.

Beantwoord

op de achtergrond Facetime SMSjes naar 00447786205094 kostbaar grapje

  • 1 December 2012
  • 10 reacties
  • 1856 Bekeken

hallo,

ik heb op mijn rekening een hele zwik smsjes naar het buitenland, de UK om precies te zijn.
dit heeft te maken met mijn iphone en facetime of imessage, en is niet uit te zetten, de telefoon blijft smsjes sturen.
het is een deels apple deels provider probleem, er zijn veel providers die de kosten terugstorten.
Mijn vraag is, zijn smsjes naar dit nummer te stoppen bij simyo?
Er zijn hele volksstammen met dit probleem, google maar eens op het telefoonnummer, of als je een iphone hebt, kijk je rekening maar eens na.
Facetime SMS naar 00447786205094 op de achtergrond, je ziet er is je sms history niets van terug
icon

Beste antwoord door Alex 6 December 2012, 10:32

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Werkten iMessage en FaceTime wel direct na activatie? Het lijkt erop dat de Foon zo probeerde beiden geactiveerd te krijgen. Pogingen ondernam.
Ikzelf heb ook een paar keer op een iPhone beiden moeten activeren maar dat bleef bij één sms telkens. Ook de iPad. Lepe jongens daar bij de Appel, met hun 'activatietjes'.
tja, ik denk dat het een aantal x gebeurt is als mijn telefoon uit is geweest. maar ik vermoed nu dat elke keer als ik facetime gebruik, of facetime uitschakel en weer aan in mijn foon er weer 51 euricentjes richting het jiskefet gaan. toch zonde van de centen.. het is geen megabedrag maar toch.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi stroober,

Deze optie zou je wel moeten kunnen uitzetten. Dit kan echter niet vanuit Simyo. Ik denk dat Apple je hier wel verder mee kan helpen.

Groetjes,

Alex
afgelopen week weer 21 sms-jes naar 00447786205094 op het toestel van mijn zoon met prepaid kaartje.
keer 0,51 ct per sms. soms wel 7 op 1 dag zonder dat je het in de gaten hebt.
inmiddels al de 3e keer. simyo heeft me al 1 keer 10 euro terug gegeven uit coulance.
maar is natuurlijk geen oplossing facetime en imassage staan uit.
graag een mailadres of telefoonnummer waar ik mijn klacht kwijt kan.
een andere optie is Een andere provider die deze kosten niet in rekening brengt, want ik ben er een beetje klaar mee.
maar het mooiste is als ik dit nummer op zijn toestel kan blokkeren voor uitgaande sms.
Reputatie 7
Badge +9
Waarom FaceTime en iMessage uitzetten? Activeer het eenmalig, laat het aanstaan, en blijf verder van de functie af. Last heb je er zo ook niet van. Misschien dat het dan stopt.
De activatiesms-jes worden alleen verstuurd als je beide functies steeds uit- en weer aanzet of als je je iPhone hersteld hebt. NIET als je je iPhone zelf gewoon uit- en aanzet. 
dat denk ik niet.
het is al de 3e keer dat dit gebeurd.
zowel facetime als imassage staan uit. toch worden er sms-jes gestuurd.
simyo is hiervan op de hoogte. helaas blijft een gerichte oplossing uit. het probleem ligt bij apple wordt aangegeven, maar zie daar maar een contact mee te krijgen :-(
blokkeren van het sms nummer lijkt het simpelste maar ook dat kan blijkbaar niet.
blijft er maar 1 oplossing over en dat is een provider die de kosten niet in rekening brengt.
daarnaast wordt er bij prepaid meer dan het dubbele afgeschreven per sms ipv de standaard 21 ct wat volgens mij nog minder moet zijn met het nieuwe tariefstelsel. ik vraag me ook we af of de 51 ct per sms wel 'legaal' is?
Reputatie 7
Badge +9

blijft er maar 1 oplossing over en dat is een provider die de kosten niet in rekening brengt.


Providers als t-Mobile en KPN hebben zelf connecties met Apple. Zij hebben ook iPhones in hun abonnementen. En daar verdienen ze big bucks mee / aan, dus dan mogen die activatie sms-jes er wel vanaf. Simyo niet. Vandaar.
Als ik u was, zette ik iMessage en FaceTime gewoon aan. En liet het het ook aanstaan.  Misschien worden er dan niet steeds meer activatie SMS-jes verstuurd. Valt te proberen toch.
ik probeer het 1 dag.( voor de 3e keer.
dat zegt simyo ook, maar het probleem is dat die dan juist de sms gaat versturen.
het beste is een manier te vinden om dat nummer te blokkeren aangezien hij facetime en imassage toch niet gebruikt.
maar hoe?
Reputatie 7
Badge +9

dat zegt simyo ook, maar het probleem is dat die dan juist de sms gaat versturen.


Maar u zegt eerder dat ze toch verstuurd worden, ondanks dat het UITstaat.
Als u het aanzet, wordt er dan tijdens het activeringsproces aangegeven dat de activatie geslaagd is??

Hebt u de iPhone bij Apple zelf vandaan? 

Het probleem is dat Simyo geen invloed kan uitoefenen op het verzenden van die SMS-jes. Dit heeft met de iPhone zelf te maken.

Een herstel van de telefoon valt ook nog te overwegen.
Badge +8
afgelopen week weer 21 sms-jes naar 00447786205094 op het toestel van mijn zoon met prepaid kaartje.
keer 0,51 ct per sms. soms wel 7 op 1 dag zonder dat je het in de gaten hebt.
inmiddels al de 3e keer. simyo heeft me al 1 keer 10 euro terug gegeven uit coulance.
maar is natuurlijk geen oplossing facetime en imassage staan uit.
graag een mailadres of telefoonnummer waar ik mijn klacht kwijt kan.
een andere optie is Een andere provider die deze kosten niet in rekening brengt, want ik ben er een beetje klaar mee.
maar het mooiste is als ik dit nummer op zijn toestel kan blokkeren voor uitgaande sms.


Providers als t-Mobile en KPN hebben zelf connecties met Apple. Zij hebben ook iPhones in hun abonnementen. En daar verdienen ze big bucks mee / aan, dus dan mogen die activatie sms-jes er wel vanaf. Simyo niet. Vandaar.


Maar u zegt eerder dat ze toch verstuurd worden, ondanks dat het UITstaat.
Als u het aanzet, wordt er dan tijdens het activeringsproces aangegeven dat de activatie geslaagd is??

Hebt u de iPhone bij Apple zelf vandaan? 

Het probleem is dat Simyo geen invloed kan uitoefenen op het verzenden van die SMS-jes. Dit heeft met de iPhone zelf te maken.

Een herstel van de telefoon valt ook nog te overwegen.


Hoi hansp,

Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. Één betalend berichtje voor een dienst, ok. Maar ik zie ook dat de telefoon van je zoon ze blijft versturen. Het spijt me dat wij daar als Simyo geen verantwoordelijkheid voor kunnen nemen, maar ik wil je wel helpen om er vanaf te komen. Het lijkt echt alsof dat toestel blijft hangen, of dat er in ieder geval nu iets niet goed staat ingesteld.
Wat je kunt proberen is een handmatige reset:

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt
Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op netwerk.
Je raakt hierbij niks kwijt.

Als dit niets oplost, zou ik hiermee toch echt aan de bel trekken bij Apple. Want ook al zou je bij een andere provider niets betalen voor die smsjes. Het kost je toestel toch batterij en het kan niet goed zijn als het toestel dit maar blijft uitvoeren.

Ik hoor graag van je hoe dit verder verloopt.

Groetjes,
Charlene

Reageer