ligt het misschien aan de simkaart?

Is er toch een klein mogelijkheid dat het aan de simkaart kan liggen?
De toestel kan dus wel met Simyo werken alleen niet met mijn simkaarten.

Groet,
Shai
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Shai,

Kan je mij zowel de simkaartnummers van jouw Simyo simkaarten en die van je oom per privé bericht sturen? Dan kan ik controleren wat voor type simkaarten het zijn.

Groetjes,

Alex
Badge
Alkex je hebt een privebericht 
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb je privé bericht ontvangen Shai.
Hallo, ik lees hier even dit bericht en volgensmij heb ik hetzelfde probleem. Net een nieuwe telefoon gekocht met dual-sim opties. Ben in het buitenland, dus dat is handig. Echter, mijn simyo-simkaart wordt in deze telefoon (nokia 2690) niet herkend: netwerk blijft op searching staan en kan geen telefoonboek oid openen. Telefoon lijkt soms zelfs vast te lopen. Echter, met de simkaart van mn vriend (telfort) werkt ie wel en mijn simyokaart werkt wel in een andere (oude) nokia.
De telefoon is simlockvrij.
Aangezien ik niet begrijp wat er mis gaat en jouw (shai) probleem hetzelfde lijkt, vroeg ik mij af of jullie dit probleem hebben weten op te lossen??

Sanne

Reageer