.

Vraag

prepaid sim werkt niet in toestel, Siemens MC60

  • 4 April 2012
  • 14 reacties
  • 1544 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Net de Simyo prepaid sim ontvangen.

De sim in mijn siemens MC 60 gedaan, pincode ingevoerd, ....start up gaat goed en zie simyo in het scherm.
Maar mijn menu functies zijn niet zichtbaar, mijn adresboek opent niet en ik kan niet bellen.
Heb 06 nummer proberen te bellen en het nummer om voicemail uitzetten, maar doet niets.

Graag een spoedige oplossing, want ik heb het nummer met pasen wel nodig. Bedankt



fijne dagen

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum D T,

Vreemd. Zou je de simkaart in een ander simlockvrij toestel willen proberen? Ook zou ik graag willen weten hoe oud het toestel ongeveer is? Graag hoor ik van je wat het resultaat is.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb op het moment geen mogelijheid om het in andere simlock vrije toestel te proberen.

De Siemends MC60 is van de postbank actie in 2004 (geloof ik)

Ik heb hem gebruik met simkaarten uit asia en dat werkte direct, zonder problemen. Dus vind het ook raar dat deze niet werkt, maar wel goed opstart.

Ik heb er nu een telfort sim in en hij is zover ik weet na het eerste jaar al simlock vrijgemaakt.

Bedankt.
Badge
ik heb net de simyo sim kunnen proberen in een blackberry en daar werkte die wel in.Het zou dus aan mijn toestel of instellingen moeten liggen?
Maar ik heb er buitenlandse kaarten ingehad zonder problemen.Als dit niet opgelost kan worden voor mijn toestel, kan ik de sim retour afzender sturen en hoe krijg ik mijn geld dan terug?
fijne pasen
Reputatie 2
Badge +4
Beste DT,

Als de Simyo simkaart wel in een ander simlockvrij toestel werkt ligt het probleem niet aan de Simyo simkaart. Het gaat hier vermoedelijk om een toestelgerelateerd probleem. Je kunt nog proberen om met het Siemens toestel en de Simyo simkaart naar een telecom winkel te gaan, wellicht dat zij u hiermee kunnen helpen.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik was al in een kpn winkel geweest, maar daar hadden ze ook geen idee.

Jammer dat het niet werkt, maar begrijp niet waarom? Zijn dit nieuwe of andere type simkaarten?

Ik hoor graag hoe ik mijn geld terug krijg en dan zal ik de sim retour sturen.

fijn pasen
Reputatie 2
Badge +4
Beste DT,

Simyo levert U-simkaarten, wellicht dat dit niet ondersteunt wordt door uw toestel (dit kan voorkomen bij oudere toestellen).
U kunt het Startpakket terugsturen naar:
Simyo t.a.v. Klantenservice
Postbus 58800
1040 JA Amsterdam

Indien u het betaalde bedrag teruggestort wilt krijgen, dient de retourzending aan drie voorwaarden te voldoen:
1. Het pakket moet binnen een zichtstermijn van 15 dagen worden geretourneerd.
2. De inhoud van het Startpakket moet compleet/onbeschadigd en niet gebruikt zijn.
3. Er dient een bewijs van betaling mee gestuurd te worden. Dit kan een kopie van uw rekeningafschrift zijn.

Na ontvangst van de retourzending wordt het aankoopbedrag binnen enkele weken teruggestort.

Groetjes,

Manisha
Badge
wat houd onbeschadigd en niet gebruikt in?

De simkaart is uit de verpakking gehaald. Anders kan je het moeilijk testen.

Er is geen beltegoed verbruikt en pakket is compleet.

Waarom moet er een betalings bewijs mee? het is al betaald anders sturen jullie de simkaart niet op?!

mvg.
Reputatie 2
Badge +4
Beste DT,

Het is belangrijk dat er geen gebruik is gemaakt van de simkaart (hiermee bedoelen we dat het beltegoed niet is verbruikt). Om de terugbetaling in werking te zetten heeft de financiele afdeling een betaalbewijs nodig, je kan hiervoor een printscreen maken van je internetbankieroverzicht.

Groetjes,

Manisha
O!
ik heb ook een Siemens MC60 en hetzelfde probleem.
Geldt de terugstuur actie nog steeds?
En ik neem aan dat ik dan via een andere provider een nieuwe (geen U)Simkaart moet aanschaffen??
Kan ik dan ook gebruik maken van nummerbehoud (het toegewezen nummer bevalt me wel!)?
Badge +2
Beste Jabik,

Uit onze gegeven blijkt dat je al enige tijd een abonnement bij ons hebt. Je kan uiteraard het nummer meenemen naar een andere provider. Zij dienen bij ons een aanvraag voor nummerbehoud in te dienen en het abonnement opzeggen.

Groetjes,

Arie
Mijn abonnement heeft niets met dit siemens mc60 prepaid verhaal te maken. Ik heb idd een abonnement bij simyo voor een ander toestel van mezelf. Daarover ben ik best tevreden en dat is ook de reden dat ik een prepaid heb aangeschaft. Dit prepaidje is bedoeld voor mijn zoontje die mijn oude Siemens MC60 mag gebruiken. Als hij die verliest en/of vernield (en kans daarop is aanzienlijk en daarom schaf ik liever nog geen nieuw toestel aan) is dat niet zo'n ramp. 
Maar nu het niet mogelijk is de simyo prepaid simkaart te gebruiken in de MC60 heb ik er eigenlijk ook niet veel aan. 
Kan ik de simkaart retourneren en mijn geld terugkrijgen?
Bij welke provider kan ik dan wel een werkende simkaart voor mijn mc60 krijgen?

(nogmaals: Het gaat  niet om mijn abonnement maar om een extra prepaid!!!)

Groet J 
Badge +2
Beste Jabink,

Mijn excuses voor de verwarrende berichtgeving. Aan je forumaccount zit het nummer van je abonnement gekoppeld. Dit is de reden dat ik er van uit ging dat het om dat nummer ging. Ik heb je prepaid aansluiting ook teruggevonden. aangezien deze nog nooit is gebruikt kan je het startpakketje met daarbij een betaalbewijs (kopietje van de afschrijving) retour afzender sturen. Wij zullen het bedrag dan voor je terugstorten.

Uit mijn ervaring blijkt dat bijna elke provider tegenwoordig USIM-kaarten (de nieuwe generatie simkaarten) gebruiken. Er is misschien nog wel een provider waarbij de oudere simkaarten nog leverbaar zijn. Helaas weet ik niet bij welke provider dat zo is.

Groetjes,

Arie
ik heb ook een Siemens MC60 en hetzelfde probleem.
Geldt de terugstuur actie nog steeds?
En ik neem aan dat ik dan via een andere provider een nieuwe (geen U)Simkaart moet aanschaffen??
Kan ik dan ook gebruik maken van nummerbehoud ?

Janny
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Janny,

Ik heb je aansluiting bekeken en gekeken naar de datum van ontvangst simkaart. De simkaart heb je sinds 20/3/13 in bezit. Je kunt het pakket nu niet meer retour sturen, omdat het annuleringstermijn van 7 werkdagen inmiddels is verlopen. Je kunt uiteraard wel gewoon gebruik maken van nummerbehoud. Als je bij je nieuwe provider aangeeft dit nummer te willen behouden, zullen zij dit met ons regelen.

Groetjes,

Alex

Reageer