.

Beantwoord

Plotseling geen bereik buitenland

  • 23 January 2012
  • 11 reacties
  • 3152 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik zit momenteel al een tijdje in India. De eerste weken prima bereik gehad, maar nu al 4 dagen geen bereik. Ik heb genoeg beltegoed en de optie bellen en gebeld worden in het buitenland staat aan. Enig idee waar het aan ligt?
icon

Beste antwoord door Bibi 23 January 2012, 09:10

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Hallo Simyo,

Ik zit nu 2 dagen in het buitenland ik heb gisteren de optie bellen in en naar het buitenland ingeschakeld. Hoelang duurt het nog voordat ik bereik heb.
Namelijk ik heb nu nog geen bereik.


Hoi Ties,

Welkom op het forum!
Je dient je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan raad ik je aan dit handmatig te zoeken in je toestel.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken
Reputatie 7
Badge +9
In mijn ervaring gaat het vrijwel direkt, maar je moet wel je toestel even helemaal uit en weer aanzetten.
Hallo Simyo,

Ik zit nu 2 dagen in het buitenland ik heb gisteren de optie bellen in en naar het buitenland ingeschakeld. Hoelang duurt het nog voordat ik bereik heb.
Namelijk ik heb nu nog geen bereik.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Anagha en KristenD,

Welkom op het Simyo forum!
Wij raden jullie aan om bij de netwerkinstellingen van het toestel handmatig te zoeken naar de beschikbare buitenlandse netwerken en handmatig met een van deze netwerken verbinding te maken.

Graag vernemen we of de problemen hiermee zijn verholpen.

Groetjes,

Manisha
Beste Simyo,
Op dit moment ben ik in het buitenland (Belgie)
Maar kan niet bellen, gebeld worden, sms etc.
Gisteren kon dit wel, (via ORANGE)
instelling buitenland staat AAN.
heb mijn toestel al uit- en weer aangezet.
Hebben jullie een oplossing?

bvd Kirsten
Hey,
Sinds 1 april heb ik een simyo abbonement en op dit moment ben ik in de VS.
Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland al aangezet via mijn simyo maar ik kan nog steeds niet bellen of smsen en ook niet ontvangen. Ik blijf geen datanetwerk beschikbaar krijgen.
Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Aman,

Welkom op het Simyo forum!
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland opnieuw geactiveerd op het netwerk. Wij verzoeken je om het toestel uit te schakelen en opnieuw aan te zetten. Vervolgens kun je bij de netwerkinstellingen op je toestel handmatig verbinding maken met het beschikbare buitenlandse netwerk.

Groetjes,

Manisha
He Hallo,

Ik ben sinds 5 maart overgestapt van simyo abbonnement naar simyo prepaid ivm verblijf in het buitenland. Nu heb ik NOG steeds geen mogelijkheid om te bellen of gebeld te worden (ook kan ik geen smsjes ontvangen! wat noodzakelijk is met internetbankieren!). Mijn buiteland bellen staat AAN bij mijn instellingen.

Graag een reactie.
MVG aman
Badge +2
Hi Brend,

Heb je via je persoonlijke pagina nagekeken of de optie bellen in en naar het buitenland wel staat ingeschakeld? Deze optie dient namelijk ingeschakeld te zijn voor je in het buitenland gebruik kan maken van je aansluiting. Laat ons even weten of het na inschakelen van deze optie is gelukt.

Groetjes,

Arie
Hallo Simyo,

Ik zit met hetzelfde probleem: als ik in het buitenland kom kan ik niet meer gebruik maken van bellen en smsen.
Hebben jullie een idee hoe dit kan?
Er komt dan in beeld te staan: "geen data-netwerk beschikbaar".
Ik hoor het graag van jullie.
Badge +5
Hi Maarten87,
Welkom op het forum.
Zou je je mobiele nummer per privebericht naar 1 van de moderators willen toesturen?
Groet,
Bibi

Reageer